2020-12-12, 16:48
Medlem
Detta med droger är ju inget som är bekräftat vad jag har förstått. Många pratar om Ecstasy etc, jag tänkte bara kanske bidra med en tanke jag fick. Det kan inte vara till exempel Stilnoct (benso) eller liknande mer "lätt åtkomliga" läkemedel som kunnat finnas med i bilden?
Att jag tänker på Stilnoct är för jag själv haft incidenter förr där det blivit totala blackouter, gått ut mitt i natten och lagt mitt täcke och kudde två hus bort, utomhus, sen gått hem. Även varit uppe hos grannen och bara gått in och lagt mig på hans soffa, även ramlat och brutit fingret. Men allt detta är så klart inget jag minns, varken under tiden detta händer eller efteråt när jag kvicknat till.
Det kanske kan vara en förklaring om han virrat bort sig.
Men jag säger inte att det är definitivt att droger är en faktor.
Detta tillför heller ingenting direkt men av erfarenhet själv av detta läkemedel så var det bara en tanke som slog mig.
Citera
2020-12-12, 16:58
Medlem
r_o_ns avatar
Föräldrarna var tydligen hemma på "grabbkvällen" på Ågårdsvägen. Ser det som ytterst tveksamt att de "drogade sig" där isf...
Senast redigerad av r_o_n 2020-12-12 kl. 17:00.
Citera
2020-12-12, 17:01
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvitkissekatt
Detta med droger är ju inget som är bekräftat vad jag har förstått. Många pratar om Ecstasy etc, jag tänkte bara kanske bidra med en tanke jag fick. Det kan inte vara till exempel Stilnoct (benso) eller liknande mer "lätt åtkomliga" läkemedel som kunnat finnas med i bilden?
Att jag tänker på Stilnoct är för jag själv haft incidenter förr där det blivit totala blackouter, gått ut mitt i natten och lagt mitt täcke och kudde två hus bort, utomhus, sen gått hem. Även varit uppe hos grannen och bara gått in och lagt mig på hans soffa, även ramlat och brutit fingret. Men allt detta är så klart inget jag minns, varken under tiden detta händer eller efteråt när jag kvicknat till.
Detta tillför heller ingenting direkt men av erfarenhet själv av detta läkemedel så var det bara en tanke som slog mig.
Ja det är det rimligaste scenariot anser jag. Ingen skugga skall i så fall falla på grabben så att ni förstår min vinkel, men i den åldern är det spännande med droger och de flesta ungdomar har tyvärr ingen koll på dess faror. Ecstasy i det här fallet är det bara glömma, eventuella "psykoser" på cannabis liknar mest panikattacker. Benzo och eventuellt lite alkohol tror jag på, sen har han tappat bort sig totalt.
Citera
2020-12-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ja det är det rimligaste scenariot anser jag. Ingen skugga skall i så fall falla på grabben så att ni förstår min vinkel, men i den åldern är det spännande med droger och de flesta ungdomar har tyvärr ingen koll på dess faror. Ecstasy i det här fallet är det bara glömma, eventuella "psykoser" på cannabis liknar mest panikattacker. Benzo och eventuellt lite alkohol tror jag på, sen har han tappat bort sig totalt.
Precis så jag tänker också. Har mycket erfarenhet av Benzo, skulle det vara så att droger är en faktor till försvinnandet så tror jag starkt på Benzo än till exempel MDMA och liknande.
Citera
2020-12-12, 17:11
Medlem
Citat:
Det kan inte vara till exempel Stilnoct (benso) eller liknande mer "lätt åtkomliga" läkemedel som kunnat finnas med i bilden?

Benso med eller utan något annat har föreslagits flera gånger i tråden. Sök får du se
Citera
2020-12-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Benso med eller utan något annat har föreslagits flera gånger i tråden. Sök får du se
Jo jag vet det, men jag förklarade också att jag ville tillföra en tanke som slog mig när det pratas så mycket om E och liknande.
Citera
2020-12-12, 17:14
Medlem
Citat:
Precis så jag tänker också. Har mycket erfarenhet av Benzo, skulle det vara så att droger är en faktor till försvinnandet så tror jag starkt på Benzo än till exempel MDMA och liknande.

MDMA tror jag inte heller på, har aldrig sett någon snea på det, och jag har aldrig gjort heller. Tar man dessutom lite för mycket blir man ju i princip ett dreglande mähä i nån soffa och mår extremt nice (kanske inte utåt sett dock). Man tappar balansen och motoriken. Inte precis något man sprintar igenom ett kvarter på om det blivit lite för mycket.
Senast redigerad av dronesoul 2020-12-12 kl. 17:18.
Citera
2020-12-12, 17:17
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Föräldrarna var tydligen hemma på "grabbkvällen" på Ågårdsvägen. Ser det som ytterst tveksamt att de "drogade sig" där isf...

Det är lite så jag tänker också... Sen måste vi komma ihåg att bara för att en hund efter en vecka spårar till Tutaryd betyder absolut inte att det är korrekt.
Citera
2020-12-12, 17:25
Medlem
Kajahs avatar
Citat:

Tycker också benzo + sprit låter som det troligaste. Blåa alprazolam är förmodligen den vanligaste drogen på gatan.
Citera
2020-12-12, 17:27
Medlem
Måste ni spamma sönder hela tråden med erat tjat om vilken specifik drog ni tror han har tagit? Det tillför inget av värde i diskussionen. Känns som att halva denna tråden består av knarkare som diskuterar sina erfarenheter av olika sorters droger.
Låt oss bara konstatera att möjligheten finns att han har tagit någon drog som kan påverkar hans verklighetsuppfattning. Exakt vilken har ingen som helst betydelse.
Citera
2020-12-12, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Det är lite så jag tänker också... Sen måste vi komma ihåg att bara för att en hund efter en vecka spårar till Tutaryd betyder absolut inte att det är korrekt.

Om allt detta stämmer är allt så himla märkligt.

Om han inte knarkade, vad i hela friden fick han att bete sig så extremt märkligt och vara så risktagande en relativt lång tid? Jag antar att alkohol kan vara boven, men då måste det ha varit rejält mycket, och tar man sig verkligen så långt då, med så usel koordination? När jag i min ungdom blev så full somnade jag i ett dike efter 100m liksom. Som tur var var det inte vinter.

Väldigt svårt att förklara utan droger eller någon sorts akut psykisk sjukdom. Blir inte klok på det här försvinnandet.
Citera
2020-12-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 32aringen
Måste ni spamma sönder hela tråden med erat tjat om vilken specifik drog ni tror han har tagit? Det tillför inget av värde i diskussionen. Känns som att halva denna tråden består av knarkare som diskuterar sina erfarenheter av olika sorters droger.
Låt oss bara konstatera att möjligheten finns att han har tagit någon drog som kan påverkar hans verklighetsuppfattning. Exakt vilken har ingen som helst betydelse.
Det fetade: Nej det kanske inte har någon betydelse, men om man vet och förstår hur en drog funkar, så kan man försöka förstå vad som möjligtvis kan ha hänt honom när det gäller påverkan och hans beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in