2020-12-13, 00:54
Medlem
Att han har visat sån idioti men han borde ligga lågt. Men dessa segel som har hittat på en karriär. Nåväl det är det vi har! Att han nu visar sig som han är och med ett brett leende! Vad spiller jag då mina skattepengar?
Citera
2020-12-13, 00:54
Medlem
Om man har ett barn och väljer att hänga med en dömd bögpedofil - det säger ta mig fan ALLT om den personens karaktär (eller brist på snarare). Den enda slutsatsen jag kan dra är att Fredrik själv förmodligen lutar åt pedofilhållet. En normal människa hade blivit rejält äcklad av att ha sex med en pedofil.
Citera
2020-12-13, 00:55
Medlem
Gammaray68s avatar
[quote=Rodja|73937653]
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Nej, det var inte jag som ställde den frågan!
Läs vad jag skrev, blev fel med citat osv....det var Gul-Grodans
fråga.....

Då ber jag om ursäkt för det.
Citera
2020-12-13, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Återkom när du ser att F släpps in i värmen igen, glöm det, han är tokrökt forever, med rätta 👍🏻
Osvuret är bäst skulle jag vilja säga, har roat mig en stund att läsa hans FB sida , många som stödjer honom. Jag läste i Aftonbladet att han mirakulöst valdes in i EU. Dessa människor som diggar honom fixar nog ett mirakel till om han ställer upp
Citera
2020-12-13, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David-Aas
Är du go eller?

Israel accepterar absolut inga bögar, särskilt inte icke-judiska sådana. De ser gayrörelsen för vad den är och agerar därefter.

LGBTQP är något som judar prackar på arier, aldrig vice versa.

Har du skitit dig i näven? Israel accepterar verkligen homosexuella som denna algeriska bögen aftonbaldet skrev om.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/aAWw2/darfor-har-jean-pierre-barda-flytt-sverige
Citera
2020-12-13, 01:01
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag hoppas han får jobba, alla dömda kan ju inte leva på socialbidrag. Bara man håller honom borta från barn.

Fel, han skall plågas och trakaserats tills han gör det ända rätta, självmord.
Citera
2020-12-13, 01:03
Medlem
-DaRude-s avatar
Fredrik försöker pudlande påstå att han i maj/juni fick nys om att pedofilsambon begått brott och att det involverade barn, men valde att inte snoka mer i detaljerna eftersom Jonas försäkrat att det "inte var allvarligt". Hur man som fader ens kan godta en sådan ursäkt från en pedofil är fullkomligt sanslöst. Inte allvarligt? Nej, det är väl ingen pedofil som anser det. Federley fick därefter tillgång till ett utlåtande där det framkom att det handlade om sexualbrott mot barn men lät ändå pedofilen bo kvar med honom.

Förklaring ges. Här menar Fredrik att han som person är väldigt renhjärtad och ger alla en andra chans (återigen så ryggdunkar han sig själv) och att han samtidigt förstod att pedofilen befann sig i en väldigt knepig situation. Samtidigt menar Fredrik att han inte förstod "vidden" av brottets omfattning. Jag förstår inte vad denna "vidd" skulle göra för skillnad - räcker inte sexualbrott mot barn? Går gränsen vid en våldtäkt, två våldtäkter eller måste man ha gjort en Anders Eklund innan brottet blir tillräckligt allvarligt? Helt otroligt att inga följdfrågor ställs när man ändå intervjuar honom. Det är detta som är problemet med dagens journalister, ingen kritisk granskning och ingen vågar ställa nödvändiga och kritiska frågor. Det är ingen intervju eller journalistik, det är en inspelning. Prata och vi noterar.

Vidare menar han att han först senare fick reda på att det var väldigt, väldigt grova rubriceringar och att han då blev "chockad". Bara det är väldigt märkligt sagt, han visste ju redan att partnern begått sexualbrott mot barn och avtjänat flera år för det, han har ju i så fall självmant duckat från detaljerna men han är knappast dum. Min tolkning är, förutsatt att detta överhuvudtaget stämmer, att Federley i så fall visste inombords och gissade vad det handlade om men samtidigt ansåg att det inte skulle förändra något. Ungefär i stil med "du behöver inte berätta, gjort är gjort och det enda som räknas är nuet och att vi är tillsammans". Att man som politiker inte är intresserad av detaljerna när ens sambo avtjänat straff i fängelse är ju väldigt märkligt för någon i hans situation, och kan endast förklaras av ett ointresse för sin partners kriminella bakgrund även när det involverar brott mot barn.

Dessutom gjordes en orosanmälan i samband med att kriminalvården kontaktade Fredrik i september, eftersom en dömd barnvåldtäktsman befann sig i hushållet och det samtidigt fanns barn med i bilden. Tidslinjen stämmer inte, för enligt Fredrik verkar han väldigt nyligen fått reda på alla detaljer. Men enligt uppgift blev han upprörd redan i september för att myndigheterna reagerade på hans förhållande med en dömd barnvåldtäktsman. Detta är då visserligen en månad efter att han enligt sig själv bröt med pedofilen, men å andra sidan lät honom bo kvar. Som jag uppfattat det sjukskrev han sig långt senare, först när det kom ut i media vad han gjort. Bra tajming. Det är ju väldigt enkelt att försvara sig med den ursäkten också, att man har brutit men ändå bor tillsammans. Vattentätt. Om han verkligen tog avstånd och pedofilens bakgrund omöjliggjorde ett fortsatt förhållande hade han inte låtit honom bo kvar eftersom det går emot hela principen om att bryta fullt ut. Då har han ju inte avslutat.

Hela grejen med "jag hatar brottet, inte människan" funkar inte när det handlar om någon som väldigt grovt våldtagit barn i 6- och 9-årsåldern ett tjugotal gånger. Det är vänsterfilosofiskt trams.

En annan intressant detalj är att Fredrik lite subtilt säger att han inte var sambo fullt ut, dvs han bodde inte där med honom hela tiden. Det låter ju ännu mer som att förhållandet var ytligt och sexuellt till stor del. Jag kan inte se att det på något sätt är bättre, för tvärtom är ju i så fall agerandet ännu mer bisarrt. Varför bryr sig Fredrik så mycket om en pedofil han inte ens känt så länge och endast haft ett "halvt förhållande" med? Han ville inte slänga ut honom, för han ansåg att det är synd om pedofilen, och därefter tog han till sina kontakter för att hitta ny bostad åt honom. Föräldrarna först, därefter nära bekanta. Kan han förklara vad förhållandet handlade om överhuvudtaget? Det väcker ju bara nya frågor.

Slutligen, om han nu har ett så stort hjärta som han påstår och till den absurda grad att han huserar barnvåldtäktsmän och andra "trasiga människor" (Fredriks ordval) vad sägs om att göra en insats för pedofilernas offer nästa gång. Kan ju vara bra att fokusera på folk som är trasiga på riktigt, istället för svinen som gjort dem trasiga. En skitsnackare av rang är han, Fredrik, men en duktig sådan.
Senast redigerad av -DaRude- 2020-12-13 kl. 01:11.
Citera
2020-12-13, 01:04
Medlem
RyanCrockers avatar
Var inte han riktigt sjuk så sent som igår fm så inte ens Annie fick störa honom. Plötsligt har han betat av tre olika intervjuer.

Viktigt att den här tråden aldrig lämnar topp-fem mest aktiva fören hela C-ledningen tvingats avgå.
Citera
2020-12-13, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Fel, han skall plågas och trakaserats tills han gör det ända rätta, självmord.

Federley har inte modet att begå en harakiri. Men hans dotter skulle kunna begå självmord om barnen på hennes skola fick reda på att hennes far var med en person som hade knullat barn, vilket jag tror är bara en tidsfråga innan det kommer ut i skolan.
Senast redigerad av Anonymaalko 2020-12-13 kl. 01:10.
Citera
2020-12-13, 01:08
Medlem
RyanCrockers avatar
Kan ni ens komma på något som är mer ansvarslöst än att ta hem en dömd pedofil till sin nioåring?
Hade han dejtat en mördare så hade inte den här tråden varit 1/3 av det den är nu. Av en anledning.
Citera
2020-12-13, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Kan ni ens komma på något som är mer ansvarslöst än att ta hem en dömd pedofil till sin nioåring?
Hade han dejtat en mördare så hade inte den här tråden varit 1/3 av det den är nu. Av en anledning.

Frågan som alla borde ställa sig är Federleys dotter nummer 23?
Citera
2020-12-13, 01:14
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Frågan som alla bör fråga sig är Federleys dotter nummer 23?
Jag personligen är övertygad om att Federley också är pedofil. Sen om han gjort sig skyldig till brått mot sin egen dotter eller något annat barn låter jag vara osagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in