2020-12-14, 01:17
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu har jag läst protokollet från holländska NFI angående DNA på ringen.

Som jag förstått så har man testat DNA-extraktet från ringen mot DNA från LW, SD och HD.

Man kommer fram till att det är 12 miljoner gånger mer sannolikt att DNA på ringen kommer från LW och SD än från LW och en slumpmässig okänd individ.

Hur hade det blivit om man skickat ner fler DNA-prover till NFI från hennes barn och andra män/kvinnor hon kan ha kommit i kontakt med (kramat, klappat, ja vad som helst) sen typ 10/5?

Jag tänker alltså om det genom förhör och foton var bevisat att hon kramat och vidrört andra samt diskat och tvättat händerna osv och hos NFI bevisat att de andra människornas DNA inte fanns på ringen och det då bara påvisades SD:s DNA på ringen (förutom LW:s) så hade det stärkt åklagarens case eller hur?

Då skulle man kunna ställa frågan i rätten om varför finns endast SD:s DNA på ringen och inte andra människors?

Sorry om detta redan ältats i tråden.
Fetad stil: Javisst stärker det caset, alla gånger. De sista människor hon träffar och bevisligen vidrör med ringen. Inte minst minstingens DNA som hon kramar samma kväll borde återfinnas.
Citera
2020-12-14, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar hur det kommer bli framöver ?

Om SD går fri ,i HR ,är då allt som vanligt då i nya Hjärsta ,och ingen kommer tissla och tassla mer omkring vad som har hänt och vem som har kunnat gjort det hela?

Typ lite som ;
-Töm och glöm!

Hmm?
Vedervärdigt .....
När allt lugnat ner sig
Citera
2020-12-14, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Det är svårt att skriva när man är utkastad.

Utkastad... från vad?

Ditt minne ang spade och att träffas 23.30 vid planket har du läst det i tråden eller direkt FUP?

Jag tror att du har drömt, hade det varit något som SD skrivit till LW så hade det varit på första plats i rättegången!
Citera
2020-12-14, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han kunde inte släppa henne, är helt med dig där. Och det ger han henne skulden för. Det blir en av anledningarna till mordet, enl mig.
Det där var väl mest en kul grej.En lek, ett slags rollspel hon accepterade.Han dominerade henne och hon det blev ombytta roller för henne hon aldrig haft förr.Hon blev bättre som sexleksak då.Hade hon inte varit med på allt(inkl RT och allt hemlighetsmakeri) då hade hon lämnat frivilligt.Hon hade kunnat fått hjälp av stödcentrum men nappade inte på det.Hon ville inte sluta träffa S.Därför är det i grunden så svårt att tycka synd om..L framstår ju inte trovärdig alls.
Citera
2020-12-14, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Utkastad... från vad?

Ditt minne ang spade och att träffas 23.30 vid planket har du läst det i tråden eller direkt FUP?

Jag tror att du har drömt, hade det varit något som SD skrivit till LW så hade det varit på första plats i rättegången!

Citat:
Det där var väl mest en kul grej.En lek, ett slags rollspel hon accepterade.Han dominerade henne och hon det blev ombytta roller för henne hon aldrig haft förr.Hon blev bättre som sexleksak då.Hade hon inte varit med på allt(inkl RT och allt hemlighetsmakeri) då hade hon lämnat frivilligt.Hon hade kunnat fått hjälp av stödcentrum men nappade inte på det.Hon ville inte sluta träffa S.Därför är det i grunden så svårt att tycka synd om..L framstår ju inte trovärdig alls.

Du kanske blandat ihop med mitt scenario?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-12-14, 07:53
Medlem
Citat:
Utkastad... från vad?

Ni har säkert läst FUP allihop, men frågan kvarstår: Lusläst eller bara ögnat? Jag läste det direkt på FB. Det var i detta sammanhang: S. Skriver jobbmail ( och vidare.. vi vet vad det står mer men..) polisen har återskapat raderat material framgick det.. Det står mer i messenger där. Tänker på dej. Ses vid planket 23.30 (hon svarar jakande på detta minns jag) S skriver Toppen. Jag tar med en spade så vi kan gräva lite. Det va raderat förut, men syns när polisen återskapat. Jag är tekniskt obegåvad och klarar tyvärr ej leta i sök och infoga.Ni får söka själva.Trodde ni alla läst detta så klart. Frågade er vad ni trodde mordvapnet var.Själv såg jag bilden tydligt framför mig och där såg jag ju svaret skrivet själv.
Citera
2020-12-14, 07:55
Medlem
Citat:
Ni har säkert läst FUP allihop, men frågan kvarstår: Lusläst eller bara ögnat? Jag läste det direkt på FB. Det var i detta sammanhang: S. Skriver jobbmail ( och vidare.. vi vet vad det står mer men..) polisen har återskapat raderat material framgick det.. Det står mer i messenger där. Tänker på dej. Ses vid planket 23.30 (hon svarar jakande på detta minns jag) S skriver Toppen. Jag tar med en spade så vi kan gräva lite. Det va raderat förut, men syns när polisen återskapat. Jag är tekniskt obegåvad och klarar tyvärr ej leta i sök och infoga.Ni får söka själva.Trodde ni alla läst detta så klart. Frågade er vad ni trodde mordvapnet var.Själv såg jag bilden tydligt framför mig och där såg jag ju svaret skrivet själv.
Skickade vidare till min särbo.Det är återskapat mess
Citera
2020-12-14, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Du kanske blandat ihop med mitt scenario?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Hur såg ditt scenario ut då?..
Citera
2020-12-14, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Jag har läst på pelletsforumet
Jag tror det är så Stefan fungerar, att likt rainman gå in och lära sig till 100%.

Den där gropen vid mordplatsen, har du blivit klok över vad som orsakat den? Är den nygrävd?

Scenario:

Stefan meddelar Lena att ta sig till sin geocache vid planket, för en överraskning.
Har Stefan grävt ner någonting? Någonting som Lena skulle hitta? En ring till Kilimanjaro? Det är väl ringfingrets ring som saknas?
Lena går ner på knä för att gräva? Stefan bländar henne med sin batongficklampa, sparkar ner henne och måttar 17 slag.
Lena var inte medveten om att Stefan skulle åka till USA, han hade nekat till att han skulle åka, eftersom han var rädd att Lena skulle berätta för Hanna om deras fortsatta förhållande, vilket skulle göra framtiden med Hanna omöjlig.
Han ville få tillbaks Hanna men ha Lena kvar.
Både äta kakan och ha den kvar.
Bara Stefan vet om han är mördaren, det var tvunget att ske, eftersom Lena skulle berätta och det fick inte ske.
Nej, jösses. Det var inte en roman.Det var bara kort koncist så som jag skrev. Ni behöver inte tro på mig. Jag och min särbo vet vad vi sett. Dessutom sitter jag inte här för att roa nån trådskribent...
Citera
2020-12-14, 08:08
Medlem
Citat:

Jag har inte lustläst FUP... men detta säger sig självt att om det vore som du "sett" och det var direkt från FUP och inte någon ev spekulation här i tråden så hade det, som jag påpekade, haft plats nr 1 i förhör/rättegång med SD.

Om du själv "såg jag bilden tydligt framför mig"... varför skriver du inte att det kan vara spaden han har med sig?
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-12-14 kl. 08:23.
Citera
2020-12-14, 08:24
Medlem
På något sätt, jag minns ej exakt hur eller vad.. Det framgick tydligt att det var ett mess som tidigare var korrigerat men sedan återskapat. Det stod i det messet från S till L. Skriver jobbmail ( avslutar strax typ) men jag såg det även stod följande i samma mess: Tänker på dig. Ses vid planket 23.30 (framgår L säger ja) S Toppen. Tar med en spade så vi kan gräva lite. Detta läste jag på FB som inlägg. Har nån skribent skrivit detta själv är det bara att berätta o utreda missförstånd. Jag såg det som konversation som ett messengerinlägg från S till L.( I det typiska typsnittet)
Citera
2020-12-14, 08:26
Medlem
Citat:
Jag har inte lustläst FUP... men detta säger sig självt att om det vore som du "sett" och det var direkt från FUP och inte någon ev spekulation här i tråden så hade det, som jag påpekade, haft plats nr 1 i förhör/rättegång med SD.

Om du själv "såg jag bilden tydligt framför mig"... varför skriver du inte att det kan vara spaden han har med sig?
För att få er tänka själva i egen slutledningsförmåga.Jag berättade och vidarebefordrade det till min särbo som reagerade på det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in