Citat:
Ursprungligen postat av
Litenensam
Jag har läst på pelletsforumet
Jag tror det är så Stefan fungerar, att likt rainman gå in och lära sig till 100%.
Den där gropen vid mordplatsen, har du blivit klok över vad som orsakat den? Är den nygrävd?
Scenario:
Stefan meddelar Lena att ta sig till sin geocache vid planket, för en överraskning.
Har Stefan grävt ner någonting? Någonting som Lena skulle hitta? En ring till Kilimanjaro? Det är väl ringfingrets ring som saknas?
Lena går ner på knä för att gräva? Stefan bländar henne med sin batongficklampa, sparkar ner henne och måttar 17 slag.
Lena var inte medveten om att Stefan skulle åka till USA, han hade nekat till att han skulle åka, eftersom han var rädd att Lena skulle berätta för Hanna om deras fortsatta förhållande, vilket skulle göra framtiden med Hanna omöjlig.
Han ville få tillbaks Hanna men ha Lena kvar.
Både äta kakan och ha den kvar.
Bara Stefan vet om han är mördaren, det var tvunget att ske, eftersom Lena skulle berätta och det fick inte ske.
Det var ”eat,sleep,pellets,repeat” där i några år ja.
Gropen såg lite gammal ut men kan ha haft betydelse på nåt sätt. SD själv menar ju att det var nåt konstigt med den där gropen. Måste betyda att den inte funnits då han besökt den vid tidigare tillfällen försöker han göra han sken av?
LW kan ha grävt där vid nåt tillfälle några dagar innan.
Bra du nämnde gropen för jag gjorde en observation i SD:s förhör igår angående regn dessa dagar. Kan det regnet ha påverkat gropens utseende efter grävning några dagar innan?
147/548
Polisen förhör SD om 11/5 eftermiddagen/kvällen om efter han har tränat på Gustavsvik osv.
”FL1: Sen hör ju S*ren P av sig också.. ni har ju kontakt med varandra.
MT: Okej!
FL1:
För att det regnar.. han var orolig om det skulle bli översvämning där.. kommer du ihåg det?
MT: Nej låter inte ens bekant.. vad.. var.. var skulle han... alltså..
FL2:
S skriven till dig 21:46.. på fredagen den elfte.. Hej vi är i Stockholm och läser om översvämningen i Nya Hjärsta.. hur ser det ut på betesvägen?
MT: Okej.. ah..
FL2: Och du svarar hon en minut senare, cirka 21:47
det regnade som...blabla..punkt..punkt..punkt..
MT: Han är pastor så man får inte svära.
FL2: höll på någon halvtimme knappt. Inget vatten här uppe i Öfvre Nya hjärsta så
fortsätter du och skriver går ner en sväng och kollar hos er men kan inte tänka mig att det finns något vatten där och han svarar tack.. så fo1isätter ni prata om det här.”
Jag försökte hitta var pastorn kan ha läst detta men kan ju ha varit nåt inlägg på Facebook om det kom nån dunderskur 11/5.
Pga regnet kan gropen ha sett lite ”gammal” ut alltså. Långsökt jag vet men det kan vara en förklaring.
Tycker ändå teknikernas slutsats att det är en ganska gammal, t o m naturlig, grop kan stämma rätt bra. Ska kasta ettöga på den igen när jag har det protokollet uppe.