2020-12-14, 16:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En sak är säker. Den här killen var mer rädd för att förlora drömkvinnan än rädd för att åka fast för mord.

Han dunkar dock ut nio bilder (fler bilder ändå från själva utflykten) på kvinnligt sällskap i Geocache galleriet den 10 maj, Kristi himmelsfärdsdagen.

Full av motsägelser är han. Men kampanjen ser ut att ha lyckats. De myser väl som aldrig förr nu han och HD. Ser ju ut så på Geocache-sajten iaf.

Kvinnan från den 10:e maj var ju nr 1 innan HD kom in i bilden och skulle väl bearbetas att bli nr 1 igen ifall mordet på Lena inte skulle blidka den blivande exhustrun.

På tal om geocaching fick han i uppgift att validera sitt konto den 14 maj kl 18.30 och vännen Jan* undrade varför han hade fått en ny vänförfrågan från SD via Facebook.

Lånade kanske SD en Ipad av JG när han var och tittade på trappen och stoppade i ett Telia kontantkort i den? JG har väl inte behövt lämna in något mer än sin mobil?
Citera
2020-12-14, 16:54
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
/.../
Hittar säkert i förhör men passar på att fråga om de blev kloka på om HD hann kontakta SD innan han skickade till den här T*herese?
En nyfiken friluftsmänniska som SD använder kikare för att hålla koll på exfrun?
Citera
2020-12-14, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En nyfiken friluftsmänniska som SD använder kikare för att hålla koll på exfrun?

H skrev ju till Fiskegubben att hon trodde att S buggat henne, men tydligen inte fullt ut eftersom han inte verkade fatta att även hon hade sex med andra under äktenskapet.
Citera
2020-12-14, 17:24
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
H skrev ju till Fiskegubben att hon trodde att S buggat henne, men tydligen inte fullt ut eftersom han inte verkade fatta att även hon hade sex med andra under äktenskapet.
Han har använt sig av alla tillgängliga medel för att kontrollera hennes förehavanden. Inte kan han beskyllas för bristande kreativitet i alla fall.
Och hånad blev han av LW när han inte fattade att HD hade het sex med Fiskaren. Jobbigt.
Sexet under och efter äktenskapet tror jag syftar på Fiskaren, de ska ju ha varit friends with benefits även efter att skilsmässan gått igenom.
Citera
2020-12-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kvinnan från den 10:e maj var ju nr 1 innan HD kom in i bilden och skulle väl bearbetas att bli nr 1 igen ifall mordet på Lena inte skulle blidka den blivande exhustrun.

På tal om geocaching fick han i uppgift att validera sitt konto den 14 maj kl 18.30 och vännen Jan* undrade varför han hade fått en ny vänförfrågan från SD via Facebook.

Lånade kanske SD en Ipad av JG när han var och tittade på trappen och stoppade i ett Telia kontantkort i den? JG har väl inte behövt lämna in något mer än sin mobil?

Spontant så tänker jag på att han kan ha ändrat sin mejl-adress kopplat till Geocaching-kontot. Då kan han ha behövt validera kontot. Eller liknande större ändring:

https://www.geocaching.com/v/send.aspx

MEN svaret finns nog snarare i den här tråden:

https://forums.geocaching.com/GC/index.php?/topic/172720-why-am-i-being-asked-to-validate-my-account/

Vill förresten minnas att HD också hade en privat mejl och en var kopplad till Geocaching.

Facebook lite svårare att klura ut men han kanske hade råkat ta bort J av misstag?
Citera
2020-12-14, 17:47
Medlem
Ett typiskt psykopat drag är när man får människor att tro att man faktiskt gör ngt bra o omtanke fast man manipulerar skiten av folk o klappar sig för bröstet för att man är smart ,, här finns det lättaste knepet som loosern trodde att man gick på, nä du mes
Att stötta HD att träffa o dela rum med andra män är enbart en skenmanöver för att jämna ut hans egna otrohetskuld. Ligger hon så är hans skuld lite mindre,,, det lätta knepet borde ingen gå på ! Å när hans x svärfar tyckte att en 6 års otrohetsaffär mot sitt eget barn, att det var ett misstag o glömt , ja det säger mer om den familjen vilka gränser som dom sätter för ok o icke,, mord är väl ok det oxå om det behövs kanske?? eller??
Citera
2020-12-14, 17:48
Medlem
Citat:

Ja om än inte en digital sådan av något slag.

En snabbgoogling och man får hur många exempel som helst på ex-makar som buggat, smygfilmat och lagt in spionprogram i datorer och mobiler.

Exempel:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-4667352/Jilted-husband-bugging-devices-family-home.html
Citera
2020-12-14, 17:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Håller på att läsa i kapp tråden så det jag skriver nu kanske tagits upp längre fram.

FL frågade SD vad han gjorde med tröjan med den blodiga kragen efter deras blodiga sex på kontoret på fredagen. Då sa han att han tvättade den med nåt fläckborttagningsmedel.
Utdrag ur förhöret:
F: Får du bort dom här blodfläckarna då när du tvättar eller?
MT: Jag kan inte säga att jag, jag vet ju inte vilken tröja de va, men de förutsätter jag blodfläckar brukar ju gå bort. De va på mormors tid, då fick man ju inte bort blodfläckar, nu får man ju faktiskt de
F: Hur gör du då när du tar bort blodfläcken?
MT: Inget alls, lägger den i tvättkorgen å sen magi, när den kommer ut ur maskin så är den ren. Nä ja har, jag vet inte ens om jag har nått sånt här fläckborttagningsmedel. Jo de har jag förresten de har ja

Citat:
Ibland känns det som att vissa delar av det han sagt är en del av sanningen, dvs att han HAR haft blodiga plagg som han tvättat med fläckborttagningsmedel. Detta pga att hans historia ska gå i hop OM man hittar plagg med LW's blodrester på.
Han är liksom Mr Helgardering.
Helgardering hela vägen från början till slut, ja. Och som du menar är det en salig blandning av sanning och lögn.
Sista tillfället han och LW påstås ha haft vampyrsex på kontoret ska hon ha blött rejält. Naturligtvis en osann historia för att kunna ligga steget före. Blod på kragen kan tänkas härröra från mordnatten och resterande kan förklara eventuell blodförekomst i avloppet på arbetsplatsen - avskölj mordredskap morgonen därpå?
Citat:
Att blodet på tvättmaskinen missats borde bero på att han i EFTERHAND har tvättat och då avsatts i ett lite halvstressat läge?
Ja, @notknapparen hade upp det tidigare, och det låter troligt med tanke på att vovven aldrig markerade där.
Citera
2020-12-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Kan han ha spelat ovetande?

Inte läst deras chattar än så lite osäker på hur de dividerade fram och tillbaka HD och SD den våren.
Citera
2020-12-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ja jag håller med. Kanske var mer hur de närmade sig henne i förhör som gjorde att hon slog bakut. Men glad var hon inte över situationen.

Både SD och HD hoppar runt som på lava så snart deras relation kommer på tal och även ämnet då SD:s ”otrohet nr 2” uppdagas.

Vet inte om det är enligt reglerna, men vill bara lämna kudos till dig och notknapparen och de andra som tagit sig tid att lusläsa fup och grävt upp och analyserat en massa relevant info, datatrafik osv.
Ni hedrar verkligen Lena.

Era analyser skänker ett tydligare ljus över MGM's mfl. förehavanden innan och efter mordet genom att ni följer upp trådar som möjligen inte ens utredarna nystat tillräckligt i.

Antar att vissa (vilka som HelSt, typ geocachare, sjuksyrror eller så...) sitter och svettas ju mer ni nystar upp...
Citera
2020-12-14, 18:00
Medlem
Citat:
Utdrag ur förhöret:
F: Får du bort dom här blodfläckarna då när du tvättar eller?
MT: Jag kan inte säga att jag, jag vet ju inte vilken tröja de va, men de förutsätter jag blodfläckar brukar ju gå bort. De va på mormors tid, då fick man ju inte bort blodfläckar, nu får man ju faktiskt de
F: Hur gör du då när du tar bort blodfläcken?
MT: Inget alls, lägger den i tvättkorgen å sen magi, när den kommer ut ur maskin så är den ren. Nä ja har, jag vet inte ens om jag har nått sånt här fläckborttagningsmedel. Jo de har jag förresten de har ja

Helgardering hela vägen från början till slut, ja. Och som du menar är det en salig blandning av sanning och lögn.
Sista tillfället han och LW påstås ha haft vampyrsex på kontoret ska hon ha blött rejält. Naturligtvis en osann historia för att kunna ligga steget före. Blod på kragen kan tänkas härröra från mordnatten och resterande kan förklara eventuell blodförekomst i avloppet på arbetsplatsen - avskölj mordredskap morgonen därpå?
Ja, @notknapparen hade upp det tidigare, och det låter troligt med tanke på att vovven aldrig markerade där.

...och han mindes väl inte vilken t-shirt som blivit nerblodad eller?
Finns väl ingen officiell mord t-shirt i tråden?

Kan det ha varit så mycket dofter av diverse skölj- och tvättmedel i tvättstugan och då främst nära doseringslådan i tvättmaskinen att hunden ej markerade kan man tänka?
Men annars var den ju väldigt synlig för blotta ögat ja.
Citera
2020-12-14, 18:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ja om än inte en digital sådan av något slag.

En snabbgoogling och man får hur många exempel som helst på ex-makar som buggat, smygfilmat och lagt in spionprogram i datorer och mobiler.

Exempel:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-4667352/Jilted-husband-bugging-devices-family-home.html
Kan han ens ha låtit bli att avstå chansen till full kontroll? Allt är möjligt i det här fallet.
Och Tingsrätten som ansåg det vara osannolikt att han skulle ha haft med sig sin bärbara dator utomhus.
De fick aldrig klart för sig hur pass tekniskt uppdaterad MGM egentligen är, inte heller att bärbara datorer är tänkta att med lätthet kunna transporteras. - Ja, vad säger man...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in