2020-12-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är mitt inlägg du har läst. Se länkarna till bilder:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag gjorde ett test i Telegram för att visa hur man kan redigera i meddelanden. Då skrev jag ett bla att ta med spade och ses vid planket för att visa att SD hade kunnat ta bort visst innehåll från meddelanden.
Till saken här att det dock syns i meddelanden att de är resigerade. Men det förutsätter att de meddelanden finns kvar i appen.

Tack, då får vi slut på spekulationen
Citera
2020-12-14, 14:41
Medlem
Citat:
Det är mitt inlägg du har läst. Se länkarna till bilder:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag gjorde ett test i Telegram för att visa hur man kan redigera i meddelanden. Då skrev jag ett bla att ta med spade och ses vid planket för att visa att SD hade kunnat ta bort visst innehåll från meddelanden.
Till saken här att det dock syns i meddelanden att de är resigerade. Men det förutsätter att de meddelanden finns kvar i appen.
Ha ha Det är lugnt. (Ny bevisning!Försök inte lura mig gosse&#128074
Senast redigerad av Aqua-Rell 2020-12-14 kl. 14:49.
Citera
2020-12-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, SD har nog bearbetat HD under lång tid.
T*herese är god vän med HD och hon upplevde precis det du tänker då i juli-18. Hon har ju känt både HD länge och väl och har en god känsla för hur HD normalt beter sig.
-------------------------------------------------------------
A 150/34
" T*herese uppger att hon kom till Hanna vid 20 tiden och var där i cirka 3 timmar.
Det blev att de pratade om detta som hänt och det var då T*herese kände att Hanna "planterar"
information.
T*herese upplever att Hanna också börjat säga saker som Stefan annars säger,
exempelvis att polisen kommer hitta spår av Lena hemma hos Stefan, även blod. Detta dels
på grund av att de har geocachat ihop och att man då kan riva/rispa sig när man är ute i
skogen osv. och dels att Lena alltid blödde när hon och Stefan hade sex. Therese upplevde att
Hanna, trots omständigheterna, var ok men uppger att hon hörde en nyansskillnad i hennes
röst när hon berättade om blodet i Stefans hem. Det var som att Hanna kände att det var
obekvämt att säga det och att det kändes konstigt. T*herese svarade Hanna något i stil med:
jaha ja ok, men de hade väl inte sex på alla möjliga ställen i hans hem och då svarade Hanna:
jo, men de kunde vara både utomhus och på tvättmaskinen och allt vad det var. Therese
uppger att det var någonting där, Hanna var inte helt bekväm när hon berättade det.
"
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag uppfattar det som att T*herese också känner att SD försöker ha koll på henne (T*herese) och har koll på vad hon "ska veta". Han vet när och att hon är på förhör. T känner dem båda, HD och SD, men det är HD som är hennes vän och som hon har mest kontakt med:

s.34
"Stefan skrev till T*herese efter polisförhöret och berättade att utredningen stod still och att
polisen inte hade något att jobba med och sedan fortsatte han skriva om huset och att han inte
fått besked om det och att det var avspärrat. Stefan skrev då att han kanske inte ens ville ha
kvar huset för det luktade bajs i huset på grund av att polisen tagit vattenlåsen. Varför han
skrev det vet T*herese inte för hon hade inte frågat om det.
"
//
"Helt plötsligt skrev han till Therese att han tränade kl. 21.30 - 22 kvällen Lena försvann och att polisen tyckt att det var konstigt. Han skrev något i stil med att träning är kul och att han fått tala mycket om träning i förhör med polisen. Therese förstår inte varför han delgav henne den informationen. Sedan har han innan skrivit om att han i samband med skidåkning i vintras fick gipsa sin tumme. Therese känner sammantaget när dessa uttalanden kommer att: varför delger han mig den informationen.

I torsdags, den 5 juli skrev Stefan till Therese och föreslog ifall hon ville luncha med honom
på fredagen men Therese uppger att hon aldrig umgåtts med Stefan ensam och att hon inte
kände sig bekväm i att luncha med honom.
"

"Precis när hon hade skickat SMSet kl. 22.44 kom ett meddelande från Stefan via Messenger. I det meddelandet stod: "tg superglad ni setts, bra ni kunde få till det". T*herese vet inte hur Stefan visste att hon precis varit hos Hanna. Stefan vet att T*herese normalt sett sover vid den tiden annars. Han måste ha vetat att T*herese var hos Hanna just då. Therese hade inte reagerat om han hade hört av sig dagen efter på dagtid exempelvis. T*herese förstår vidare inte innehållet i meddelandet - att bara för att hon varit där betyder inte att Hanna behöver vara superglad. T*herese uppger att Stefan måste hunnit ha någon form av avstämning med Hanna. Det är konstigt tycker T*herese. Therese frågade inte hur Stefan kunde veta dels att Hanna var glad och dels att hon precis gått hemifrån Hanna. T*herese uppger att det känns creepy - som att han har koll på T*herese. Stefan benämner Hanna som tg = tant gredelin.
T*herese tänker att eftersom Stefan ville luncha med henne den där fredagen - vad ville han
prata om på den där lunchen? Var det samma sak som Hanna förmedlade till T*herese på
söndagen, det om blodet och det om telefonen. Om Stefan då inte kunde berätta det för
T*herese själv -skulle han då förmedla det genom Hanna?
"

---------------------------------------------------------------------
Det här är bra exempel på hur SD "jobbar", tror jag. Han förutser och jobbar lite offensivt, men ändå så att man kanske inte märker det om man inte känner SD så väl.

Toppen, tack!
Snart klar med HD:s förhör men inte så mycket spännande där i andra hälften av dem.

Ja han kör damage control och krishantering big tajm där förstår jag.

Hittar säkert i förhör men passar på att fråga om de blev kloka på om HD hann kontakta SD innan han skickade till den här T*herese?
Citera
2020-12-14, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom vi inte vet hur HDs utredning ser ut och vad de hade på henne, är det svårt att ta ställning till det. Kanske kände man att man ville ha hennes del helt utredd och avklarad för att kunna helt inrikta sig på SD i ett åtal?
Risken hade kanske annars varit att HD hade varit den person som försvaret kunnat använda för att visa att det inte var ställt utom rimligt tvivel?

Kanske de också trodde att en häktning skulle få HD att öppna munnen?

Jag misstänker att HD är under så lång tid manipulerarad av SD att hon knappt längre vet vad som är sant eller inte. Också mår hon inte bra, medicinerar med mediciner som säkerligen försvårar det för henne att tänka klart.

Ja jag håller med. Kanske var mer hur de närmade sig henne i förhör som gjorde att hon slog bakut. Men glad var hon inte över situationen.

Både SD och HD hoppar runt som på lava så snart deras relation kommer på tal och även ämnet då SD:s ”otrohet nr 2” uppdagas.
Citera
2020-12-14, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om du pratar om bilden från fredagen så skickade han väl en bild till HD som svarade något om pensionärspung, men jag gissar att han ofta skickar en bild till flera personer som t ex HD, LW och JG? Han kan ju både cykla, fota och skriva meddelanden till människor samtidigt.
Eftersom närmare 7000 bilder i mobilen är raderade kanske vi aldrig får svar, men om jag inte minns fel hade han tagit en bild på sin blöta överkropp vid Gustavsvik på mordkvällen och han kunde inte förklara i förhör hur det stämde ihop med att han uppgav att han plankat in där för att gymma. Dessutom ses det pågå aktiviteter i hans digitala enheter när han påstår sig gymma, men han är väl ständigt multi.

Jag fick se en detalj i Aktbilaga 163 A som jag funderar på varför den inte finns med i IT-delen för SD i Huvudprotokollet, men det kanske är något helt oviktigt. Det har kl 02.12.44 skett något i hans mobil. Kan han ha gjort en Google Konto-återställning? Jag kan inte IT, men det har jag sett att du kan så titta gärna på bildlänken från protokollet www.bildtagg.se/bild/uzxolhixgxxd3bc4qnvxp550

Ja jag tänkte om någon fått den blöta bilden från måndagskvällen men inget spår av det men man kan väl tänka sig att den gick till minst en person ja.

Bra du påminde om mobilen! Blev lite fast i lösning av förhör här.

Jag reagerar på Google Quick Search Box i det du markerat. Det är en applokation för Mac-datorer.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Google_Quick_Search_Box

https://code.google.com/archive/p/qsb-mac/

MEN den sökfunktion som finns på Androidmobilers hemskärm som på dataspråk heter

com.google.android.googlequicksearchbox

och allmänt annars heter Quick Search Box hänger ihop med Google sök så det är lite missvisande i listan där.
Man kan söka i mobilen och på nätet i det sökfältet.

”GAPS” menas nog Androids originalappar. Alltså de som följer med mobilen och ofta inte går att radera. Quick Search Box är nog en av dem. Den är röststyrd också kan jag tänka om man gjort den inställningen.
Men normalt skrivs det ut ”GApps”.

Ska kika närmare på vad han kan ha gjort. Och ja det intressanta är ju om man behöver vara vaken och göra något aktivt för att detta ska ”loggas”.

Finns väl ingen officiellt bekräftad tid när SD somnade för natten va?

Vet att han säger att han somnade men gick upp och skulle stänga av vattnet men det var redan gjort av någon barmhärtig samarit i grannskapet.
Det hemliga sällskapet Grannsamverkan mot övervattnade gräsmattor.
Senast redigerad av Avel 2020-12-14 kl. 15:26.
Citera
2020-12-14, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Är ju just detta med att HD nämner tvättmaskinen under samtalet, som är direkt avslöjande; det är uppenbart att hon här planterar info. - väninnan kan lita på sin magkänsla. Båda makar kan konsten att manipulera sin omgivning.

Den 13 juni (var det då?) när övriga prover togs upptäcks blodet på tvättmaskinen och topsas. I alla händelser pratar HD med väninnan om tvättmaskinssexet efter att prover har tagits.

Får se ifall Hovrätten kan gå hårdare åt och ställa de rätta frågorna. Fast det förutsätter ju att åklagarna presenterar rätt material.

Kan inte vara roligt att vara den där väninnan T just nu, när både SD och HD går fria.
Citera
2020-12-14, 15:29
Medlem
Citat:
På tal om tvättmaskinen så borde ju teknikerna ha tagit evtl aktivt syre till sparengöring och evtl Vanish i tvättstugan i beslag.

Detta för att försöka säkra dna/blod. Aktivt syre är effektivare än klorin för att få bort blod/dna.

Det har jag skrivit om tidigare men vidare så kan det ju vara intressant att veta att man kan hitta blod på plagg som är tvättade i tvättmaskin efter att de torkat:

https://www.researchgate.net/publication/279167569_Detection_of_dry_bloodstains_on_differen t_fabrics_after_washing_with_commercially_availabl e_detergents

Håller på att läsa i kapp tråden så det jag skriver nu kanske tagits upp längre fram.

FL frågade SD vad han gjorde med tröjan med den blodiga kragen efter deras blodiga sex på kontoret på fredagen. Då sa han att han tvättade den med nåt fläckborttagningsmedel.

Ibland känns det som att vissa delar av det han sagt är en del av sanningen, dvs att han HAR haft blodiga plagg som han tvättat med fläckborttagningsmedel. Detta pga att hans histora ska gå i hop OM man hittar plagg med LW's blodrester på.
Han är liksom Mr Helgardering.

Att blodet på tvättmaskinen missats borde bero på att han i EFTERHAND har tvättat och då avsatts i ett lite halvstressat läge?
Citera
2020-12-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Håller på att läsa i kapp tråden så det jag skriver nu kanske tagits upp längre fram.

FL frågade SD vad han gjorde med tröjan med den blodiga kragen efter deras blodiga sex på kontoret på fredagen. Då sa han att han tvättade den med nåt fläckborttagningsmedel.

Ibland känns det som att vissa delar av det han sagt är en del av sanningen, dvs att han HAR haft blodiga plagg som han tvättat med fläckborttagningsmedel. Detta pga att hans histora ska gå i hop OM man hittar plagg med LW's blodrester på.
Han är liksom Mr Helgardering.

Att blodet på tvättmaskinen missats borde bero på att han i EFTERHAND har tvättat och då avsatts i ett lite halvstressat läge?

Mr Helgardering for sure!
Det har varit lite överdrivet men det höll ju i rätten.

Bra du påpekade detta. Då har han säkert Vanish hemma som de flesta och det steker DNA väldigt bra.

Jag doktorerade i hans blå New Balance-löparskor igår.
Skaver att HD satt tvivel på teorin om att LW:s blod inte borde finnas där.
Utan att närmare gå in på skorna så ser de väldigt rena första gången de undersöks men smutsigare sen. De gick nog några varv med Vanish i maskinen om de var med på brottsplatsen.

Får hoppas på en majoritet av kvinnliga ledamöter i hovrätten som fattar hur en kissemurra funkar på rikigt.
Ordförande BL & Co:s kunskap om sådana verkar ha varit något begränsad om inte rent av obefintlig.
Senast redigerad av Avel 2020-12-14 kl. 15:46.
Citera
2020-12-14, 15:44
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ja jag tänkte om någon fått den blöta bilden från måndagskvällen men inget spår av det men man kan väl tänka sig att den gick till minst en person ja.

Bra du påminde om mobilen! Blev lite fast i lösning av förhör här.

Jag reagerar på Google Quick Search Box i det du markerat. Det är en applokation för Mac-datorer.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Google_Quick_Search_Box

https://code.google.com/archive/p/qsb-mac/

MEN den sökfunktion som finns på Androidmobilers hemskärm som på dataspråk heter

com.google.android.googlequicksearchbox

och allmänt annars heter Quick Search Box hänger ihop med Google sök så det är lite missvisande i listan där.
Man kan söka i mobilen och på nätet i det sökfältet.

”GAPS” menas nog Androids originalappar. Alltså de som följer med mobilen och ofta inte går att radera. Quick Search Box är nog en av dem. Den är röststyrd också kan jag tänka om man gjort den inställningen.
Men normalt skrivs det ut ”GApps”.

Ska kika närmare på vad han kan ha gjort. Och ja det intressanta är ju om man behöver vara vaken och göra något aktivt för att detta ska ”loggas”.

Finns väl ingen officiellt bekräftad tid när SD somnade för natten va?

Vet att han säger att han somnade men gick upp och skulle stänga av vattnet men det var redan gjort av någon barmhärtig samarit i grannskapet.
Det hemliga sällskapet Grannsamverkan mot övervattnade gräsmattor.

Aha, och jag som trodde det handlade om Google Apps Password Sync för hans Google Work Space - alltså synka ihop enheterna igen efter Företaget Mord. Alltså en fullt "levande" aktivitet och inte något automatiskt.
Citera
2020-12-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Aha, och jag som trodde det handlade om Google Apps Password Sync för hans Google Work Space - alltså synka ihop enheterna igen efter Företaget Mord. Alltså en fullt "levande" aktivitet och inte något automatiskt.

En sak är säker. Den här killen var mer rädd för att förlora drömkvinnan än rädd för att åka fast för mord.

Han dunkar dock ut nio bilder (fler bilder ändå från själva utflykten) på kvinnligt sällskap i Geocache galleriet den 10 maj, Kristi himmelsfärdsdagen.

Full av motsägelser är han. Men kampanjen ser ut att ha lyckats. De myser väl som aldrig förr nu han och HD. Ser ju ut så på Geocache-sajten iaf.
Citera
2020-12-14, 16:31
Medlem
Citat:
En sak är säker. Den här killen var mer rädd för att förlora drömkvinnan än rädd för att åka fast för mord.

Han dunkar dock ut nio bilder (fler bilder ändå från själva utflykten) på kvinnligt sällskap i Geocache galleriet den 10 maj, Kristi himmelsfärdsdagen.

Full av motsägelser är han. Men kampanjen ser ut att ha lyckats. De myser väl som aldrig förr nu han och HD. Ser ju ut så på Geocache-sajten iaf.
Ja, absolut. Han tyckte det var värt det.
Citera
2020-12-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Ja, absolut. Han tyckte det var värt det.

Eller så gällde principen - ville HD dö så fixade han det, ville HD att LW skulle dö så fixade han det också.

Men lutar väl mer åt hans egen idé och beslut. Bra mådde han inte. Någon berättar i förhör (kollega eller närstående minns ej vilket) att SD knaprade antidepressiva efter mordet. Tro fasen det. Han ser ju väldigt lycklig ut bara någon månad efter mordet där av bilder att döma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in