Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Finns det vittnesmål som knyter övervakare till GM? Det fimns ett hål när inget täpper till hålet. Svårare än så är det inte.
Bra poäng. Det är precis det vi, som du vet, jobbar på. Det kan vara så att vi redan kan belägga en sådan koppling i vittnesmaterialet men bara inte kunnat spika det än. Arbete pågår. Som du vet. Men jag välkomnar alla analyser som kan föra oss framåt.
Många av de nya dokument som kommer fram är intressanta och bidrar med pusselbitar.
Vi får alla hålla ett öppet sinne och se var vi hamnar och vi får vara beredda att ändra kursen om verkligheten berättar att vi ska göra det. Svårare än så är det inte tycker jag.
Det jag menar redan är etablerat är att Palme var övervakad före och under mordkvällen. GS tiden innan mordet och tidigare på mordkvällen. Sedan Grand och därefter betraktade GM (troligen med bistånd av exempelvis Grandmannen och Tunnelbanemannen) Palmes sista steg fram till Dekorima.
Om dessa övervakare inte deltog i mordet? Har svårt att tro det. Ser ingen logisk förklaring till deras närvaro annars. Varför var de där och vilka var de? Det är obesvarade frågor i 34 år. I en utredning som väl är världens näst största eller största? Vilka var övervakarna?
Att detta faktum inte behandlats seriöst och i grunden utretts är enligt mig skandalöst. Min misstanke är att övervakarna icke är önskvärda i utredningen. Man vill inte ta i frågan. Varför? Vet ej.