2020-12-13, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Var har du sett den konversationen? Har du drömt? Menar du att den skulle varit från tiden då hon placerade My Six String på plats och som SD var den första att FTF:a den 28 februari -18?
Vet ej datum men såg tydligt det här: S. Ses vid planket 23.30 Tänker på dig Tar med en spade. ( han skulle hjälpa henne fixa cache ) Vet ej datum dock
Senast redigerad av Aqua-Rell 2020-12-13 kl. 15:16.
Citera
2020-12-13, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja han tvingade henne nog inte att skaffa det.
Så praktiskt.Han överraskade henne Smög upp bakifrån till hennes förtjusning. Dock ingår det inte i spelet att kränka frugan och stressa livet ur gifta mannen( som hon ju själv vigt samman med frun).. Självklart levde hon i ett stort riskbeteende tyvärr
Citera
2020-12-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Att han under längre tid hade funderat på att göra sig av med henne för gott, är rätt sannolikt. Inte minst de återkommande mordhoten med varningar och uttalade önskningar om ond, bråd död talar för ett planerande.
Jag antar som flertalet härinne att han såg mord som en lösning ifall hon inte slutade upp med hoten om avslöjande. Mot slutet hade hon gjort sig omöjlig med återkommande raderingar av HDs loggar; någon enstaka ingick för HDs del i en viktig svit. LW blev alltmer hård och markerande gentemot makarna och försökte på olika sätt styra och påverka dem båda att bete sig på ett särskilt sätt. Att behålla en vänskap var nu uteslutet för SDs del och han måste till varje pris förhindra det ofrånkomliga, det som skulle slå sönder både anseende och potentiell familjelycka.
Mordet har inslag av både planering och impuls. En kortare eller längre tids planering - ja. Grad av impuls? Svårbedömt.
LW krävde en viss tid och form av samvaro sedan en tid tillbaka, annars...

Vad betydde den översända loggremsan som SD hade FTF:at några år tidigare?
Var promenaden till planket verkligen geocache-relaterad? Eller blev hon tvärförbannad och tänkte göra slag i saken genom att traska över till HD för att berätta. Liksom hon hade gjort, öga mot öga, ett år innan.

Strax innan hon lämnade lägenheten för sista gången och efter tandborstningen, såg hon till pojken på övervåningen. Jag tycker att just nattningen talar för att hon var redo att gå ut en stund. Dörren lägger hon försiktigt igen för att inte väcka sonen.
Gör man så då utmanar man ödet.Hon fick ju uppleva ett Omen också. Åsknedslag strax innan mordet vid platsen väl? S är också ett offer.
Citera
2020-12-13, 14:45
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vi måste hitta var de analyserat dörrlåset.

Inte 163 A än nej.

De har inte kontaktat så värst många appar nej.

Det finns en del att lära för utredarna till kommande utredningar kanske.

Jag ser att någon efterfrågade undersökningsresultat på Lenas Linne. Det kanske finns någonstans, men det är märkligt om det inte gör det eftersom ÅH påtalade i ett av sina Direktiv att alla kläder som offret bar vid anträffandet skulle undersökas.

Lena använde ju fler tjänster än Google´s som positionerar användaren. Har någon efter mordet tagit bort hennes konton och/eller ändrat inställningarna t ex de datum någon varit inne på hennes GC-konto, Gmail och Instagram kan hen ha använt den förlorade mobilen utan simkort men med åtkomst till internet (som SD föreslog i sitt brev till rätten) eller loggat in via en Mac vid åtminstone tillfället den 7:e oktober.

Har inte GM använt mobilen eller förstört den bör hennes konton på alla Appar finnas kvar och det kanske inte är försent att kontakta leverantörerna?
Om ändringar eller borttagningar av hennes App-tjänster gjorts efter hennes död, så borde det finnas kvar i registreringar hos leverantörerna.

Utredarna bör ha skickat en lista med hennes e-postadresser till App-leverantörerna för att kontrollera om något av hennes konton var inloggat under mordnatten och var mobilen har positionerats, men de verkar ha nöjt sig mastningar och tidslinjen från Google när det gäller både LW och SD fast båda hade flera konton och flera App-tjänster. Kanske det är undersökt och ligger i sidomaterialet?
Citera
2020-12-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag tror att han helt enkeltinte kunde släppa henne.
Han smög och fotade henne och påstår att hon blev påkommen, under en period som han själv påstår att han inte ville vara mer än vän. Men hon skulle lyda hans regler och säga till om hon skulle träffa någon. Varför? Han ville ju inte ha henne? Han kunde inte släppa henne, hennes dragningskraft. Känslan att han var åtrådd. Herre på täppan..
Stefan behöver kontroll. Annars tappar han kontrollen.
Se bara hur de stackars barnen får stå till svars inför honom.
Det är vidrigt.
Sen all sms konversation om de problem han anser att barnen och deras stora hobby är, hopptåttorna, som han avskyr. Han anser att barnen inte sköter dem enligt hans regler.
L förförde väl honom för att sen hota stressa o avslöja för H ånyo?
Citera
2020-12-13, 14:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Gör man så då utmanar man ödet.Hon fick ju uppleva ett Omen också. Åsknedslag strax innan mordet vid platsen väl? S är också ett offer.

På vilket sätt är SD ett offer??
Citera
2020-12-13, 14:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Beskrivning av material
Kjol, bes/agsnummer BG52903-3/G059
Beige knälång kjol av märket "Bondelid", storlek XS.
Tröja, bes/agsnummer BG52903-1/G057
Grön hoodie av märket "Houdini", storlek XS.
Linne, BG52903-2/G058
Beige/grönrandigt linne/blus av märket "Vero Moda", storlek M.
Skor, BG52903-4/G060
Röda löparskor av märket "Salomon", storlek 36.
BH, BG52903-13/G069
Ljns bh av märket "Lindex", storlek 70A.

Tack återigen!
Jag kan inte hitta några undersökningar på linnet/blusen.

Att man skriver Vera Moda plagget som linne/blus kanske beror på materialet? Tyget är kanske mer som blusaktigt, mer är strechigt.

Jag utgår från att man tar prover från ställen där man kan förvänta sig att man kan få resultat. Det kan vara t ex där man kan se handavtryck, såsom vid fickan på den gröna fleecen, men det kan även vara ställen där man kan tänka sig at en gm tar på offret. Fläckar kan också vara av intresse, t ex om de avviker från något såsom spermafläckarna som kan vara spår från gm.

Det är meningslöst att bara ta random prov från random plagg s.a.s.
Citera
2020-12-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det finns en del att lära för utredarna till kommande utredningar kanske.

Jag ser att någon efterfrågade undersökningsresultat på Lenas Linne. Det kanske finns någonstans, men det är märkligt om det inte gör det eftersom ÅH påtalade i ett av sina Direktiv att alla kläder som offret bar vid anträffandet skulle undersökas.

Lena använde ju fler tjänster än Google´s som positionerar användaren. Har någon efter mordet tagit bort hennes konton och/eller ändrat inställningarna t ex de datum någon varit inne på hennes GC-konto, Gmail och Instagram kan hen ha använt den förlorade mobilen utan simkort men med åtkomst till internet (som SD föreslog i sitt brev till rätten) eller loggat in via en Mac vid åtminstone tillfället den 7:e oktober.

Har inte GM använt mobilen eller förstört den bör hennes konton på alla Appar finnas kvar och det kanske inte är försent att kontakta leverantörerna?
Om ändringar eller borttagningar av hennes App-tjänster gjorts efter hennes död, så borde det finnas kvar i registreringar hos leverantörerna.

Utredarna bör ha skickat en lista med hennes e-postadresser till App-leverantörerna för att kontrollera om något av hennes konton var inloggat under mordnatten och var mobilen har positionerats, men de verkar ha nöjt sig mastningar och tidslinjen från Google när det gäller både LW och SD fast båda hade flera konton och flera App-tjänster. Kanske det är undersökt och ligger i sidomaterialet?

Från sidan 45 i Tekniska undersökningen:

”Lägenhetens fönster, dörrar och lås var intakta och ingen synlig åverkan kunde
undersökning. Kodlåset har undersökts gällande dna och fingeravtryck samt funktion. Se separata protokoll och sakkunnigutlåtande från NFC.

Finns inga protokoll i NFC-bilagan.

Finns ett ”handtag” BG55955-1 i NFC-protokollet men Yale Doorman kodlåset har beslagsnummer BG51446-10.
Citera
2020-12-13, 15:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, men vittnena till LWs skrik kanske tillmäts ökat värde. Med rätta.

Hur som tyder det på att utredning pågår.

Jag tolkar det inte riktigt så, även om jag tror att utredningen pågår till någon grad.

Jag tolkade det så att av det material som finns från TR är denna sekvens bakom planket, som gjordes i samband med synen av mgm hus och området, av så dålig ljudkvalitet att den behöver göras om på plats. Det var störande ljud från motorvägen som var orsaken till det.
Citera
2020-12-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
På vilket sätt är SD ett offer??
Allt lär inte vara svart eller vitt. Det kan till exempel vara saknaden efter någon som borde varit självklart att fått som liten.Det vet varken du eller jag något om. Inte helt osannolikt men högst troligt.
Citera
2020-12-13, 15:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
(Jag såg en konversation mellan L samt S Det stod i stil med följande: S Tänker på dig. S Jag tar med en spade. Ses vid planket 23.30 Det handlade om att hjälpa henne fixa hennes cache. Vilket datum skrev detta?Där framgår det att de bestämt att ses vid planket.

Jag ser att du redan har fått svar.

Det här känns helt nytt för mig, och skulle vara av väldig vikt vid en rättegång. Kan inte tänka mig att det skulle ha undgått någon utredare om det stått så?
Citera
2020-12-13, 15:08
Medlem
Citat:
L förförde väl honom för att sen hota stressa o avslöja för H ånyo?
Vet du själv vad du säger ?
Stefan Davidsson är redan ut spelet, det vet HannaD. Stefan gjorde bort sig... glömde paketera och snöra in sig.
Han gjorde som sedvanligt men glömde gåvan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in