Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Håller på att läsa i kapp tråden så det jag skriver nu kanske tagits upp längre fram.
FL frågade SD vad han gjorde med tröjan med den blodiga kragen efter deras blodiga sex på kontoret på fredagen. Då sa han att han tvättade den med nåt fläckborttagningsmedel.
Utdrag ur förhöret:
F: Får du bort dom här blodfläckarna då när du tvättar eller?
MT: Jag kan inte säga att jag, jag vet ju inte vilken tröja de va, men de förutsätter jag blodfläckar brukar ju gå bort. De va på mormors tid, då fick man ju inte bort blodfläckar, nu får man ju faktiskt de
F: Hur gör du då när du tar bort blodfläcken?
MT: Inget alls, lägger den i tvättkorgen å sen magi, när den kommer ut ur maskin så är den ren. Nä ja har, jag vet inte ens om jag har nått sånt här fläckborttagningsmedel. Jo de har jag förresten de har ja
Citat:
Ibland känns det som att vissa delar av det han sagt är en del av sanningen, dvs att han HAR haft blodiga plagg som han tvättat med fläckborttagningsmedel. Detta pga att hans historia ska gå i hop OM man hittar plagg med LW's blodrester på.
Han är liksom Mr Helgardering.
Helgardering hela vägen från början till slut, ja. Och som du menar är det en salig blandning av sanning och lögn.
Sista tillfället han och LW påstås ha haft vampyrsex på kontoret ska hon ha blött rejält. Naturligtvis en osann historia för att kunna ligga steget före. Blod på kragen kan tänkas härröra från mordnatten och resterande kan förklara eventuell blodförekomst i avloppet på arbetsplatsen - avskölj mordredskap morgonen därpå?
Citat:
Att blodet på tvättmaskinen missats borde bero på att han i EFTERHAND har tvättat och då avsatts i ett lite halvstressat läge?
Ja,
@notknapparen hade upp det tidigare, och det låter troligt med tanke på att vovven aldrig markerade där.