2020-12-13, 13:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ok så kakan hade inget med födelsedagsfirandet att göra? Hade hon preppat nån annan fika/tårta inför morgonens ceremoni?
Efter att ha skickat över bilden på kakan skriver hon: "gjorde till dig och mig."
Citera
2020-12-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
1 kaka såg vi. Hon ville locka honom till sig igen...

Tänkte bara på att hon bakar kaka till SD på kvällen men ingen ”hel” kaka/tårta till morgonen?
Eller skulle hon bjuda på en halv hjärtformad kaka som man ”skopar” portioner ur formen för att äta. Försöker bara bli lite klok på hur hon tänkte.
Citera
2020-12-13, 13:05
Medlem
Citat:
L ville inte lämna S. Hon bjöd på hjärtformad kaka.Varför? Om han var dum? Tvivlar på att HD varit sjuk.Påhittat.Tror S är en helt vanlig kille som haft otur i livet från start.

Ja, grundfamiljen må varit känslokall, men det måste inte innebära att man har rätt att döda en annan människa.
Stefan har uttryckligen sett döden som utväg när det blir jobbigt. Ingenting han bara tänkt, utan även uttalat dödshot och dödsplaner.
Farlig

Han uttrycker sig nedlåtandei förhören, tex gällande den påstådda hotfulla situationen, bakhållet, som vi tragglat, där benämner han ungdomarna som snorungar. Han själv är bara en vanlig gubbe... och sen säger han att poliserna sagt att en sån snorunge som han inte ska vara ute i skogen?!
Citera
2020-12-13, 13:07
Medlem
Citat:
Det borde finnas spår ja men går ju bort i tvätt med Vanish som skapar ”aktivt syre” precis som de puckar man slänger i spa-bad på tomten, och hans tshirt blev ju blodig vid tillfälle också. Minns inte gällande kalsongerna men hela hans resonemang kring detta är absurt. Men det är HD som räddar det resonemanget här ska vi ha med i tankarna.

HD har fått skadestånd utbetalt för tiden hon var frihetsberövad.
Hur blir det om hon åker dit för skyddande av brottsling, alternativ medgärningsman?
Citera
2020-12-13, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Sant, inget mörker över paret /\ 6år.
Ja, du kan va älskarinna ett helt liv om du vill.Det ger dig inte rätten per automatik att ingå äktenskap med vederbörande dock.🤩😂
Citera
2020-12-13, 13:09
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Hon låg lutad på sin högra sida.Därav mest blod på höger sida
I och med att många skador var koncentrerade till den vänstra sidan så borde det vara så. Ansiktet kan då ha varit vänt mot hönsnätet och motorvägen.
Citera
2020-12-13, 13:13
Medlem
Citat:
Hade man lagt krut på att visa på hur inloggningen i hennes dator 05:23 skett så hade detta legat SD i fatet då han

1. I princip erkänner tillgång till hennes lösenord
2. Har kod(er) till hennes dörr.
3. Inte kan bevisa att han sov vid tillfället.
4. Bor nära
5. Skulle ha intresse av att undanröja spår.
Osv
Osv

Jag vill å det bestämdaste framhäva att det går att se hur denna inloggning gjordes där på morgonen. Men utredningen ville inte ta undersöknigarna hela vägen.

Varför menar jag att det här är viktigt då i bevishänseende?

Joo, inte identifierar en alternativ GM offrets bostadsadress och går sen denne rånare/boende på hennes jobb/misslyckad våldtäktsman eller liknande in med kod i bostaden och loggar in i datorn med evtl lösen och sen in i hennes One-mejl som GM då ska veta att hon har One som leverantör och mejladress @w*esstrom.se.

Det orimliga fattar väl rätten och om det inte är UW eller något av barnen som lyckats logga in av misstag via någon av barnens enheter t.ex så är den enda rimliga inloggaren SD med tanke på allt vi vet om hans kunskap kring hennes konton och koder.

Vansinne att de bara konstaterar att det varit en ”lyckad” inloggnig i hennes One-mejl och inte reder ut hur det ser ut annars i händelseloggarna i hennes dator och andra enheter.

Det enda de konststerar är att One bara sparar IP i en månad. De är alltså jäkla långsamma här och det är pinsamt att den här typen av misstag i utredningen i princip kan få gärningsmannen att gå fri från detta.

Det var som jag förstått Stefan som fick Lena att skaffa det elektroniska dörrlåset, så att han kunde komma och gå..
Mycket av it-tekniska bitar har gått förlorat, med vilje, anser jag. Kompisar är bra att ha...
Citera
2020-12-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Efter att ha skickat över bilden på kakan skriver hon: "gjorde till dig och mig."

Jag är medveten om det men snacka om att lägga ner jobb på sånt med tanke på hur svalt chatten ändå var under dan. Bra dag?, Till Viken och senare efter kak-sms avslutar strax från SD och hon kontrar med kakparty?

Han måste ju vidaee ha varit livrädd att inte kunna kontrollera på distans från USA om hon skulle göra verklighet av sina hot. Han kanske insåg att hon skulle deoppa ett sms/mejl till HD och sen göra sig oanträffbar för SD:s respons på det. Inte så att han då bara kunde ta en flight hem från USA för att läsa lusen av henne menar jag.

Jag tror att när de träffades där på natten 14/5 så fick han en tydlig indikation på att LW skulle droppa bomben till HD när de var ”utom räckhåll” i USA. Därför dog LW.
Citera
2020-12-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
HD har fått skadestånd utbetalt för tiden hon var frihetsberövad.
Hur blir det om hon åker dit för skyddande av brottsling, alternativ medgärningsman?

Chansen är väl tyvärr liten.
Citera
2020-12-13, 13:18
Medlem
Citat:
Tänkte bara på att hon bakar kaka till SD på kvällen men ingen ”hel” kaka/tårta till morgonen?
Eller skulle hon bjuda på en halv hjärtformad kaka som man ”skopar” portioner ur formen för att äta. Försöker bara bli lite klok på hur hon tänkte.
Gjorde till dig och mig skrev hon till S i mms i kakbild.Vet ej mer
Citera
2020-12-13, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det var som jag förstått Stefan som fick Lena att skaffa det elektroniska dörrlåset, så att han kunde komma och gå..
Mycket av it-tekniska bitar har gått förlorat, med vilje, anser jag. Kompisar är bra att ha...

Ja och han visade hur det skulle monteras då han hade ett likadant själv. Jag har monterat ett sånt och det är inte supersvårt. Manualen är tydlig. Men man kan ju tänka sig att han hjälpt henne med detta på barnfri vecka och man förstår ju varför han isf vill mörka detta för polisen.

Vilket får mig att tänka på en sak. Vore ju guld om de hittade hans fingeravtryck INNE i kodlåset. Nån som sett om de kollade avtryck på insidan av delarna?

Har inte protokollet tillgängligt nu.
Isf kunde de beslå SD med lögn angående monteringen.

Kanske t o m DNA-spår där efter monteringen.

Edit: såg nu att det monterades ner och dna och fingeravtryck kollades.
Senast redigerad av Avel 2020-12-13 kl. 13:43.
Citera
2020-12-13, 13:41
Medlem
S hade väl planerat att hjälpa L med renovering av hennes badrum också? Fast han ville göra det under tiden hon arbetade dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in