2020-12-15, 12:57
Medlem
olikics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Det beror på, är det äkta ksalol och äkta Pfizer xanor har de ungefär samma effekt, med en liten fördel Pfizer. Ksalol är dock i 90% av fallen fejk som innehåller allt från 0,1 mg alprazolam till 1,0 mg alprazolam. Pfizer-stavar som säljs på gatan är med stor sannolikhet fake de med. Eller är det äkta apoteksprodukter du talar om?
Jo jag köpte 60 st blåa ksalol från FS, tog 1 o en halv o efter typ 20 min kände jag mig helt borta, kände mig tung och hade svårt att tänka. kunde knappt gå, sen kände man en rejäl känsla av eufori! lite senare 1-2 timmar efter ja tog pillret la ja mig i soffan o däcka i 4 timmar. Var den äkta elr ere ba skit?

Ifall du fick välja mellan äkta xanax stavar eller äkta ksalol vilken hade du valt?
Senast redigerad av olikic 2020-12-15 kl. 12:59.
Citera
2020-12-15, 13:12
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikic
Jo jag köpte 60 st blåa ksalol från FS, tog 1 o en halv o efter typ 20 min kände jag mig helt borta, kände mig tung och hade svårt att tänka. kunde knappt gå, sen kände man en rejäl känsla av eufori! lite senare 1-2 timmar efter ja tog pillret la ja mig i soffan o däcka i 4 timmar. Var den äkta elr ere ba skit?

Ifall du fick välja mellan äkta xanax stavar eller äkta ksalol vilken hade du valt?

Helt borta av en halv blå??? Om det var bra Ksalol och dom innehöll 1 mg så fick du i dig 1,5 mg Alprazolam. Om du inte har bensotolerans så var det en lite överdriven reaktion skulle jag vilja påstå. Men ja, det verkar ju vara krut i dom. Skulle ju iofs kunna vara att dom är spetsad med fentanyl eller nån annan skit med tanke på att du skriver rejäl eufori. Man kan ju få en känsla av eufori av benso om man lider av stark oro eller ångest men då brukar det oftast (inte alltid) vara ganska höga doser också. Så jag tycker att det låter lite skumt att du mådde så bra på 1,5 mg Alprazolam.
Citera
2020-12-15, 14:33
Medlem
olikics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Helt borta av en halv blå??? Om det var bra Ksalol och dom innehöll 1 mg så fick du i dig 1,5 mg Alprazolam. Om du inte har bensotolerans så var det en lite överdriven reaktion skulle jag vilja påstå. Men ja, det verkar ju vara krut i dom. Skulle ju iofs kunna vara att dom är spetsad med fentanyl eller nån annan skit med tanke på att du skriver rejäl eufori. Man kan ju få en känsla av eufori av benso om man lider av stark oro eller ångest men då brukar det oftast (inte alltid) vara ganska höga doser också. Så jag tycker att det låter lite skumt att du mådde så bra på 1,5 mg Alprazolam.
Jag mådde jättebra, jag kände mkt eufori för var på väg att få en panikattack och när den kicka in försvann allt, tog 1,5mg alltså tog en tablett o en halv!
Citera
2020-12-15, 15:34
Medlem
olikics avatar
Citat:
Jag mådde jättebra, jag kände mkt eufori för var på väg att få en panikattack och när den kicka in försvann allt, tog 1,5mg alltså tog en tablett o en halv!
Sen måste jag pålägga att de var första gången jag tagit benzo.
Citera
2020-12-15, 20:30
Medlem
Citat:
Sen måste jag pålägga att de var första gången jag tagit benzo.
Du var på väg att få en panikattack och du tog benso för första gången, det du upplevde var helt normalt.
Minns själv första gången jag tog benso, hade rejäla ångest attacker och fick 1 mg Etizolam, resulterade i väldigt stark eufori.
Citera
2020-12-16, 10:20
Avstängd
Hur länge tar det för er att bli nollställd av alpra? Kommer nog aldrig få effekt som första gången man testa benzo, 5mg sobril och man var i himmelen 🤣 Inte varit utan längre än en vecka senaste året, då på 1mg xanor...
Citera
2020-12-16, 14:16
Medlem
Fick precis ett litet recept på 0.25mg Xanor att ta vid behov vid sidan av mina 4 mg Iktorivil per dag. Har inte hunnit testa dem än då jag inte vill slösa på dem i onödan. 0.25 mg känns som en väldigt låg dos, kommer jag ens känna av det med 4 mg Iktorivil i kroppen ?

Ska bli intressant att testa då Xanor är en ny Bensodiazepin för mej.

Har tidigare haft Sobril och Nitrazepam på recept samt Iktorivil just nu.
Citera
2020-12-16, 15:03
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Hur länge tar det för er att bli nollställd av alpra? Kommer nog aldrig få effekt som första gången man testa benzo, 5mg sobril och man var i himmelen 🤣 Inte varit utan längre än en vecka senaste året, då på 1mg xanor...

Det kan ta sin lilla tid. Allt från några veckor till några månader. Haha shit då har man låg grundtolerans om man är i himlen på 5 mg Oxazepam. Det är en sjukt låg dos 15 mg Oxazepam är ekvivalent med 5 mg Diazepam. 5 mg Oxazepam är ekvivalent med 1,6 mg Diazepam.
Citera
2020-12-16, 15:36
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Fick precis ett litet recept på 0.25mg Xanor att ta vid behov vid sidan av mina 4 mg Iktorivil per dag. Har inte hunnit testa dem än då jag inte vill slösa på dem i onödan. 0.25 mg känns som en väldigt låg dos, kommer jag ens känna av det med 4 mg Iktorivil i kroppen ?

Ska du ta dom vid ångestattacker? 0,25 mg är lägsta dosen man kan få dom i. Har du tur så kommer dom att funka, annars får du be om en höjning till 0,5 mg
Citera
2020-12-16, 18:07
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84

De flesta läkare som jag känner skriver alltid ut 0,5mg Aplrazolam vid förstagångsdos. Synnerligen ovanligt låg dos med tanke på att du inte saknar vana när det gäller bensodiazepiner. Tveksamt om du kommer att känna av dem, men om du gör det så är du ju bara positivt.

Citat:
Det kan ta sin lilla tid. Allt från några veckor till några månader. Haha shit då har man låg grundtolerans om man är i himlen på 5 mg Oxazepam. Det är en sjukt låg dos 15 mg Oxazepam är ekvivalent med 5 mg Diazepam. 5 mg Oxazepam är ekvivalent med 1,6 mg Diazepam.

Verkligen, standard inom vården brukar alltid vara 10mg Oxazepam. Men så låg dos som möjligt är alltid att föredra och man ska vara glad om man svarar bra på det.
Citera
2020-12-16, 22:09
Medlem
Hur många kan man ta ihop med alkohol utan att dö? alltså vid vilken dos kan det bli dödligt, dvs andingsuppehåll? Ska ta nån och dricka lite, behöver veta hur många jag kan ta så att jag kan låsa in resten så att det inte blir mer!

Är cirkus 162cm lång, väger 50kg. Bra ämnesomsättning, ganska smal och är lättpåverkad.
Citera
2020-12-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ska du ta dom vid ångestattacker? 0,25 mg är lägsta dosen man kan få dom i. Har du tur så kommer dom att funka, annars får du be om en höjning till 0,5 mg
Nej jag fick dem för sömnproblem då Nitrazepamen så tragiskt har slutat tillverkas. Min kvällsmedicinering är 2 mg Iktorivil, 2 st Propavan, 2 ml Theralen samt 6 mg Melatonin. Xanoren var tänkt att ge sömnen en extra skjuts när det absolut inte går att sova.

Hade jag fått välja hade jag nog hellre valt Lorazepam eller Stesolid istället som jag förstår är mer sederande än Xanor eller varför inte den gamla klassikern Heminevrin 😀
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-12-17 kl. 00:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in