Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Borde man inte ha kunnat se om SDs skada på benet kunde ha gjorts av en ring (mindre reva) eller av ett större tillhygge? Som lekman kan jag tycka det. Kanske det inte gjordes någon djupare koll.
På sistone har jag haft alltför mycket runt om mig för att kunna sätta mig ner en ordentlig stund (nu låter jag som Lena hör jag

), men det slog mig häromdagen att jag borde kolla hur mycket trekvartsbyxorna täckte SDs ben. Det efter att jag såg bilderna på honom när han är och handlar i en matbutik 14 maj. Tyvärr kan man inte se de bara benen så bra i den vinkeln som kamerorna filmar på.
Hur sitter skadorna i relation till brallorna?
Ringen kanske gick av, skadades och blev vass? Fastnade i hans byxor? Kom åt hans ben?
Som jag minns et fotades skadorna av och rättsläkaren (A*lexandra nånting) kollade bara på fotona tyvärr. Det blir aldrig detsamma som att titta på skador med egna ögon.
Men jag förmodar att hon ändå kunde se tillräckligt för att se om det fanns hud när såret som verkade rodnat, underläkning, nybildad kant som när man har haft mindre rivsår några dagar. Och hon konstaterade också att de inte kliar i tidigt skede, såsom SD påstod att de gjorde. Att det var därför han rev. De börjar klia först efter flera dagar. Allt från minnet nu.
Man får kolla på bilderna igen, men inte ser rivsåren varken djupa eller breda ut. Snarare rivsår efter att ha skrapat emot vassa kvistar.
Man önskar (!) att de spärrat av brottsplatsen och satt upp tält under en längre tid för att kunna säkra så mycket spår som möjligt. Det hade kunnat ge svar kanske om SD rivit sig mot en avbruten kvist i samma höjd som såret satt.
Jag hoppas att man kan skicka in några av de spår från brottsplatsen för förnyade analyser. De svar som bevarats med "DNA som kan jämföras mot person kunde inte påvisas". En fjärdedel av de svaren har visat sig innehålla DNA som går att analysera, men att utredarna och åklagarna inte i alla sådana fall får veta det. NFC säger ju att det ska kommuniceras till polisen i mordfall, och så kan ju redan ha skett.
Man tappar ju hakan av den fräckhet som SD visar efter mordet. Vi har ju fått se det genom åren.
Men än idag!
Att ha fräckheten att cacha Lenas cacher, att skriva anmärkningar i loggen, att ha folk vallfärda till sitt hur genom att sätta upp en myst...
Det här känns som en farlig person som gillar att leka katt- och råtta. Med polisen och med anhöriga. Han söker spänningen på det mest bisarra sätt!
Nu blir jag så där arg igen.
Fasiken att polisen slarvat med så mycket.