2020-12-12, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Eller är det någon annan lag du tänker på?

Och nu svarade jag på det här:

Visst och Pennsylvania bröt inte sin och landets konstitution när dem inte införde egna regler utan rätt process.

Vad var annorlunda med Texas processer angående lagändringar?

Ehm så ja dem har inte voter-id? Demokraterna tycker det är diskriminerade mot minoriteter då dess inte kan skaffa ID av någon anledning. (inte mitt argument det är deras)

Pennsylvania ändrade lagen utan att låta den gå igenom den lagliga processen. Deras demokratiska guvernör bröt på detta sätt rule of law när han gav denna order utan att låta denna prövas rättsligt och har ingen auktoritet att göra detta.
2020-12-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Är det ordet valfusk som är problemet? För mig veterligen så heter det "irregularitet" innan det blir "fusk".

Kalla det vad du vill. De bör väl ta fram dessa bevis på eventuellt valfusk till rätten? Det vore ju ett enkelt sätt att få saken prövad kan man tycka.
2020-12-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vaför vill du leda oss i en riktning du bestämt dig för, inte leder någon stans?
Besvara min fråga. Varför misstänker ni inte fusk i senatsvalen och valen till representanthuset i samma delstater?
2020-12-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
De har tagit del av information och valt att inte gå vidare, vad tror du det säger om bevisläget?
Det är inte ens nog för att starta utredning.

DOJ har gått igenom anklagelser men enligt den extremt Trump-lojale Barr har de heller inte kunnat hitta bevis.
Antingen så finns det inga som helst belägg för vad Trump och hans anhängare påstår, eller så går korruptionen inom amerikanskt rättsväsende och politiska sfär mycket djupt.

Om man systematiskt vägrar undersöka påstådda oegentligheter gällande ett demokratiskt val, vad säger det dig?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag förklarade ju precis det, i det övriga inlägget som du inte läste.
Vad pratar du om? Det här inlägget? Det besvarar inte alls mina frågor.

Citat:
Därför att det inte har fuskats i de övriga valen. Det här är inte en stor konspiration från Demokraterna mot Republikanerna utan en operation som syftar till att just bli av med Trump. Vilka som ligger bakom kan man spekulera i men jag gissar att det är båda partierna.
Medlem
Citat:
Därför att det inte har fuskats i de övriga valen. Det här är inte en stor konspiration från Demokraterna mot Republikanerna utan en operation som syftar till att just bli av med Trump. Vilka som ligger bakom kan man spekulera i men jag gissar att det är båda partierna.

Fast det är exakt det som det påstås av i princip alla som hävdar organiserat fusk. Att det är en konspiration från Dems.
Clinton, Obama, Soros och Chavez skall vara inblandade. Även Kuba, Kina och Nord Korea pekas ut.

Du är nog den enda i den här tråden som tror på organiserat fusk som inte tror att det är Dems som ligger bakom.
2020-12-12, 19:44
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Varför misstänker ni inte fusk i senatsvalen och valen till representanthuset i samma delstater?
Ta först reda på om din fråga är korrekt.
2020-12-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Fast det är exakt det som det påstås av i princip alla som hävdar organiserat fusk. Att det är en konspiration från Dems.
Clinton, Obama, Soros och Chavez skall vara inblandade. Även Kuba, Kina och Nord Korea pekas ut.

Du är nog den enda i den här tråden som tror på organiserat fusk som inte tror att det är Dems som ligger bakom.
Jag tror också det är Dems, i samarbete med Reps.
2020-12-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Ta först reda på om din fråga är korrekt.
Den är korrekt. Är du förmögen till att besvara den?
2020-12-12, 19:46
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Den är korrekt. Är du förmögen till att besvara den?
Jag har argumenterat friskt för att det fuskats i samtliga val i samtliga delstater.

Din frågeställning är inte korrekt.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Besvara min fråga. Varför misstänker ni inte fusk i senatsvalen och valen till representanthuset i samma delstater?

Det som är viktigt är att inte Biden kommer in i WH, resten är inte lika noga. Det är ni som hängt upp er på Trump, såpass att ni missar helhetsbilden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Kalla det vad du vill. De bör väl ta fram dessa bevis på eventuellt valfusk till rätten? Det vore ju ett enkelt sätt att få saken prövad kan man tycka.
Vilket de gjort men blivit avvisade eftersom ingen domare vill befatta sig med det.
Som jag skrev tidigare, det kan innebära att allt som Trump och hans anhängare presenterar är nonsens eller att korruptionen går djupt inom de federala leden.

Att vägra att ens undersöka påstådda oegentligheter gällande ett demokratiskt val anser jag vara åt helvete och ger ingen annan effekt än att folk förlorar förtroendet för valet.

Personligen har jag aldrig engagerat mig för ett amerikanskt val tidigare, det som får mig att reagera är alla konstigheter kring valet men framförallt den passivitet som etablissemanget tvingat fram i media osv. Det luktar skunk helt enkelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in