2020-12-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Varför tycker du att vi ska göra det?
Misstänker du valfusk?
Suck. Nej, det gör jag inte. Men vill inte ni framstå som konsekventa? Varför bara presidentvalet?
2020-12-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, men det förändrar inte det faktum att det är ovanligt tyst från den den kommande presidentsidan, vilket är mycket märkligt skulle allting redan vara klart. Biden eller Harris kommer naturligtvis aldrig att kunna bli president respektive vice president. De politiska vindarna blåser inte i deras favör, kan man lugnt säga.

Det är inte alls ovanligt tyst, du har bara ingen koll på hur det brukar gå till.
Övergångar är i princip alltid helt odramatiska och sker mestadels i det tysta.

Att du inte har någon koll på vad som är normalt är ju uppenbart eftersom du tyckte det var konstigt att Harris inte avgått som senator än när det i själva verket hade varit extremt konstigt om hon avgått redan nu. Så tidigt har ingen vald vicepresident avgått från annan vald post på över 50år.

Vad baserar du påståendet att de politiska vindarna inte blåser i deras favör?
Biden vann valet stort, alla stater har certifierat sina val. På måndag kommer med 99,99% säkerhet Biden bli vald till president.

Juridiskt ser det också bra ut för Biden. Trump har inte lyckats med något alls hittills i domstolarna.
2020-12-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Vad pratar du om? Ingen av oss har påstått att valfusk har förekommit. Men ni som hävdar att valfusk har förekommit i vissa delstater, ifrågasätter ni bara presidentvalet? Varför ifrågasätter du inte resultatet i senatsvalen och valen till representanthuset i samma delstater?
Därför att det inte har fuskats i de övriga valen. Det här är inte en stor konspiration från Demokraterna mot Republikanerna utan en operation som syftar till att just bli av med Trump. Vilka som ligger bakom kan man spekulera i men jag gissar att det är båda partierna.
2020-12-12, 19:36
Bannlyst
Citat:
Är det inte lämpligt att kalla de inblandade att vittna under ed, när något så allvarlig anklagelse påpekas?

Väljer man att blunda så ser man heller ingenting.

Herregud, det är ju Team Trump som har valt det, inte domaren. Du kan inte be en domare kalla in och höra ett vittne för valfusk, när du inte söker för ...just det valfusk.
2020-12-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
För att ingen domstol har valt att gå vidare till rättegång.
FBI och åklagare har fått denna information men valt att inte gå vidare.

Men det beror ju på att inga bevis på valfusk har presenterats inför en domare. Det är väl inte så konstigt.
2020-12-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
FBI bla har fått informationen men valt att inte gå vidare.

De har tagit del av information och valt att inte gå vidare, vad tror du det säger om bevisläget?
Det är inte ens nog för att starta utredning.

DOJ har gått igenom anklagelser men enligt den extremt Trump-lojale Barr har de heller inte kunnat hitta bevis.
2020-12-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Därför att det inte har fuskats i de övriga valen. Det här är inte en stor konspiration från Demokraterna mot Republikanerna utan en operation som syftar till att just bli av med Trump. Vilka som ligger bakom kan man spekulera i men jag gissar att det är båda partierna.
Hur vet du det? Om nu demokraterna ändå fuskar i presidentvalet (och förfalskar 10-tals miljoner röster i flera delstater), varför inte också göra en betydligt mindre omfattande operation och fuska i senatsvalet?
2020-12-12, 19:38
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Det är ändå imponerande att se er fortsätta hitta på nya alternativa teorier. Ni har en fantastisk fantasi, det måste man ge er. I nuläget lär ju Trump och hans gäng spela nånslags 8D schack i nuläget eftersom era teorier om 1-7D schack inte höll.

Systematisk infiltration, mutor och annat otyg har skett i minst 20-år, kanske längre. De senaste 10-åren har Kina varit tungt engagerade i att korrumpera USA. Att detta kan kräva 8D schack från de som vill behålla USA och Republiken kan jag instämma i.

Vilken tur för oss att Donald J Trump är en dj... på schackspel
2020-12-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men det beror ju på att inga bevis på valfusk har presenterats inför en domare. Det är väl inte så konstigt.
Är det ordet valfusk som är problemet? För mig veterligen så heter det "irregularitet" innan det blir "fusk".
2020-12-12, 19:39
Medlem
Citat:
Om du nu fått i dig allt som fanns på flaket så har du kommit en bit på vägen, men du har en lång väg kvar. Kämpa på så är du snart ikapp.

Börjar väl på att bli dags att presentera något av alla de där bevisen snart kan jag tycka.
Har du något rimligt skäl till varför de inte skulle vilja använda bevisning de påstår sig ha i domstol?
2020-12-12, 19:40
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Suck. Nej, det gör jag inte. Men vill inte ni framstå som konsekventa? Varför bara presidentvalet?

Vaför vill du leda oss i en riktning du bestämt dig för, inte leder någon stans?
2020-12-12, 19:40
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Om nu demokraterna ändå fuskar i presidentvalet (och förfalskar 10-tals miljoner röster i flera delstater), varför inte också göra en betydligt mindre omfattande operation och fuska i senatsvalet?
Jag förklarade ju precis det, i det övriga inlägget som du inte läste.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in