2020-12-15, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Visste FF INNAN dom blev ihop vad det var för typ? Och " piedestal"??, bara för att jag tycker orättvisa drev är åt helvete , så sätter inte jag offren för dom på piedestal för det!

Om man "blir ihop" på första dejten då finns det en risk att man inte vet tillräckligt om ens blivande livskamrat. Pedofilen berättade ju om sin dom på andra dejten..
Citera
2020-12-15, 00:08
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak
Jag sitter på bevis att FF visste vad han gjorde i juni. Så du kan bara plocka ner FF från den pedistal du tror han sitter på.
Jag förstår att det här är NÄST intill ofattbart, det var det nästan för mig också.
Men hade du vetat vad jag vet så hade du slutat att bara sitta och argumentera saker som du inte VILL ska ha hänt.

Okej?

Om dottern varit hos Federley på helger, har du någon aning om i vilken utsträckning hon träffat pedofilen? ”Några gånger” säger F. men det kan ju vara allt från tre, tio till tjugo ggr. o.s.v

Federley hävdar vidare att han har haft uppsikt över flickan varje sekund. Förutom att jag undrar varför han kände att det var nödvändigt med denna rigorösa bevakning [och att det är en praktisk omöjlighet], vet du om mannen sovit över när flickan har varit på besök?

Under sommaren stannade hon väl längre tid på gården?
Senast redigerad av Passepartout 2020-12-15 kl. 00:12.
Citera
2020-12-15, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Varför skulle "gammelmedia" dreva mot en f.d politiker som har kraschat? Alla är inte fradgatuggande hyenor.
FF har avsagt sig sina politiska uppdrag, och såvitt man vet handlar det om en privat tragedi. Dåligt omdöme och/eller blivit manipulerad, mått riktigt skitdåligt, och är nu inlagd på psyket. Man kan förstås säga som Mats Knutson att FF borde ha avgått tidigare. Och det har han redan sagt.
Folk här hatar Annie Lööf, hatar Centern, hatar bögar, hatar media, hatar hela etablissemanget, och då blir analyserna därefter. Man vill såklart att det ska handla om en konspiration, att Federley ska vara en iskall lögnare som bluffar och inte mår så dåligt som nog de flesta som läst intervjun inser att han faktiskt gör, och har gjort under en längre tid. Men det är klart att det får heta ”offerkofta” i såna här sällskap. Folk sitter här dygnet runt och gottar sig, låtsas veta exakt vad som hänt. Folk som rusar med en hötjuga och är övertygade om att de är goda går det inte att få stopp på. Mina sympatier för Federley och hans anhöriga, inte minst för dottern, växer för varje sekund som jag ser hur man exploaterar den här katastrofen till max.

Du och alla korkade PK-människor i det här landet är problemet, det är helt uppenbart att FF ljuger och denna sjuka individ har fått hållas länge nog inom politiken.
Ifrågasätter du att människor hatar Lööf det är sunt att hata den ondskefulla människan.
Ni vänsterliberala hjon kan väl fortsätta dyrka dagens misslyckade Sverige men kom inte och klaga sen när dottern har blivit våldtagen och sonen förnedringsrånad.
FF är sjuk i huvudet och bör låsas in i en madrasserad cell, men det är någonting speciellt med alla ni som försvarar aset.
Detta land är tyvär vidrigare än vad man trodde, fy fan.
Citera
2020-12-15, 01:22
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Varför skulle "gammelmedia" dreva mot en f.d politiker som har kraschat? Alla är inte fradgatuggande hyenor.
FF har avsagt sig sina politiska uppdrag, och såvitt man vet handlar det om en privat tragedi. Dåligt omdöme och/eller blivit manipulerad, mått riktigt skitdåligt, och är nu inlagd på psyket. Man kan förstås säga som Mats Knutson att FF borde ha avgått tidigare. Och det har han redan sagt.
Folk här hatar Annie Lööf, hatar Centern, hatar bögar, hatar media, hatar hela etablissemanget, och då blir analyserna därefter. Man vill såklart att det ska handla om en konspiration, att Federley ska vara en iskall lögnare som bluffar och inte mår så dåligt som nog de flesta som läst intervjun inser att han faktiskt gör, och har gjort under en längre tid. Men det är klart att det får heta ”offerkofta” i såna här sällskap. Folk sitter här dygnet runt och gottar sig, låtsas veta exakt vad som hänt. Folk som rusar med en hötjuga och är övertygade om att de är goda går det inte att få stopp på. Mina sympatier för Federley och hans anhöriga, inte minst för dottern, växer för varje sekund som jag ser hur man exploaterar den här katastrofen till max.

Varför generaliserar du så? Kan du ta upp ett konkret exempel och driva en diskussion?
Citera
2020-12-15, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Trevligt att du är nöjd

Vad finns det faktiskt för bakgrundsinformation om varför FF sökte upp Quick? Jag har inte sett någon källa till detta. Har jag missat nåt i tråden?

Thomas Quieks öde berörde Federley djupt. Därför..
Citera
2020-12-15, 02:22
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Thomas Quieks öde berörde Federley djupt. Därför..

Utdrag ur Sture Bergwall/Quicks biografi som kanske förklarar Federleys dragning till honom:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sture_Bergwall
Citera
2020-12-15, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Utdrag ur Sture Bergwall/Quicks biografi som kanske förklarar Federleys dragning till honom:

Tack!
Jag läste på Federleys blogg att det var TQ:s öde som berörde honom på djupet. Hittar inte hans blogg mera..

Konstigt ordval redan i sig.. men det visar återigen vems öde som berör honom - offrets eller förövarens..
Senast redigerad av sno 2020-12-15 kl. 02:50.
Citera
2020-12-15, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det fanns ca 5,000 andra dömda fångar den tiden och han valde att intervjua Quick.

Med peddon som sambo och Ursula som ursäkt så fattar jag inte varför inte polisen har gjort ett tillslag tidigare.
Citera
2020-12-15, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Yes och FF sög av pedofilen med vetskap om att penisen några månader tidigare hade varit i en barnrumpa. Hur i heövette kan Annie Lööf stödja ett sånt monster? Skäms hon inte? Jag spyr.

Pedofilen satt inne i 6 år innan han fick villkorligt och träffade FF. Jag förutsätter att han inte hade tillgång till barn på kåken. Håll dig till fakta.
Citera
2020-12-15, 02:46
Medlem
Citat:

Fast han ÄR ju en lögnare av stora mått. Han exempelvis låtsas att han har suttit isolerad på sin gård sen i mars och att b la detta har gjort att han har mått så dåligt (förutom att hans hund har dött, släkting blivit sjuk och hans äktenskap kraschat). Men det är ju inte sant. Peddon flyttade ju till gården i somras. Hur kan Federley då påstå att han har suttit isolerad? Isolerad i en tvåsamhet? Och till råga på allt med båda föräldrarna på 4min gångavstånd! Och lägg därtill dottern..

Vad består isoleringen av? Att han inte ha kunnat gå på bögklubbar?

Massor av äldre människor HAR – de facto – suttit isolerade sen i mars och Federley har mage att gnälla om sin låtsasisolering. Återigen en vuxen människa som är totalt fokuserad på sin egen navel..

Av mig får den här lögnhalsen exakt noll sympatipoäng.
Citera
2020-12-15, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabbaJagga
Pedofilen satt inne i 6 år innan han fick villkorligt och träffade FF. Jag förutsätter att han inte hade tillgång till barn på kåken. Håll dig till fakta.

Han hade dock permissioner. Och det ryktas om att Jonas har synts tidigare i byn än vad som framgår i media. Oklart om det är sant, men han har i alla fall inte suttit bakom lås och bom 6 år i sträck.
Citera
2020-12-15, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefoureWing
Det fanns ca 5,000 andra dömda fångar den tiden och han valde att intervjua Quick.

Med peddon som sambo och Ursula som ursäkt så fattar jag inte varför inte polisen har gjort ett tillslag tidigare.

Bankrånarens eller småtjuvens öde berörde inte Federley på djupet. Det var först när han läste om de nattliga övergreppen på små värnlösa pojkar som Federley började känna sympatier - för förövaren..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in