2020-12-12, 20:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Finns det en moralisk skyldighet att hjälpa människor så gäller det alla människor. Men vad kan han göra för styvdöttrarna?

Vilka styvdöttrar?
Citera
2020-12-12, 20:48
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Exakt, tydligt att det enda fanskapet "mår dåligt" av är att bli avslöjad, han körde på med sin "livsstil" till allt rasade och nu ska vi dessutom tycka synd om honom, visar enbart vilken jävla sopa han är.
Finns förhoppningsvis inget parti, förutom MP då, som skulle vilja anlita Fredrik efter detta.
Jag tror alla riksdagspartier skulle välkomna Pederley. Öppen svenskhet = öppet stjärthål. Öppna ditt hjärta = öppna ditt anus. Allas lika värde = små barn duger bra. Fjamåt = ta det i baken. Grön omställning = börja redan på dagis.
Citera
2020-12-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Exakt, tydligt att det enda fanskapet "mår dåligt" av är att bli avslöjad, han körde på med sin "livsstil" till allt rasade och nu ska vi dessutom tycka synd om honom, visar enbart vilken jävla sopa han är.
Finns förhoppningsvis inget parti, förutom MP då, som skulle vilja anlita Fredrik efter detta.

Han är totalt bränd efter detta - arbetsgivaren kollar hans personnummer - och hejdå.

Han kan få anställning inom en svensk myndighet - men då visar myndigheten att de anställer pedofiler, och så kan man ju egentligen inte ha det i en slags demokrati som ju Sverige är.

Hans karriär är även bränd i utlandet - Franska tidningar skriver med glädje och behag om skandalen i Sverige. Så nu fattar ni kanske? en 1% bög representerar Sveriges folk i utlandet.
Senast redigerad av Tokarev 2020-12-12 kl. 20:55.
Citera
2020-12-12, 20:50
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Hur är det en säkerhetsrisk?

Det som har hänt FF nu efter avslöjandet tyder väl på det. Utpressningsrisk? Kanske....hmm
Citera
2020-12-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag tror också det är satir, men det är svårt att vara genomgående satirisk på Flashback. Bara text kan göra att många tror att en satiriker är seriös.

Jag håller bara delvis med dig. Vissa brottslingar, däribland grova pedofiler, SKALL stötas ut för alltid. Ingen nåd. Någonsin. Det finns ingen som helst anledning att ens försöka bota någon, som våldtagit ett barn. Jag är helt emot varje form av fysiskt våld, men en sådan person skall helt enkelt dö kliniskt. Lever man i ett samhälle, som vi tyvärr gör, som hyllar brottslingar av alla slag, så önskar jag att allmänheten gör sitt allra yttersta för att ständigt förnedra en pedofil, så att han (ja, oftast) till slut begår självmord.

Nu pratar jag inte om FF, utan om den amöba till pojkvän han hade. Om FF kan jag bara säga att jag personligen är 90% säker på att han har pedofila känslor, men aldrig utnyttjat dem, och 10% säker på att han har utnyttjat dem. Visst kan han vara helt oskyldig, men sannolikheten att han då umgås med så många pedofiler är nere på promillenivå. Att vara pedofil i tanken förtjänar inte lika stort drev.

Man blir helt klart fundersam varför Fredrik Federley umgåtts med så många pedofiler. De flesta människor som är sunda i tanken tar direkt avstånd från pedofiler och slutar umgås med dem. Fredrik Federley verkar istället dras till dem.
Citera
2020-12-12, 20:52
Medlem
Rodjas avatar
[quote]
Citat:
Kan du ge ett rationellt argument för varför det är fel att ha kontakt med en dömd pedofil? Alltså inte i stil med att du tycker att det känns vidrigt.

Ja, för att det är ett förtroendeuppdrag, på högsta nivå,
och att pedofili är ett oacceptabelt brott. Med den ställningen prövas man...
säkerhetsmässigt, större tjänster, större kontroll...så är det bara! Det är
inte ens ett tyckande i det här fallet...
Citera
2020-12-12, 20:53
Avslutad
Citat:
Kan du ge ett rationellt argument för varför det är fel att ha kontakt med en dömd pedofil? Alltså inte i stil med att du tycker att det känns vidrigt.
För att det riskerar att normalisera pedofili. Om inte ett pedofilhelvete är rädd för att bli utstött ur flocken, utan istället kan gömma sig bakom kjolarna på resten av HBTQ-etablissemanget finns det ingen anledning för pedofilen att rannsaka sig själv. Var det tillräckligt rationellt för dig?

Du ÄR väl med på att pedofili är ett av de vidrigaste brott man kan begå, hoppas jag?
Citera
Medlem
rrpipers avatar
Har lite svårt att förstå vad det är som pågår. Vad hände med att kunna älska vem man vill, i Fredriks fall då, inte hans sambos, oxh vad hände med att den som suttit av sitt straff har sonat sitt brott? Kan någon förklara? Jag tycker alltså inte dessa saker men gammel media trodde jag tyckte i princip dessa saker.
Citera
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Federley mår dåligt just nu men han kan nog rekommendera någon till hennes barn. Många av Federleys bekanta tycker om barn så det är nog inget problem.

Bra, skönt. Då kan jag sova lugnt inatt. Jag tycker det är så fint när arbetskamrater kan hjälpas åt med barnpassning så det passar företaget bäst. Tänk om Annie ska behöva missa en debatt för lite blöjeksem som Frederick likväl kan ta hand om.
Citera
2020-12-12, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyWener
Vem var då det hycklande 🐗 som satte dit F för ingenting? Varför inte ställa sig den frågan först? Alla är Vi människor och det är mänskligt att fela.

Fel, inte alls mänskligt att vara pedofil. Det går djupare än så.
Citera
2020-12-12, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så Hitlers, Stalins, Breiviks och Usama Bin Ladens handlingar är förkastliga, men inte de personerna? Hur kan du separera handling från person? Vilken moralfilosofisk inriktning är det? Eller är det en religion du stödjer dig på?

Det är väl rimligen inte jag som står i fokus? Så oavsett filosofi och högre entiteter, så diskuterar Vi F och inte mig.
Citera
2020-12-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0taAlarmist
Man blir helt klart fundersam varför Fredrik Federley umgåtts med så många pedofiler. De flesta människor som är sunda i tanken tar direkt avstånd från pedofiler och slutar umgås med dem. Fredrik Federley verkar istället dras till dem.

Håller med till 100%. Pedofiler gillar att hitta andra pedofiler att begå övergrepp tillsammans med. De är ju ofta best internet buddies och byter bilder med varandra också.

Jag tror Federley ska vara glad att en husrannsakan i hans hem inte har lagligt stöd just nu.
Senast redigerad av dronesoul 2020-12-12 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in