Citat:
Ursprungligen postat av
transient91
Med smink menar jag sådan där kroppsfärg som skådespelare ibland använder sig av för at dölja tatueringar. Jag har provat det en gång tidigare, och det kändes helt bisarrt att efter tio år med fulla armar helt plötsligt känna sig som en naken tonåring igen, men det hör nog inte riktigt tråden till.
Skönt att höra att det inte skulle utgöra något hinder.
Finns det för övrigt några SSK här som kan komma med solskenshistorier om arbetet? Allt jag stöter på är gnäll om stress, arbetstider, dålig lön (även om många ändå tycks ligga över 30 tuss utan OB efter ett par år som anställd). Är som sagt i valet och kvalet mellan att söka till SSK till nästa höst eller någon valfri, blasé yrkesutbildning. I princip uteslutit möjligheten att landa okvalificerat arbete någonsin igen - helt omöjligt på den här jävla arbetsmarknaden.
Gillar du att jobba med människor är det ett bra jobb, lönen har varit rätt dålig men den är påväg upp, samma problem som innan är att den slackar hos fler erfarna men folk som kommer in nu tjänar helt okej. Beroende på var du är kan det vara väldigt slitigt, men alla tycker jobbet är slitigt trots många olika nivåer, beror på var man jobbar. Sedan är det mycket personbundet, vissa är alltid stressade och tycker det är mycket men de kanske behöver lära sig prioritera lite bättre.
Du har mycket hjälp av dina arbetskamrater och jobbar du på en bra avdelning kommer du ha kul med kollegorna med, du lär dig mycket, det är enkelt att fortsätta utvecklas genom att ex byta avdelning eller arbetsplats. Det finns många olika inriktningar och känner du att du inte vill jobba med patienter finns det många andra saker du kan göra med utbildningen. Enkelt att få jobb, du slipper tänka på vilka läder du ska ha på jobbet. Vissa känner tillfredsställelse att hjälpa människor och eventuellt rädda liv beroende på var du jobbar. (Har du vissa skavanker kan du fråga någon snäll läkare eller annat att kolla lite snabbt eller ge tips).
Citat:
Ursprungligen postat av
utan.att.stanna
Men har du någon annan idé än bemanning för någon i min sits?
Söka biträdande enhetschefs jobb kanske ( öppenpsyk då)? Skulle vilja upp mot 45 000.
Vad menar du? Jag pratar inte om bemanning i mina inlägg. Ska du ha upp mot 45k som grundsyrra så tror jag inte du kommer lyckas om du inte tar ett chefsjobb eller bemanning. Skaffar du dig en vidareutbildning är det nog inte omöjligt med lite erfarenhet.