Citat:
Men jisses, jag har inte sett att blodfläcken var så där stor!!!!
Nu tycker jag att det är något konstigt med det där.
Hur är det ens möjligt att den finns där i det skicket, och ingen skulle ha noterat det?
Inte varken polishund, polis vid 15-16 maj och inte HD vid storstädningen?
I A 157 B/238 finns en bild från 15 maj, men då under den snabba avbrutna husrannsakan. Bilden på tvättmaskinen är från sidan, så det är svårt att se fronten helt. Men på bilden syns ingen motsvarande fläck.
Är det i en skada på lacken som det finns blod?
Eller är hela den fläck som syns blod?
Kan det vara så att SD fixat med något, försökt att tvätta något som varit undangömt och inte analyserat?
Nu snurrar det runt i huvudet.
För inte kan det vara så att någon försöker plantera bevis, det vill jag bara inte tro.
Tillägg:
Den 11 juni- 18 såg en granne L*isa att SD besökte huset. Han sågs då komma ut från växthuset. Huset är då avspärrat och grannen kontaktar polisen om besöket. SD ses komma bärande på en låda som han tar till bilen.
A 150/344
Undersökningen av tvättmaskinen görs 21 juni- 18:
A157B/269
Nu tycker jag att det är något konstigt med det där.
Hur är det ens möjligt att den finns där i det skicket, och ingen skulle ha noterat det?
Inte varken polishund, polis vid 15-16 maj och inte HD vid storstädningen?
I A 157 B/238 finns en bild från 15 maj, men då under den snabba avbrutna husrannsakan. Bilden på tvättmaskinen är från sidan, så det är svårt att se fronten helt. Men på bilden syns ingen motsvarande fläck.
Är det i en skada på lacken som det finns blod?
Eller är hela den fläck som syns blod?
Kan det vara så att SD fixat med något, försökt att tvätta något som varit undangömt och inte analyserat?
Nu snurrar det runt i huvudet.
För inte kan det vara så att någon försöker plantera bevis, det vill jag bara inte tro.
AVSPÄRRNING SD:S HUS
Avspärrning-------------2018-05-15 20:06
Häva---------------------2018-05-15 22:51
sid 63
"Teknisk undersökning i bostad samt tillhörnade utrymmen. "
Avspärrning -------------2018-05-16 10:42
Häva----------------------2018-05-18 14:40
sid 89
"För att genomföra teknisk undersökning samt husrannsakan"
Avspärrning -------------2018-05-31 09:25
Häva ---------------------2018-07-06 10:30
sid 115
Låscylindrar utbytta vid entredörr och källardörr. Avspärrningsband runt tomtgräns. Skyltar med lagrum uppsatta.
Avspärrning---------------2019-08-27 08:58
Häva---------------------2018-05-15 22:51
sid 63
"Teknisk undersökning i bostad samt tillhörnade utrymmen. "
Avspärrning -------------2018-05-16 10:42
Häva----------------------2018-05-18 14:40
sid 89
"För att genomföra teknisk undersökning samt husrannsakan"
Avspärrning -------------2018-05-31 09:25
Häva ---------------------2018-07-06 10:30
sid 115
Låscylindrar utbytta vid entredörr och källardörr. Avspärrningsband runt tomtgräns. Skyltar med lagrum uppsatta.
Avspärrning---------------2019-08-27 08:58
Tillägg:
Den 11 juni- 18 såg en granne L*isa att SD besökte huset. Han sågs då komma ut från växthuset. Huset är då avspärrat och grannen kontaktar polisen om besöket. SD ses komma bärande på en låda som han tar till bilen.
A 150/344
Undersökningen av tvättmaskinen görs 21 juni- 18:
A157B/269
Jag återkommer till detta i mer detalj men man kan väl konstatera att fläckarna sitter i samma höjd. I höjd med låset på luckan. Där man greppar för att öppna luckan. Luckan är väl ofta stängd till tvättmaskinen så för att blodiga kläder ska kunna öppnas så måste luckan öppna med då säkert besudlade händer eller att plagg eller annat lämnat spår.
Jag har svårt att föreställa mig att en sådan fläck uppkommer om du inte skadar dig ordentligt vid arbete på bänken på andra sidan vasken.
I vissa moderna tvättmaskiner kan man få reda på diverse om teknikern kopplar in sig på dem. Det finns även bluetooth osv.
Det här verkar vara en enklare modell men det hade kanske kunnat gå att utlösa när den startades senast osv. För sent nu dock men jag ska kolla modellen om det hade funnits såna möjligheter.