2020-12-15, 03:29
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Han har även skrivit på federleys Facebook sida

På privata eller hans sida ?

Vad skrev han ? Hittar det inte
Citera
2020-12-15, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak
Jag sitter på bevis att FF visste vad han gjorde i juni. Så du kan bara plocka ner FF från den pedistal du tror han sitter på.
Jag förstår att det här är NÄST intill ofattbart, det var det nästan för mig också.
Men hade du vetat vad jag vet så hade du slutat att bara sitta och argumentera saker som du inte VILL ska ha hänt.

Okej?

Vi är nog många som är nyfina
Citera
2020-12-15, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han hade dock permissioner. Och det ryktas om att Jonas har synts tidigare i byn än vad som framgår i media. Oklart om det är sant, men han har i alla fall inte suttit bakom lås och bom 6 år i sträck.

Jag har läst att de började träffa varandra redan i februari,och jag är tämligen övertygad om att Federley visste precis vem han dateade.
Jag förstår inte hur han hade tänkt sig att detta skulle tas emot av centern,allmänheten,grannar och familj.
Trodde han att han var så aktad och hade sådan pondus så att ingen skulle reagerapå deras förhållande?

Om det ligger något i ryktena att Fredrik själv förlustat sig på klubbar i bryssel,så har han kanske blivit totalt fartblind för alla sexuella avarter som finns,och därmed fått ett jäkligt dåligt omdöme.
Men ingenting han säger kommer att få mig att tro att han inte redan från början var medveten om sambons brott.Tycker hela hans beteende visar att så är fallet.
Ush,får nästan lite psykopatvibbar ala Runar Sögaard av Fredrik Federley.
Senast redigerad av vigusa 2020-12-15 kl. 04:08. Anledning: stavfel
Citera
2020-12-15, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Visste FF INNAN dom blev ihop vad det var för typ? Och " piedestal"??, bara för att jag tycker orättvisa drev är åt helvete , så sätter inte jag offren för dom på piedestal för det!

I princip säger du att offren för pedofilen får skylla sig själv. Det var deras eget fel att de blev antastade?
Citera
2020-12-15, 03:56
Medlem
Hornalisten som intervjuade "stackars" FF är en C-delux,

Skrev det tidigare men ingen uppmärksamhet?

Alltså Karin är hornalistens morsa C,

C tog tempen. C försökte.

C lyckades?
Citera
2020-12-15, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Att ha sökt upp TQ har många gjort, t.ex Hannes Råstam och Leif GWP....och många av dom som söker upp gravt störda brottslingar gör det för att dom tycker synd om dessa och vill göra en insats..helt utstötta pedofiler blir inte mindre livsfarliga...Frågan är om FF gjorde detta för att han beundrade pedofiler, eller gjorde det av medmänsklighet för att han tyckte synd om dem och ville få dem på rätt köl!

GW & Råstam har ju haft kontakt med Quick/Bergwall utifrån ett yrkesmässigt perspektiv. FF för att han var nyfiken på pedofili Ganska stor skillnad och inte så lite märkligt.
Citera
2020-12-15, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Ja, troligtvis, alternativet verkar nästan för sjukt för att vara sant. Systern måste dock i så fall vara rasande över att Fredrick nu ljuger om hennes agerande på detta vis.

Kan man ana vem som är Stoppa Pressarnas källa?
Citera
2020-12-15, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han hade dock permissioner. Och det ryktas om att Jonas har synts tidigare i byn än vad som framgår i media. Oklart om det är sant, men han har i alla fall inte suttit bakom lås och bom 6 år i sträck.

Jag förstår hur du tänker men är det sannolikt att han kommit åt småbarn på de permissionerna. Han lär ju haft övervakning.
Citera
2020-12-15, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabbaJagga
Jag förstår hur du tänker men är det sannolikt att han kommit åt småbarn på de permissionerna. Han lär ju haft övervakning.

Vi får väl hoppas att den seriösa pressen kollar det, för dessa uppgifter är offentliga. Han ska även uppgett en vistelseort för permissionen till Kriminalvården, vare sig han hade övervakning eller inte.
Citera
2020-12-15, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Varför skulle "gammelmedia" dreva mot en f.d politiker som har kraschat? Alla är inte fradgatuggande hyenor.
FF har avsagt sig sina politiska uppdrag, och såvitt man vet handlar det om en privat tragedi. Dåligt omdöme och/eller blivit manipulerad, mått riktigt skitdåligt, och är nu inlagd på psyket. Man kan förstås säga som Mats Knutson att FF borde ha avgått tidigare. Och det har han redan sagt.
Folk här hatar Annie Lööf, hatar Centern, hatar bögar, hatar media, hatar hela etablissemanget, och då blir analyserna därefter. Man vill såklart att det ska handla om en konspiration, att Federley ska vara en iskall lögnare som bluffar och inte mår så dåligt som nog de flesta som läst intervjun inser att han faktiskt gör, och har gjort under en längre tid. Men det är klart att det får heta ”offerkofta” i såna här sällskap. Folk sitter här dygnet runt och gottar sig, låtsas veta exakt vad som hänt. Folk som rusar med en hötjuga och är övertygade om att de är goda går det inte att få stopp på. Mina sympatier för Federley och hans anhöriga, inte minst för dottern, växer för varje sekund som jag ser hur man exploaterar den här katastrofen till max.

Jag har inga sympatier för pappor som umgås med pedofiler. Hans dotter var i precis samma ålder som de barn hans nya sambo förgrep sig på och vetskapen om detta oroar honom inte, samt han förstår fortfarande inte att det behövs en orosanmälan?

En normal pappa förstår problemet i situationen. En pedofil gör det inte, för pedofiler anser inte att de själva eller andra pedofiler är farliga för barn.

Jag hatar inte Annie Lööf. Jag har vid tillfälle röstat på Centern, något jag skäms för nu och inte kommer att upprepa någonsin och den här katastrofen är inte alls exploaterad till max. Absolut inte. Du fattar inte vad som hade hänt i UK eller USA vid ett liknande läge. Glöm att folk där hade skyddat FF eller tyckt synd om honom. Där kan du snacka om högafflar – och med rätta. Det här är en stor politisk skandal. Att försöka lägga locket på och nästan lyckas är rätt typiskt Sverige.

Sådant här gör alla människor som någonsin träffat en sexförbrytare i verkligheten fullkomligt vansinniga, eftersom människor med den allra minsta erfarenhet vet att det inte finns något särskilt utseende eller sätt som avslöjar personerna. Sexförbrytare är helt vanliga personer i övrigt. Idrottsidolen, den trevlige körledaren, schysste Fredrik, din bästa polare, din farsa, du själv.

Bara naiva idioter tror att man råkar av slump umgås med en stor mängd pedofiler, för det är inte en extremt vanlig läggning. Sådana människor söker sig till liksinnade för alla andra avskyr dem som pesten vilket gör att de inte kan prata eller agera öppet. Allt i den här historien stinker illa. Om någon på andra träffen berättar att han är dömd för sexbrott mot barn så har den personen anledning att tro att kärleksintresset inte kommer att ha problem med saken, vilket visade sig stämma.

Sådant här måste utredas för att skydda barn, vare sig de redan fallit offer för en pedofil eller höll på att göra det. Flashback skulle inte reagera hälften så starkt om myndigheter och press tog sitt ansvar och gjorde det.

Tror du verkligen att Stoppa Pressarnas källa först vände sig till en skandaltidning med sina uppgifter? Människan måste ha ringt Aftonbladet och Expressen först och de var inte intresserade.
Senast redigerad av Loqita 2020-12-15 kl. 05:46.
Citera
2020-12-15, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Varför skulle "gammelmedia" dreva mot en f.d politiker som har kraschat? Alla är inte fradgatuggande hyenor.
FF har avsagt sig sina politiska uppdrag, och såvitt man vet handlar det om en privat tragedi. Dåligt omdöme och/eller blivit manipulerad, mått riktigt skitdåligt, och är nu inlagd på psyket. Man kan förstås säga som Mats Knutson att FF borde ha avgått tidigare. Och det har han redan sagt.
Folk här hatar Annie Lööf, hatar Centern, hatar bögar, hatar media, hatar hela etablissemanget, och då blir analyserna därefter. Man vill såklart att det ska handla om en konspiration, att Federley ska vara en iskall lögnare som bluffar och inte mår så dåligt som nog de flesta som läst intervjun inser att han faktiskt gör, och har gjort under en längre tid. Men det är klart att det får heta ”offerkofta” i såna här sällskap. Folk sitter här dygnet runt och gottar sig, låtsas veta exakt vad som hänt. Folk som rusar med en hötjuga och är övertygade om att de är goda går det inte att få stopp på. Mina sympatier för Federley och hans anhöriga, inte minst för dottern, växer för varje sekund som jag ser hur man exploaterar den här katastrofen till max.
Sjukaste jag läst på länge!! Tack och lov är du i minoritet.
Citera
2020-12-15, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Andra läser åt honom, som t.ex. Isak Engqvist, hans högra hand i Bryssel.

Denne Isak Engqvist, vet vi något mer av relevans om honom? Jag menar som Pederleys handplockade hjälpreda kanske han inte heller är helt klanderfritt.

Det kan föregå en hel del skit bland Centerpedofilerna där nere i Bryssel. Har det någon gång varit läge att granska den perversa cirkeln runt Pederley så är det väl nu.

Att svenska journalister skulle tycka att det här har något som helst nyhetsvärde har man ju förstått icke är aktuellt men har utländsk media rapporterat om detta? Kan man på något sätt tipsa utländska tidningar om de svenska EU parlamentarikernas handel och vandel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in