2020-12-12, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vilket de gjort men blivit avvisade eftersom ingen domare vill befatta sig med det.
Som jag skrev tidigare, det kan innebära att allt som Trump och hans anhängare presenterar är nonsens eller att korruptionen går djupt inom de federala leden.

Att vägra att ens undersöka påstådda oegentligheter gällande ett demokratiskt val anser jag vara åt helvete och ger ingen annan effekt än att folk förlorar förtroendet för valet.

Personligen har jag aldrig engagerat mig för ett amerikanskt val tidigare, det som får mig att reagera är alla konstigheter kring valet men framförallt den passivitet som etablissemanget tvingat fram i media osv. Det luktar skunk helt enkelt.

Men om du själv trodde på detta skulle du visa på något riktigt bevis som går att använda inför en domare. Det är ju ingen som kan klämma fram med något riktigt här.
2020-12-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Jag skulle agera likadant. Upp i rätten med anklagelser, få dem prövade. I ett val MÅSTE alla former av anklagelser få gås igenom, annars är det riktigt illa.

Men hur skulle mina påståenden komma upp i rätten om jag inte var villig att vittna?
Även om jag var villig att vittna skulle ingen advokat vilja använda mig som vittne, det skulle vara olagligt eftersom de skulle veta att mitt vittnesmål var falskt.
Eller så skulle de inte veta att jag ljuger, men de skulle fortfarande veta att jag inte kan styrka min utsaga eftersom jag jag inte faktiskt har det videomaterial jag påstår.

Förstår du problematiken?
Saker tas inte bara upp i rätten, någon måste ta det dit.
Är det brottmål så måste en åklagare ha hittat nog bevis för att åtala, det kan ju inte ske om den som påstår något inte går till myndigheterna.

Är det civilrättsligt så måste personen antingen stämma själv eller hitta någon som stämmer åt honom.
Stämmer man inte själv, vilket den här lastbilschauffören inte gjort så måste någon göra det å hans vägnar. Men då måste ju denna någon faktiskt vara villig att göra det, och det sker inte om man inte faktiskt tror på att det är sant och kan styrka det.
2020-12-12, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det är inte alls ovanligt tyst, du har bara ingen koll på hur det brukar gå till.
Övergångar är i princip alltid helt odramatiska och sker mestadels i det tysta.

Att du inte har någon koll på vad som är normalt är ju uppenbart eftersom du tyckte det var konstigt att Harris inte avgått som senator än när det i själva verket hade varit extremt konstigt om hon avgått redan nu. Så tidigt har ingen vald vicepresident avgått från annan vald post på över 50år.

Vad baserar du påståendet att de politiska vindarna inte blåser i deras favör?
Biden vann valet stort, alla stater har certifierat sina val. På måndag kommer med 99,99% säkerhet Biden bli vald till president.

Juridiskt ser det också bra ut för Biden. Trump har inte lyckats med något alls hittills i domstolarna.

Det jag reagerar på är att hon inte ens har nämnt när hon tänker avgå, jag menar någon form av framförhållning borde man ju ha som blivande VP.

Trump har folkligt stöd, det har inte Biden annat än från kriminella grupper som är betalda för att skapa kaos. Trump drog tusentals människor på sina valmöten medan Biden höll ett par tre möten där det nästan var fler journalister än sympatisörer. Biden är en globalist och folk flest har tröttnat på globalismens effekter. Det här är de politiska vindarna om du inte har noterat det.
2020-12-12, 20:11
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Hoppet lever och en liten tröst på såren! Wisconsins HD tar upp fallet om valfusk efter att en lägre instans tidigare avvisat målet! Muntliga förhör hålls redan idag.

https://www.foxnews.com/politics/wisconsin-supreme-court-takes-up-trump-case-after-circuit-court-judge-dismissed

I Georgia har idag en ny stämning inlämnats till HD:

https://drive.google.com/file/d/1EMA5VRJSoUUzlwgs4iPRi5Me4JsvpWwZ/view

Ledsen kompis, men den som lever på hoppet blir i alla fall inte tjock.

Hepp hepp,

Nu är det dags för allas favorit.

Court Update

Trump och c.o började friskt.

Citat:
Trump and Pence's lawyer Jim Troupis is up:
"Big cases depend on big principles," he begins.

Men sen började det skita sig för Trump och c.o.

Citat:
Justice Karofsky interrupts:
"All the will of all the voters, including the will of the voters in Dane and Milwaukee Counties, count, am I right?"

Citat:
Justice Karofsky says that these two out of 72 counties have been "targeted" because of their "diverse" populations.

"This lawsuit, Mr. Troupis, smacks of racism," she declares.
"This is not normal.
"

Citat:
Justice Karofsky: "I am very interested in knowing one person in Milwaukee County or one person in Dane County who engaged in election fraud."

Troupis ducks the question, names no names, cites code.

Exakt, i domstol gäller det att ha sitt shit together och sina bevis solklara

Och det slutade med...... *trumvirvel*

Wisconsin Federal Court DISMISSES Trump lawsuit WITH PREJUDICE.

"This Court has allowed plaintiff the chance to make his case and he has lost on the merits."

Så, Trumpeten och hans gäng ligger nu 1-58 in post-election litigation.

#Winning
2020-12-12, 20:13
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Stig Britt, tror vi får utgå ifrån att Trump visste att valfusk skulle ske. Tror även vi får utgå ifrån att Team Trump (ink bla Flynns - US Army) visste att Kineserna skulle lägga sig i (stängningen av konsulatet nån månad innan valet i Texas bla). Tror man monitorerade dessa fusk valnatten för att man visste att det skulle ske.

Därför tror jag att vi gör smart i att konvetionella metoder att få fram röstfusket via traditionella domstolar är en första "nivå" i detta. Jag tror att okonvetionella metoder kommer tas därefter, samma metoder sm nyttjas vid krig. Vet man sedan innan valet att främmande makt är inblandad är det militära lagar som gäller, slutligen, men i planeringstadiet 2018,2019 och 2020 från första början. Någon här inne skrev en ganska bra förklaring, där man bla noterade att man under första månaden här byggt opinionen för fusket (som nu är ungefär hälften av alla som röstar). Viktigt att folket förstår att det skett.

Nästa steg i detta är enligt hur jag ser detta den 18:e December då Radcliffe levererar detaljerna till Pompeo. Att alla har semester och rent juridiskt KAN arresteras för detta givetvis än mer kittlande.
Möjligt att jag har fel, men med det som skett och sker är det NOLL % chans att Trump erkänner sig besegrad.

#arrestthecabal

Tack, jag uppskattar dina inlägg och tankar. Jag tycker det är grymt spännande vad som sker nu. Särskilt Trumps double-down idag:

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
5h
WE HAVE JUST BEGUN TO FIGHT!!!

Oavsett vad så lär det bli en grym show!?
2020-12-12, 20:17
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Hur är det ett svar på min fråga?

Mitt fokus ligger på Biden, därför är det inte intressant vart annars det säkert också fuskats.
2020-12-12, 20:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Det är ju republikaner som misstänker valfusk där de förlorade men inte där Trump vann. Det kan ju ha fuskats lika mycket i alla delstater...

Tror du att det har fuskats i valet?
2020-12-12, 20:20
Medlem
Det är intressant att Trump gör julen 2020 till en federal holiday, det är alltså bara detta år han har befogenhet för. Vill han ha det permanent måste det gå igenom kongressen. Varför gör han detta?
2020-12-12, 20:22
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det är det som är min poäng. Varför har denna mannen inte gått till polis/åklagare?
Om det han säger är sant borde han ringt direkt, polis/åklagare hade kunnat ingripa och avslöja en enorm skandal. Personer hade kunnat gripas och bevis säkrats. Det hade lett till en enorm utredning.
Men han bevittnade alltså massivt valfusk och valde att strunta i det tills efter valet.

Men nej inte nog med att han inte gjorde något alls då, han har i efterhand heller inte gått till myndigheterna.
Inte heller har någon av Trumps advokater eller andra advokater varit villiga att hävda detta fusket och använda honom i rätten.

Skulle det vara sant så är det ju inget man bara struntar i att använda om man nu vill bevisa valfusk.

Jisses, anledningen att han inte gick till FBI för chaffisen har säkert hört vad som hände den andra snubben som gick till FBI. Du vet, han som hävdade att han hade sett ett massivt valfusk och sen när FBI satt honom ett förhörsrum så gick det inte många sekunder innan han började gola ner sina kompisar på The Veritas Project.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Mitt fokus ligger på Biden, därför är det inte intressant vart annars det säkert också fuskats.
Du är helt enkelt oärlig? Det är alltså inte fusk i sig som du ogillar, utan du är enbart besviken på att DJT förlorade, och är oförmögen till att kognitivt acceptera det?
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Ledsen kompis, men den som lever på hoppet blir i alla fall inte tjock.

Hepp hepp,

Nu är det dags för allas favorit.

Court Update

Trump och c.o började friskt.

Men sen började det skita sig för Trump och c.o.

Exakt, i domstol gäller det att ha sitt shit together och sina bevis solklara

Och det slutade med...... *trumvirvel*

Wisconsin Federal Court DISMISSES Trump lawsuit WITH PREJUDICE.

"This Court has allowed plaintiff the chance to make his case and he has lost on the merits."

Så, Trumpeten och hans gäng ligger nu 1-58 in post-election litigation.

#Winning

En domare som drar rasistkort.
Vad styrker hon den teorin på?
2020-12-12, 20:25
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Du är helt enkelt oärlig? Det är alltså inte fusk i sig som du ogillar, utan du är enbart besviken på att DJT förlorade, och är oförmögen till att kognitivt acceptera det?

Jag är uppriktigt oroad över att Peking-Biden fått för sig att han kommer bo i WH.

Lyckas kinesen i USA så finns det snart inget som skyddar den fria världen.

Men du kanske anser att Kina är en del av den fria världen?

Edit: gubben har fuskat, 80 miljoner röstade inte på honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in