Citat:
Ursprungligen postat av
sillynamnam
Varför skulle "gammelmedia" dreva mot en f.d politiker som har kraschat? Alla är inte fradgatuggande hyenor.
FF har avsagt sig sina politiska uppdrag, och såvitt man vet handlar det om en privat tragedi. Dåligt omdöme och/eller blivit manipulerad, mått riktigt skitdåligt, och är nu inlagd på psyket. Man kan förstås säga som Mats Knutson att FF borde ha avgått tidigare. Och det har han redan sagt.
Folk här hatar Annie Lööf, hatar Centern, hatar bögar, hatar media, hatar hela etablissemanget, och då blir analyserna därefter. Man vill såklart att det ska handla om en konspiration, att Federley ska vara en iskall lögnare som bluffar och inte mår så dåligt som nog de flesta som läst intervjun inser att han faktiskt gör, och har gjort under en längre tid. Men det är klart att det får heta ”offerkofta” i såna här sällskap. Folk sitter här dygnet runt och gottar sig, låtsas veta exakt vad som hänt. Folk som rusar med en hötjuga och är övertygade om att de är goda går det inte att få stopp på. Mina sympatier för Federley och hans anhöriga, inte minst för dottern, växer för varje sekund som jag ser hur man exploaterar den här katastrofen till max.
Jag har inga sympatier för pappor som umgås med pedofiler. Hans dotter var i precis samma ålder som de barn hans nya sambo förgrep sig på och vetskapen om detta oroar honom inte, samt han förstår fortfarande inte att det behövs en orosanmälan?
En normal pappa förstår problemet i situationen. En pedofil gör det inte, för pedofiler anser inte att de själva eller andra pedofiler är farliga för barn.
Jag hatar inte Annie Lööf. Jag har vid tillfälle röstat på Centern, något jag skäms för nu och inte kommer att upprepa någonsin och den här katastrofen är inte alls exploaterad till max. Absolut inte. Du fattar inte vad som hade hänt i UK eller USA vid ett liknande läge. Glöm att folk där hade skyddat FF eller tyckt synd om honom. Där kan du snacka om högafflar – och med rätta. Det här är en stor politisk skandal. Att försöka lägga locket på och nästan lyckas är rätt typiskt Sverige.
Sådant här gör alla människor som någonsin träffat en sexförbrytare i verkligheten fullkomligt vansinniga, eftersom människor med den allra minsta erfarenhet vet att det inte finns något särskilt utseende eller sätt som avslöjar personerna. Sexförbrytare är helt vanliga personer i övrigt. Idrottsidolen, den trevlige körledaren, schysste Fredrik, din bästa polare, din farsa, du själv.
Bara naiva idioter tror att man råkar av slump umgås med en stor mängd pedofiler, för det är inte en extremt vanlig läggning. Sådana människor söker sig till liksinnade för alla andra avskyr dem som pesten vilket gör att de inte kan prata eller agera öppet. Allt i den här historien stinker illa. Om någon på andra träffen berättar att han är dömd för sexbrott mot barn så har den personen anledning att tro att kärleksintresset inte kommer att ha problem med saken, vilket visade sig stämma.
Sådant här måste utredas för att skydda barn, vare sig de redan fallit offer för en pedofil eller höll på att göra det. Flashback skulle inte reagera hälften så starkt om myndigheter och press tog sitt ansvar och gjorde det.
Tror du verkligen att Stoppa Pressarnas källa först vände sig till en skandaltidning med sina uppgifter? Människan måste ha ringt Aftonbladet och Expressen först och de var inte intresserade.