Citat:
Ursprungligen postat av
mangne
Nu fattar jag att det är satir du sysslar med.
jag är emot reaktionär syn på brottslingar.
De ska inte nödvändigtvis stötas ut för alltid.
Men Federley kunde väl ha valt ett annat sätt att umgås med pedofilen än att bli sambo eller partner. Det är faktiskt sjukt och inte en förebild. Han får stå sitt kast, inte synd om honom
Jag tror också det är satir, men det är svårt att vara genomgående satirisk på Flashback. Bara text kan göra att många tror att en satiriker är seriös.
Jag håller bara delvis med dig. Vissa brottslingar, däribland grova pedofiler, SKALL stötas ut för alltid. Ingen nåd. Någonsin. Det finns ingen som helst anledning att ens försöka bota någon, som våldtagit ett barn. Jag är helt emot varje form av fysiskt våld, men en sådan person skall helt enkelt dö kliniskt. Lever man i ett samhälle, som vi tyvärr gör, som hyllar brottslingar av alla slag, så önskar jag att allmänheten gör sitt allra yttersta för att ständigt förnedra en pedofil, så att han (ja, oftast) till slut begår självmord.
Nu pratar jag inte om FF, utan om den amöba till pojkvän han hade. Om FF kan jag bara säga att jag personligen är 90% säker på att han har pedofila känslor, men aldrig utnyttjat dem, och 10% säker på att han har utnyttjat dem. Visst kan han vara helt oskyldig, men sannolikheten att han då umgås med så många pedofiler är nere på promillenivå. Att vara pedofil i tanken förtjänar inte lika stort drev.