2020-12-14, 13:30
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Det är ingen tvekan om att jag sett inlägget. Överst stod det vi alla vant oss vid att läsa ( Svarar på jobbmail och ni vet resten ) men under det står nu även allt i sin helhet Jag ser orden återskapat också och tiden 23.30 fetmarkerad. Svarar på jobbmail. Tänker på dig. Ses vid planket. L svarar jakande. S Toppen. S Jag tar med en spade så vi kan gräva lite.
Det bästa är nog att släppa det där nu, visst då. Du har blandat ihop förundersökningsprotokoll med trådinnehåll. I FUP existerar inte den konversationen, det enda som räknas.
Citera
2020-12-14, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar hur det kommer bli framöver ?

Om SD går fri ,i HR ,är då allt som vanligt då i nya Hjärsta ,och ingen kommer tissla och tassla mer omkring vad som har hänt och vem som har kunnat gjort det hela?

Typ lite som ;
-Töm och glöm!

Hmm?
Vedervärdigt .....

Det lär nog aldrig bli som förr. Särskilt inte om han mot förmodan skulle fortsätta i frihet. Så länge ingen dom fallit kommer ingen, utom GM, att vara nöjd. Grytan kommer att hållas kokande här i FB, var så säker.
Så hoppas på rättvisa, i HR.
Citera
2020-12-14, 13:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Är det någon mer än jag som är av den uppfattningen att det var ett misstag att anhålla HD för mordet med tanke på hur avigt inställd hon blev och hon sluter sig som en mussla i vidare förhör?

Hade gått att få ur henne mer info om de inte anhållit henne menar jag.

Eftersom vi inte vet hur HDs utredning ser ut och vad de hade på henne, är det svårt att ta ställning till det. Kanske kände man att man ville ha hennes del helt utredd och avklarad för att kunna helt inrikta sig på SD i ett åtal?
Risken hade kanske annars varit att HD hade varit den person som försvaret kunnat använda för att visa att det inte var ställt utom rimligt tvivel?

Kanske de också trodde att en häktning skulle få HD att öppna munnen?

Jag misstänker att HD är under så lång tid manipulerarad av SD att hon knappt längre vet vad som är sant eller inte. Också mår hon inte bra, medicinerar med mediciner som säkerligen försvårar det för henne att tänka klart.
Citera
2020-12-14, 13:40
Medlem
Citat:
Det är ingen tvekan om att jag sett inlägget. Överst stod det vi alla vant oss vid att läsa ( Svarar på jobbmail och ni vet resten ) men under det står nu även allt i sin helhet Jag ser orden återskapat också och tiden 23.30 fetmarkerad. Svarar på jobbmail. Tänker på dig. Ses vid planket. L svarar jakande. S Toppen. S Jag tar med en spade så vi kan gräva lite.

Låter som en teori någon haft. Hur det hade kunnat se ut. Annars hade han nog suttit på vatten och bröd.
Citera
2020-12-14, 13:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Är ju just detta med att HD nämner tvättmaskinen under samtalet, som är direkt avslöjande; det är uppenbart att hon här planterar info. - väninnan kan lita på sin magkänsla. Båda makar kan konsten att manipulera sin omgivning.

Den 13 juni (var det då?) när övriga prover togs upptäcks blodet på tvättmaskinen och topsas. I alla händelser pratar HD med väninnan om tvättmaskinssexet efter att prover har tagits.

Får se ifall Hovrätten kan gå hårdare åt och ställa de rätta frågorna. Fast det förutsätter ju att åklagarna presenterar rätt material.

Jag är just på väg, mer kommenterar bara kort nu. Återkommer.
Det måste ju vara så att HD fått veta via SD att man har hittat blod där.
Skulle förstås vara intressant att se när detta tas upp för första gången i förhör med SD.

Hittade också mina tidigare inlägg om tvättmaskinen.
Lägger upp dom senare.
Citera
2020-12-14, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det bästa är nog att släppa det där nu, visst då. Du har blandat ihop förundersökningsprotokoll med trådinnehåll. I FUP existerar inte den konversationen, det enda som räknas.
Ja, men det blir missvisande när folk skriver hypotetiska scenarior i tråden.
Citera
2020-12-14, 13:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nej, det blir inte missvisande om den som skriver ut att det är en spekulation. Det är just det vi gör här. Spekulerar.

Det blir däremot missvisande när man påstår något utan att visa varifrån uppgiften kommer. Nu är det ingen annan än du som verkar komma ihåg inlägget eller att något sådant skulle finnas i FUP. Det är ändå en uppgift som åklagaren skulle ha med i rättegången med all säkerhet.
Citera
2020-12-14, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, det blir inte missvisande om den som skriver ut att det är en spekulation. Det är just det vi gör här. Spekulerar.

Det blir däremot missvisande när man påstår något utan att visa varifrån uppgiften kommer. Nu är det ingen annan än du som verkar komma ihåg inlägget eller att något sådant skulle finnas i FUP. Det är ändå en uppgift som åklagaren skulle ha med i rättegången med all säkerhet.
Det stod absolut inte att det var en spekulation!!! Eftersom det bara var jag som noterade inlägget och eftersom det förmodligen ej finns i FUP så har jag nu förstått att det inte var viktigt. Det framgick att det skulle vara Återskapat. .. . Det är lugnt.Vi glömmer det..🐺
Senast redigerad av Aqua-Rell 2020-12-14 kl. 14:18.
Citera
2020-12-14, 14:29
Medlem
Citat:
Angående det inlägget här på Flashback som tydligen bara jag såg?. Jag har ej sovit middag, jag var ej nyvaken utan klarvaken, jag minns vart jag satt o i vilket rum och jag skrev det omg till min särbo som reagerade. Det som stack ut i inlägget var att tidpunkten 23.30 var fetmarkerad. Den var svartare fetare skriven.Minns ej avsändare till inlägget.Möjlig anledning till att bara jag såg det är troligtvis pga att jag varit väldigt mkt vid tråden och läst riktigt ofta. Tror alltså att inlägget raderades hyfsat snart efter jag sett det.

Det är mitt inlägg du har läst. Se länkarna till bilder:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag gjorde ett test i Telegram för att visa hur man kan redigera i meddelanden. Då skrev jag ett bla att ta med spade och ses vid planket för att visa att SD hade kunnat ta bort visst innehåll från meddelanden.
Till saken här att det dock syns i meddelanden att de är redigerade. Precis som här på Flashback. Men det förutsätter att de meddelanden finns kvar i appen.
Senast redigerad av Avel 2020-12-14 kl. 14:49.
Citera
2020-12-14, 14:32
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och hur var det med SD:s bild från duschen på Gustavsvik? Vem fick den?

Om du pratar om bilden från fredagen så skickade han väl en bild till HD som svarade något om pensionärspung, men jag gissar att han ofta skickar en bild till flera personer som t ex HD, LW och JG? Han kan ju både cykla, fota och skriva meddelanden till människor samtidigt.
Eftersom närmare 7000 bilder i mobilen är raderade kanske vi aldrig får svar, men om jag inte minns fel hade han tagit en bild på sin blöta överkropp vid Gustavsvik på mordkvällen och han kunde inte förklara i förhör hur det stämde ihop med att han uppgav att han plankat in där för att gymma. Dessutom ses det pågå aktiviteter i hans digitala enheter när han påstår sig gymma, men han är väl ständigt multi.

Jag fick se en detalj i Aktbilaga 163 A som jag funderar på varför den inte finns med i IT-delen för SD i Huvudprotokollet, men det kanske är något helt oviktigt. Det har kl 02.12.44 skett något i hans mobil. Kan han ha gjort en Google Konto-återställning? Jag kan inte IT, men det har jag sett att du kan så titta gärna på bildlänken från protokollet www.bildtagg.se/bild/uzxolhixgxxd3bc4qnvxp550
Citera
2020-12-14, 14:38
Medlem
Citat:
Fast det är ju ingen av oss i tråden som vet vad som hände, därav spekulerandet.
Det är ju bara en som vet, nämligen mördaren själv, samt de som antagligen förstår men skyddar honom
Citera
2020-12-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det hade kanske fungerat bättre att låta henne invaggas i tron att hon var "safe"

Ja alltså klart de ska ta in henne om de misstänker nåt. De var väl rädda att hon skulle försvåra utredningen om de inte anhöll henne så de fick några förhör med henne.
Men det fick omvänd effekt.

Sen nör de är inne i ett kritiskt parti i förhöret och hon faktiskt håller på att sjunga ut angående det här med att SD ville hjälpa henne dö och han skulle avliva barnen och sig själv också för hon inte orkade gå ur sängen vad händer då?

Jo då avbryter fhl HD två gånger var på hon säger att ska de göra de så tänker hon inte berätta mer. De ber henne berätta trots att hon blivit avbruten men där stängdes den dörren. Forever.

Läser ikapp HD:s förhör och det blir inte mycket vettigt sagt 28/8 och framåt.

Men jag förstår henne. De går klumpigt fram. De borde ha läst av henne bättre. Speciellt då de hade så lite bevis på henne som misstänkt.
Senast redigerad av Avel 2020-12-14 kl. 15:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in