Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Ja, nu har vi ett upplägg i en tråd som genererar en stadig ström av avstängningar. Och ha gjort så i en månads tid. Hade det varit möjligt för skribenterna att dela upp diskussionen vetenskapligt och politiskt på det vis moderatorerna önskar borde vi nu ha sett en avmattning av avstängningarna. Men det gör vi inte och man får nog tyvärr räkna med att vi inte heller kommer göra det, då det är näst intill omöjligt att skriva nu för tiden i stora corona tråden utan att få varningar och till slut bli avstängd. Intresset för att diskutera pandemin kommer i alla fall fortgå resten av året och vem vet det kan ju också vara mycket längre en så. Är då moderatorernas tanke att försätta under hela denna tiden ha en stor corona tråd som löpande genererar stora mängder avstängningar? Jag undrar hur moderatorerna ser på framtiden?
Då avstängningarna i första hand drabbar skribenter som normalt inte får varningar och bli avstängda så har de flesta avstängningarna hitintills handlat om en vecka. Men nu börjar vi se skribenter stängas av för andra gången och då handlar det om en månad istället. Det är ju inte heller en tillfällighet att det nu är fler skribenter i tråden med mindre en 1000 skrivna inlägg en med mer.
Att vara princip fast är i regel bra men att vara en principryttare är det inte. Moderatorerna borde fråga sig i vilken kategori de i denna fråga hamnar. Liksom inse att denna pandemi inte är över om en månad utan kommer fortgå bra mycket längre en så. Det kanske är dags att fundera ut en hållbar långsiktig lösning om man nu inte tycker att stänga av samtliga skribenter är det?
Så kort sagt, hur ser ni tråden i framtiden? Ska vi se samma stora mängd avstängningar varje månad under hela detta året? Är det en önskvärd situation för er?
Jag kan också tala för mig själv.

Kom in i avdelningen som "hjälpmod" för ungefär en vecka sen eftersom det behövdes fler, så jag har inte varit med från start och har knappt läst i tråden från mars-april till nu.
Merparten av de inlägg jag varnat för är av typen "Tegnell/Löfven/Tegmark är en sån jävla sopa, hur kan h*n tillåtas vara kvar på sin post" eller "Fy fan vad Sverige är dåligt skött, helt otroligt" eller "Bravo sverige, nu har vi mördat några hundra till gamlingar". Det har varit några enstaka som faktiskt nämnt "viruset" i någon form, men då bara i förbifarten, antagligen för att försöka undgå varning.
Jag står helt och hållet bakom alla mina varningar, även om jag kan köpa att ett par stycken blivit sura och tyckt att det varit onödigt hårt.
Problemet med tråden är egentligen bara att det skrivs för mycket i den.. Är man för slapphänt då så är det snart 30 inlägg i rad av käftande fram och tillbaks mellan 2-3 användare om nån fråga som bara svagt angränsar till trådens huvudämne. Det kan vara kul för de 2-3 men tråkigt för alla som har ett intresse av, i det här fallet, Covid-19.