Citat:
Ursprungligen postat av
sankmark
"Sämsta" är kanske fel ord, men som jag skrev tidigare, den mest upplysta platsen och därvidlag en av de sämre platserna. Håller med om att gränden tunnelgatan är mycket bra flyktväg. MEN att stå och vänta framför Dekorima känns varken smart eller logiskt.
Du lutar dig mot IM. Hans känns inte direkt trovärdig om vad som händer INNAN skotten. Var är gruppen han talar om? Efter skotten verkar han ha, förståeligt, bättre koll. Han var längst ifrån av alla vittnen och det ska inte underskattas.
Jag tycker Dekorima är en bra plats att stå och vänta in sitt offer.
Inte speciellt upplyst plats och ljuset från fönstret bländade en del.
IM är för mig ett trovärdigt vittne som såg hela förloppet vilket inte andra vittnen har sett.
Basfakta har skrivit bra inlägg och försökt få till en händelsekedja med hjälp av de vittnesdokument som nu är släppta.
GM kan inte fällas utan vapnet hittats och det är förvisso sant men Basfaktas pusslande kan ge en bild av det som hände.
Att SE skulle vara GM är så befängt så hälften är nog ,det enda som gör mannen intressant är att han var på mordplatsen och rörde till det. Den som sköt Palme hade den goda viljan att snabbt dra därifrån och det är det enda mänskliga drag han har.
Basfakta kör på nu det är alltid intressant att läsa vad du skriver.....saknar H24 ...men hen kanske återkommer.