2020-12-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det han har gjort är att reta upp en pöbel som inte tänker längre än näsan räcker. Eftersom denna pöbel dock är potentiella väljare så får han sluta. Det är det enda fel han har gjort och detta enda skälet till hans avgång.
Vi normala har svårt med liberala pedofilvärderingar. Hade du tänkt lite längre så hade du förstått att dessa värderingar är vedervärdiga.
Citera
2020-12-12, 20:17
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Det är inte en före detta dömd Pedofil - det är en pedofil som får sina sista år som villkorlig dom.

Tror du det att det ligger i kriminalvårdens intresse att man låter en dömd pedofil flytta hem till Frederik? Man vill ju att pedofilen rehabiliteras - då kan man ju inte sätta samma person hemma hos perversa Center presentatörer. Hur kan man rehabilitera den kriminelle om man sätter den i samma miljö som innan straffet.
Ja, rätt där med villkorligt dom och situationen som sådan...
Citera
2020-12-12, 20:18
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Vad menar du att SÄPO borde gjort? De är ju ingen moralpolis liksom och detta faller utanför deras verksamhetsområde.

Men om det kan vara en säkerhetsrisk och man inte agerar, då förebygger man väl inte heller, eller?
Citera
2020-12-12, 20:21
Medlem
Citat:

På vilket sätt hade Federley hjälpt styvdöttrarna genom att inte bli tillsammans med pedofilen?

Svara på min fråga istället för att bemöta den med en motfråga!
Citera
2020-12-12, 20:22
Medlem
stortans avatar
Tror ni Annie Lööf låter Federley sitta barnvakt åt henne? Och om inte, varför då?
Han har ju erfarenhet av barn och sitter i hennes partigrupp.
Citera
2020-12-12, 20:26
Medlem
Rodjas avatar
Antingen lider FF av otrolig naivitet eller så vet han precis hur allt fungerar.

Citat:
”Komprometterande”

Men enligt Federley ska mannen inte ha berättat hela sanningen om sitt brott för honom, och han säger sig inte ha läst domen.

– Som han berättar det så är det inte grovt, han har varit i händerna på någon annan. Jag får också läsa ett utlåtande som hans psykolog gjort i maj. Jag förstår ju att det i alla lägen, oavsett brottets natur, är komprometterande för en politiker att umgås med någon som har ett brottsligt förflutet. Oaktat naturen, säger han till tidningen.

– Han har pratat om att han förmedlat bilder åt andra, att han suttit i klorna på någon som distribuerar bilder och som använt honom som kurir. Det fanns heller inget i psykologanteckningarna som jag fick läsa från i maj som antydde något annat.

Federley ska dock redan då ha insett att det var en relation som skulle kunna skada honom politiskt.

– På midsommarafton berättar jag om det för ett par vänner och får mitt livs första panikångestattack. Jag förstår att det är svårt att ha en relation till någon som är dömd för brott.

https://www.expressen.se/nyheter/federley-darfor-brot-jag-inte-med-sambon-direkt/
Citera
2020-12-12, 20:26
Medlem
intesomdetsyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyWener
Vem var då det hycklande 🐗 som satte dit F för ingenting? Varför inte ställa sig den frågan först? Alla är Vi människor och det är mänskligt att fela.

Ingenting? Han är förtroendevald ffs. Och lever med en som han vet om har våldtagit barn.

Att det är fel på dig märks. Bli inte politiker.
Citera
2020-12-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Men om det kan vara en säkerhetsrisk och man inte agerar, då förebygger man väl inte heller, eller?

Hur är det en säkerhetsrisk?
Citera
2020-12-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Begriper inte vad du är ute efter, "Det enda fel han har gjort är att reta upp en pöbel..."?

Tar du det så enkelt?

"Pöbeln" har kanske rätt i att det är rätt frapperande att ha kontakt
med en dömd pedofil?

Det är du som inte tänker längre än näsan räcker!
Kan du ge ett rationellt argument för varför det är fel att ha kontakt med en dömd pedofil? Alltså inte i stil med att du tycker att det känns vidrigt.
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Svara på min fråga istället för att bemöta den med en motfråga!
Finns det en moralisk skyldighet att hjälpa människor så gäller det alla människor. Men vad kan han göra för styvdöttrarna?
Citera
2020-12-12, 20:31
Medlem
Citat:
Det han har gjort är att reta upp en pöbel som inte tänker längre än näsan räcker. Eftersom denna pöbel dock är potentiella väljare så får han sluta. Det är det enda fel han har gjort och detta enda skälet till hans avgång.

Det finns lagbrott i juridisk mening och sen finns det normbrytande beteenden som väcker avsky. Bara ett barn skulle vägra inse att det är så världen fungerar och samhällen styrs.

Sen undrar jag om alla Pederley-apologeter där ute, de som svalt hans självömkande version med hull och hår, ja kanske till och med vill se honom igen i svensk politik, inte ser problemet i att en av HBTQi-rörelsens klarast lysande representanter i svensk politik bor med en barnvåldtäktsman. Vad skickar det för signaler om rörelsen till ”majoritetssamhället”? Ser de inte risken att Pederley förstör för många som riskerar att bli ännu mer utsatta?
Citera
2020-12-12, 20:31
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Tror ni Annie Lööf låter Federley sitta barnvakt åt henne? Och om inte, varför då?
Han har ju erfarenhet av barn och sitter i hennes partigrupp.
Federley mår dåligt just nu men han kan nog rekommendera någon till hennes barn. Många av Federleys bekanta tycker om barn så det är nog inget problem.
Citera
2020-12-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdetsynes
Ingenting? Han är förtroendevald ffs. Och lever med en som han vet om har våldtagit barn.

Att det är fel på dig märks. Bli inte politiker.

Ja han är "förtroendevald" av 5000 bögar i Stockholm - han representerar ju inte Sverige. Han representerar Moras och Dekadens.

Visst skall 1% av folket också få sin röst hörd - de kan tom få ett eget parti - Centern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in