2020-12-12, 20:32
Medlem
Här visar politiker på en närmast tro på förmåga att kunna flyga som övermänniska. Som Fredrick säger till journalisten att det spelar inte roll brottet utan i alla fall så är det typ dåligt för politiker att umgås med de dom har ett brottsregister. Ett bra försök att överlsäta och säga att detta horribla brott egentligen är som en parkeringsböter. Äckligt faktiskt och är tacksam för 2 statsmakten. DVS. Journalisterna!
Senast redigerad av Trxhobit 2020-12-12 kl. 20:37.
Citera
2020-12-12, 20:33
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Kan du ge ett rationellt argument för varför det är fel att ha kontakt med en dömd pedofil? Alltså inte i stil med att du tycker att det känns vidrigt.

Finns det en moralisk skyldighet att hjälpa människor så gäller det alla människor. Men vad kan han göra för styvdöttrarna?

Ett argument kan väl vara att man har en 9-årig dotter, allra helst i det här fallet
Citera
2020-12-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdetsynes
Ingenting? Han är förtroendevald ffs. Och lever med en som han vet om har våldtagit barn.

Att det är fel på dig märks. Bli inte politiker.

Fel på mig? Dessutom hade jag aldrig velat vara politiker. Det är inte mitt gebit. Det är hemskt detta med att utsätta barn, men gjort är gjort och går inte att göra något åt saken. Denne man som är pedofil hade nog inte mått så bra av att läsa detta. Handlingen är förkastlig, och inte människan bakom. Med rätt terapi och en framgångsrik farmakologisk behandling kan han återanpassas till samhället. Tänk så istället. Mer konstruktivt.
Citera
2020-12-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyWener
Vem var då det hycklande 🐗 som satte dit F för ingenting? Varför inte ställa sig den frågan först? Alla är Vi människor och det är mänskligt att fela.
Hycklande, är det härskarteknik du använder?.
Tror du folk till vardags knullar barn ?
Citera
2020-12-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Nu fattar jag att det är satir du sysslar med.
jag är emot reaktionär syn på brottslingar.
De ska inte nödvändigtvis stötas ut för alltid.

Men Federley kunde väl ha valt ett annat sätt att umgås med pedofilen än att bli sambo eller partner. Det är faktiskt sjukt och inte en förebild. Han får stå sitt kast, inte synd om honom
Jag tror också det är satir, men det är svårt att vara genomgående satirisk på Flashback. Bara text kan göra att många tror att en satiriker är seriös.

Jag håller bara delvis med dig. Vissa brottslingar, däribland grova pedofiler, SKALL stötas ut för alltid. Ingen nåd. Någonsin. Det finns ingen som helst anledning att ens försöka bota någon, som våldtagit ett barn. Jag är helt emot varje form av fysiskt våld, men en sådan person skall helt enkelt dö kliniskt. Lever man i ett samhälle, som vi tyvärr gör, som hyllar brottslingar av alla slag, så önskar jag att allmänheten gör sitt allra yttersta för att ständigt förnedra en pedofil, så att han (ja, oftast) till slut begår självmord.

Nu pratar jag inte om FF, utan om den amöba till pojkvän han hade. Om FF kan jag bara säga att jag personligen är 90% säker på att han har pedofila känslor, men aldrig utnyttjat dem, och 10% säker på att han har utnyttjat dem. Visst kan han vara helt oskyldig, men sannolikheten att han då umgås med så många pedofiler är nere på promillenivå. Att vara pedofil i tanken förtjänar inte lika stort drev.
Citera
2020-12-12, 20:39
Medlem
Det finns minoriteter i Sverige som är större än 1% homosexbögarna...som vill att politiska beslut går deras väg.

Tex Zigenare, eller araber - Samer, Neger och Polacker Samtliga dessa grupper har inte samma bögrepresantion inom EU som Federley har...
Citera
2020-12-12, 20:41
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Tror inte mycket på vad Federley försvarar sig med i tabloiden. Ett enda långt tillrättaläggande, som han haft tid att kalkylera ut, och vädjande om att han måste förstås och att det hela måste slätas över eftersom JAG är värd en ny chans i politiken. Väntat är också Federleys fokusering på sig själv och att han är offret i historien. Såna personer skall Sverige inte ha med makt över oss vardagsmänskor. Vi har haft nog av dem av andra skäl där högst uppe. Men nog kommer han tillbaka alltid, om 3-4 år.

Att Federley måste köras till psykakuten berodde mer på att hans såg sin karriär hotad när det hela kom ut och mindre på tankar över brottsoffrens situationer idag.
Exakt, tydligt att det enda fanskapet "mår dåligt" av är att bli avslöjad, han körde på med sin "livsstil" till allt rasade och nu ska vi dessutom tycka synd om honom, visar enbart vilken jävla sopa han är.
Finns förhoppningsvis inget parti, förutom MP då, som skulle vilja anlita Fredrik efter detta.
Citera
2020-12-12, 20:42
Medlem
salvelinuss avatar
Citat:
Fel på mig? Dessutom hade jag aldrig velat vara politiker. Det är inte mitt gebit. Det är hemskt detta med att utsätta barn, men gjort är gjort och går inte att göra något åt saken. Denne man som är pedofil hade nog inte mått så bra av att läsa detta. Handlingen är förkastlig, och inte människan bakom. Med rätt terapi och en framgångsrik farmakologisk behandling kan han återanpassas till samhället. Tänk så istället. Mer konstruktivt.
Intresserad om du verkligen tror på detta själv.

Jag vill tro att det skall kunna fungera, men NEJ, jag skulle ärligt talat aldrig sätta mitt eller närståendes barn ensamma med en sådan person, skulle du?
Citera
2020-12-12, 20:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Så Hitlers, Stalins, Breiviks och Usama Bin Ladens handlingar är förkastliga, men inte de personerna? Hur kan du separera handling från person? Vilken moralfilosofisk inriktning är det? Eller är det en religion du stödjer dig på?
Citera
2020-12-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0taAlarmist
Det finns lagbrott i juridisk mening och sen finns det normbrytande beteenden som väcker avsky. Bara ett barn skulle vägra inse att det är så världen fungerar och samhällen styrs.

Sen undrar jag om alla Pederley-apologeter där ute, de som svalt hans självömkande version med hull och hår, ja kanske till och med vill se honom igen i svensk politik, inte ser problemet i att en av HBTQi-rörelsens klarast lysande representanter i svensk politik bor med en barnvåldtäktsman. Vad skickar det för signaler om rörelsen till ”majoritetssamhället”? Ser de inte risken att Pederley förstör för många som riskerar att bli ännu mer utsatta?
Att samhällen fungerar så innebär inte att det är bra. Det är det inte i det här fallet. Avskyn för detta normbrytande beteende gör mer skada än nytta.

Jag kan inte se det problem du pratar om.
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Ett argument kan väl vara att man har en 9-årig dotter, allra helst i det här fallet
Som jag har förstått det så har han aldrig låtit det uppkomma ett tillfälle där pedofilen skulle fått chansen att förgripa sig på henne.
Citera
2020-12-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Kan du ge ett rationellt argument för varför det är fel att ha kontakt med en dömd pedofil? Alltså inte i stil med att du tycker att det känns vidrigt.

Finns det en moralisk skyldighet att hjälpa människor så gäller det alla människor. Men vad kan han göra för styvdöttrarna?
Mitt rationella argument är att en dömd pedofil i ett rättvist samhälle skall vara död. Därför innebär samvaro mes en dömd pedofil nekrofili. Nu finns ju inte mitt idealsamhälle, tyvärr. Men bortser man från "vidrigt", så är det svårt att hitta argument. Hittar du ett argument för att inte bli ihop med Breivik?

Det finns ABSOLUT ingen moralisk skyldighet att hjälpa alla människor! Noll procent! Hur tänker du ?!??? Hur kan du ens få en sådan åsikt??
Citera
2020-12-12, 20:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Exakt, tydligt att det enda fanskapet "mår dåligt" av är att bli avslöjad, han körde på med sin "livsstil" till allt rasade och nu ska vi dessutom tycka synd om honom, visar enbart vilken jävla sopa han är.
Finns förhoppningsvis inget parti, förutom MP då, som skulle vilja anlita Fredrik efter detta.

Jo C, de har sagt att han är välkommen tillbaka när han mår bättre. C är bara bekymrade över hans hälsa inget annat. Hans moral går helt i linje med Cs liberalism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in