Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-12-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Hur visste mördaren att Palmes skulle passera Dekorima, var dom skuggade hela vägen från bion?
Kort svar Ja!
Citera
2020-12-12, 22:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är numera kört för de som vill blanda bort korten. De dokument som kommer fram styrker dag för dag att det var en mindre och konspiration med någon slags koppling till span.

Intressant. Men var finns kopplingen mellan övervakare och skytten? Det är extremt viktigt.
Citera
2020-12-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Kort svar Ja!

Vi förstod tidigare inte uttalanden om att OP var övervakad från Hemmet via Grand till mordplatsen men nu med släppta dokument har det klarnat vad det har för grund.

Dessutom visar det sig att de påstått skolkande spanaren som skulle varit på platsen rörde sig där ändå tätt inpå mordet och disponerade ett fordon.

Som sagt har jag trovärdig information att några bland annat inom span hade vapen som kan vara mordvapnet som aldrig tagits in.

Det uppgiften kan bygga lite starkare kedjor än vi någonsin sett i detta.
Citera
2020-12-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Intressant. Men var finns kopplingen mellan övervakare och skytten? Det är extremt viktigt.

Sorry med tanke på de ihåliga resonemangen kring alternativen till gm så är det blott en lite desperat invändning du framför. Redan Säpo talade om minst tre övervakar + gm. Gm var beroende av övervakning för att kunna slå till som det skedde.

Svaret på frågan hur gm visste att OP skulle passera där just då så att han kunde vänta med ryggen mot gatan är naturligtvis medhjälpare.
Senast redigerad av boboslacke 2020-12-12 kl. 22:25.
Citera
2020-12-12, 22:23
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Sorry med tanke på de ihåliga resonemangen kring alternativen till gm så är det blott en lite desperat invändning du framför. Redan Säpo talade om minst tre övervakar + gm. Gm var beroende av övervakning för att kunna slå till som det skedde.

Det är ingen liten invändning, det är ett stort hål. Det behövs inte en enda övervakare. GM kan ha haft hjälp av övervakarna, men han måste inte ha haft det.
Citera
2020-12-12, 22:26
Medlem
palmemordet

Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Hur visste mördaren att Palmes skulle passera Dekorima, var dom skuggade hela vägen från bion?
Rökringar , busvisslingar eller wt välj själv.....
ursäkta var ett svar till en annan postare enough-is enough
Senast redigerad av tradera 2020-12-12 kl. 22:37. Anledning: felskrivning
Citera
2020-12-12, 22:29
Medlem
Citat:
Det är ingen liten invändning, det är ett stort hål. Det behövs inte en enda övervakare. GM kan ha haft hjälp av övervakarna, men han måste inte ha haft det.

Det blir inte hål för att du påstår att det är hål. Det finns vittnesmål till skillnad från de alternativa ganska vidlyftiga spekulationerna om medhjälpare till SE etc. FÖR ATT INTE TALA OM ALLA FANTASIER KRING CP.
Citera
2020-12-12, 22:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det blir inte hål för att du påstår att det är hål. Det finns vittnesmål till skillnad från de alternativa ganska vidlyftiga spekulationerna om medhjälpare till SE etc. FÖR ATT INTE TALA OM ALLA FANTASIER KRING CP.

Finns det vittnesmål som knyter övervakare till GM? Det fimns ett hål när inget täpper till hålet. Svårare än så är det inte.
Citera
2020-12-13, 00:33
Medlem
1986 lyckades Holmer och SÄPO förstöra Palmeutredningen med PKK.
Ölvebro epoken absorberades med Christer P.
2017-2020 manipulerades PU av Thomas Pettersson och Filter.
Där är vi nu.
Citera
2020-12-13, 00:47
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Finns det vittnesmål som knyter övervakare till GM? Det fimns ett hål när inget täpper till hålet. Svårare än så är det inte.

Bra poäng. Det är precis det vi, som du vet, jobbar på. Det kan vara så att vi redan kan belägga en sådan koppling i vittnesmaterialet men bara inte kunnat spika det än. Arbete pågår. Som du vet. Men jag välkomnar alla analyser som kan föra oss framåt.

Många av de nya dokument som kommer fram är intressanta och bidrar med pusselbitar.

Vi får alla hålla ett öppet sinne och se var vi hamnar och vi får vara beredda att ändra kursen om verkligheten berättar att vi ska göra det. Svårare än så är det inte tycker jag.

Det jag menar redan är etablerat är att Palme var övervakad före och under mordkvällen. GS tiden innan mordet och tidigare på mordkvällen. Sedan Grand och därefter betraktade GM (troligen med bistånd av exempelvis Grandmannen och Tunnelbanemannen) Palmes sista steg fram till Dekorima.

Om dessa övervakare inte deltog i mordet? Har svårt att tro det. Ser ingen logisk förklaring till deras närvaro annars. Varför var de där och vilka var de? Det är obesvarade frågor i 34 år. I en utredning som väl är världens näst största eller största? Vilka var övervakarna?

Att detta faktum inte behandlats seriöst och i grunden utretts är enligt mig skandalöst. Min misstanke är att övervakarna icke är önskvärda i utredningen. Man vill inte ta i frågan. Varför? Vet ej.
Senast redigerad av Basfakta 2020-12-13 kl. 00:51.
Citera
2020-12-13, 01:00
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Det är numera kört för de som vill blanda bort korten. De dokument som kommer fram styrker dag för dag att det var en mindre och konspiration med någon slags koppling till span.

Jag är av uppfattningen att vår enda möjlighet är att basera alla våra analyser på verifierbara fakta och då är skeendet GS-Grand-Dekorima centralt. Vi har övervakare logiskt placerade vid rätt tider hela vägen.

Det här är inte rocket science. Det här kan man inte prata bort. Och vi kommer att gå vidare på samma sätt menar jag. En lugn och saklig resa steg för steg.

Det är ju inte jag eller vi som hittat på att oidentifierade män med WT befann sig nära Palme. Vi ser bara att det var så. Det såg även Säpo och PU. Och då är naturligtvis de logiska frågorna "Varför var de där och vilka var de?"

Att stå med WT vid GS tunnelbana, vid Grand och mittemot mordplatsen när Palme är där? Och PU kan inte svara på vilka männen var?

Ibland undrar jag om vi hamnat i limbo. Varför förstår inte alla en sådan enkel sak? Och varför vill inte alla finna svar på dessa frågor som faktiskt kanske kan lösa mordet? Vill inte alla lösa mordet?

Tycker din kunskap om spanarnas vapen måste komma till bättre nytta. Kan vi konkret komma vidare där tror du?
Citera
2020-12-13, 04:56
Medlem
I love this statement: "Bara att redovisa vapeninnehav"
Sort of funny, I gave you verified (verified multiple times) information on possession of a S&W - and you blow it off. (don't forget the ammo)
Go ask the ex-wife of kid #2 - she knows..
Let me know if you need her phone number
Trust me, to many people know about this S&W for it to be a secret forever.
The truth will come out

Citat:
Enkelt. Bara att redovisa vapeninnehav som inte redovisats för dem som drabbats av kollektiv glömska annat än att de smet från jobbet i förtid just innan OP mördades.

Säpo nekades att utreda det. Förr eller senare flyter det upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in