2020-12-12, 09:53
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Flynn sa ju efter SCOTUS att det kommer att komma mera. Nu har man provat den civilrättsliga vägen, ska vi tro att det som kommer är att man tar det i militär domstol istället?

Jag tror att det kommer till det för att rädda republiken och konstitutionen.

Det är ett jävligt allvarligt läge nu.

Är det verkligen det, då? Det känns som vi är på väg mot världens antiklimax just nu!? Hur upprörda är egentligen jänkarna? Eller är det bara 1% som faktiskt bryr sig?
2020-12-12, 09:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Haha, där kom det, det vi förutspådde. Trump sprutar nu ur sig okvädningsord gentemot SCOTUS, USA's högsta domstol dit han haft turen att tillsätta 3 av 8 domare vilket är ett rekord på 4 år.

Nu är även dessa fejk och Trumps hatobjekt nummer ett

The Supreme Court really let us down. No Wisdom, No Courage!

So, you’re the President of the United States, and you just went through an election where you got more votes than any sitting President in history, by far - and purportedly lost. You can’t get “standing” before the Supreme Court, so you “intervene” with wonderful states.....

....that, after careful study and consideration, think you got “screwed”, something which will hurt them also. Many others likewise join the suit but, within a flash, it is thrown out and gone, without even looking at the many reasons it was brought. A Rigged Election, fight on!

“We’ve not gotten any court to judge this (the vote) on its merit.” @DanPatrick
of Texas. It is a legal disgrace, an embarrassment to the USA!!!

Mannen är helt sjuk. Avlägsna honom från posten nu!
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2020-12-12 kl. 09:58.
2020-12-12, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag och många fler får inte ihop det. Kollar du överhuvudtaget på vittnesförhören?

Blandar du måhända ihop Giulianis teater med domstolarna? Det finns inga vittnesförhör du kan se online, du får läsa handlingarna efteråt.

Eftersom du refererar till att kolla på vittnesförhören så misstänker jag att det är Giulianis teater som inte har något öht med rättsväsendet att göra längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Du är mig en aggressiv jäkel, försöker skrämma folk att tänka och tycka som du anser är rätt (annars jävlar).

Nej, allting är verkligen inte utrett.

Vad är inte utrett? Ge exempel på något som inte utretts?

DoJ och FBI har utrett allting som de tycker borde uträttas. Och det som är civilrättsligt har varit uppe i och kastats ut från domstol.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Itazon tar upp samma saker gång på annan. Svaret på hans fråga handlar om att Giuliani nyttjar minsta motståndets lag. Dvs han anmärker på de röster 100.000-tals som lagts felaktigt i dessa stater, de räcker för att vända dessa stater. Man behöver mao inte visa på någonting utan bara räkna igenom de som inte stämmer. Exempelvis:

...Döda som röstat
...Folk från andra stater som röstat
...Folk under 18 som röstat
...Folk som flyttat inom staten men inte registrerat sig i nya countyt.
...Folk som röstat 2ggr
...m.m

Itazon vänligen ta bort just detta från din 'lista' nu. Vi får inte bli för repetitiva i inläggen, tack.

Kan du belägga att någon av ovanstående ens har skett i mindre skala? FBI har utrett en hel del av dina påståenden, och de som har lagförts är i regel, hör och häpna, Trump supporters.

Jag undrar vad du menar med "minsta motståndets lag", är det att undvika domstolar eftersom man inte har något som håller i rätten och att det bara handlar om att driva opinion och få in pengar för att 2024 ska vara en möjlighet?

Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Problemet just nu är att man inte riktigt vet om allt har gått rätt till. Att valfusk har förekommit råder det nog inga tvivel om, frågan är om det har skett i en sådan omfattning att det har påverkat det slutgiltiga valresultatet.

Jag tycker att det är oerhört märkligt att se demokraternas ovilja att gå till botten med det hela. Om man är säker på att allt har gått rätt till, då har man ingenting att frukta. Tvärtom, det vore alla till gagn om demokraterna går med på en noggrann omräkning i swingstaterna så att alla eventuella konspirationsteorier kan läggas på is. Varför gör man inte det? Den som inte har något att dölja, har inte heller något att frukta.

Jag vet inte var du får det ifrån att demokraterna inte vill gå till botten med det? Jag vet att Giuliani säger det, men jag har inte hört det från någon i D eller DNC själva. Det finns inget som är värt att följa upp längre, det som är kvar nu är några tomtar (de flesta kopplade till R, tyvärr) som driver process i offentliga forum och i rättsväsendet. Och de i rättsväsendet är i allt väsentligt utslängda nu, det är några överklaganden som kommer nekas i nästa vecka etc, men alla mål har blivit utslängda åtminstone en gång.

Det som händer nu handlar inte om R och D, det handlar om att driva opinion, Trumps opinion, specifikt att valet blev snott.

Här borde jag deklarera ganska tydligt att jag anser att Trump är en RINO som har förstört partiet jag en gång stod stadigt bakom. Det som en gång handlade om att se på hur en federalstat borde förvaltas och makt separeras har nu blivit religiöst och konspiratoriskt trams när det kommer till presidentposten.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Ja men vad konstigt att dem svor under ed att det blev beordrade att lämna lokalen och att vi har en video som bevisar att rösträkning fortsatte efter det vilket är olagligt. Länka gärna till domen isf.

https://news.yahoo.com/georgias-most-populous-county-stopped-042700258.html

En nyhetssida? Var är det som någon svor under ed? Kan du inte refererat till ett rättsfall om det är någon som svurit under ed? Eller är det bara någon som påstår att någon annan har svurit under ed? Jag har som sagt inget som någon har svurit under ed att det gått så knasigt till som du hävdar. Om du vill ha ett fall där så är fallet får du hitta ett. Jag säger som sagt att ett sådant domstolsfall inte finns.
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M35J7M/nederlag-for-trump-i-usas-hogsta-domstol

Ha,ha,ha... Så gick det med "The Big one". Snöpligt avfärdat av HD. Nu blir Trump ännu mer trumpen för att inte tala om ilsken. Det är kört som jag tidigare påpekat på den här tråden. Gubben trodde att de ledamöter i HD som han tillsatt skulle alliera sig med honom istället för att slå vakt om demokratin. Han är ju van vid ryggradslösa individer som gör som han vill. Nu gick han på nytt på pumpen. Rätt åt honom. Rätt också åt korkade flashbackare som i likhet med Trumps hjäntvättade sympatisörer inte ser ett skit utanför boxen. Beklagar att ni fått morgondagens lussefirande förstört.
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nu när Trump har fått tidigt besked om att det är kört. Då borde han benåda Assange, vilket skulle vara rent provocerande mot Demokraterna med tanke på att Wikileaks gjorde en stor pungspark på Clinton.

Jag hoppas han benådar både Assange och SNowden. Men lär inte hända
2020-12-12, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Haha, där kom det, det vi förutspådde. Trump sprutar nu ur sig okvädningsord gentemot SCOTUS, USA's högsta domstol dit han haft turen att tillsätta 3 av 8 domare vilket är ett rekord på 4 år.

Nu är även dessa fejk och Trumps hatobjekt nummer ett

The Supreme Court really let us down. No Wisdom, No Courage!

So, you’re the President of the United States, and you just went through an election where you got more votes than any sitting President in history, by far - and purportedly lost. You can’t get “standing” before the Supreme Court, so you “intervene” with wonderful states.....

....that, after careful study and consideration, think you got “screwed”, something which will hurt them also. Many others likewise join the suit but, within a flash, it is thrown out and gone, without even looking at the many reasons it was brought. A Rigged Election, fight on!

“We’ve not gotten any court to judge this (the vote) on its merit.” @DanPatrick
of Texas. It is a legal disgrace, an embarrassment to the USA!!!

Mannen är helt sjuk. Avlägsna honom från posten nu!
Han gör sitt jobb och skyddar konstitutionen mot inre och yttre hot. Elektorerna väljer Biden på måndag och Trump utlyser martial law. Gör han något annat är han inte bättre än de kommunister som med fusk försöker ta makten.
2020-12-12, 09:59
Medlem
Jackie69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ja, videon är märklig - men jag kan leta upp källor som säger att allt går rätt till i den, och jag kan leta upp källor som säger att den visar på fusk. Jag tycker den är suspekt, men å andra sidan kan jag för lite om valprocessen i USA för att säga att den indikerar valfusk. Däremot tror jag definitivt att den indikerar slarv eller misstag - att man inte följer processen/reglerna/lagarna.

Mitchell Harrison och Michell Branton var sända att övervaka rösträkningen i State Farm Arena och lämnade några dagar efter valdagen vittnesmål. Den film som några veckor senare begärdes från State Farm Arena och som visades vid hearingen i Georgia stärker deras vittnesmål. Allt de vittnar om stämmer, sånär som på de detaljer en video utan ljud inte kan bekräfta.

De vittnar om att kvinnan med flätor (som de uppfattat vara ”supervisor” och som nu identifierats) uppmanade alla att gå hem eftersom räkningen skulle avbrytas och de skulle fortsätta räkna nästa morgon kl 08:30. Klockan var då ca 10:00pm. Michell Harrison vittnar också om att Regina Waller, Public Affairs Manager for Elections, sagt att räkningen skulle fortsätta nästa morgon. Detta styrks av Regina Wallers uttalanden till media sent på valdagen.

De vittnar också om att Regina Waller inte ville ge dem information om hur många röster som hade processats under dagen och hur många som återstod att processa. De vittnar vidare om att de efterfrågade denna information minst tre gånger och att Waller verkade alltmer besvärad av deras frågor. Enligt deras vittnesutsagor sade tillslut Waller, efter att ha pratat med någon på telefon och bett om råd hur hon skulle svara, att informationen skulle finnas tillgänglig på webbplatsen. När observatörerna förstod att de inte skulle få veta hur många röster som räknats och hur många som återstod att räkna, lämnade de lokalen strax efter 10:30pm.

De namnger eller på annat sätt beskriver de personer som då (strax efter 10:30pm) fanns kvar i lokalen. Detta överensstämmer med vad man kan se på filmen.

Mitchell Harrison (i sällskap med en annan observatör) återvände till State Farm Arena när han fick höra att man fortfarande räknade röster. Han blev först nekad tillträde. Vakten ringde sin chef och en stund senare, omkring 01:00am kom en man vid namn Phillip och eskorterade dem till lokalen där de fick beskedet att man just avslutat räkningen.

Affidavit of Mitchell Harrison — Document #1, Attachment #28

https://www.courtlistener.com/docket/18694655/1/28/pearson-v-kemp/

Affidavit of Michelle Branton — Document #1, Attachment #29

https://www.courtlistener.com/docket/18694655/1/29/pearson-v-kemp/

Valobservatörernas vittnesutsagor är signerade under ed, och alla andra detaljer de vittnat om styrks av videomaterialet och Regina Wallers uttalande till media. Det finns ingen anledning att tro att vittnena ljuger om att de blivit tillsagda att gå hem, om att Regina Waller nekade dem information om hur många röster som räknats och hur många som återstod att räkna nästa dag samt att Waller rådgjorde med någon på telefon innan hon hänvisade till att informationen skulle publiceras på hemsidan.

En fråga som jag inte sett besvarad - och som jag tycker förtjänar att utredas är:

Vem pratade Regina Waller med på telefon?

Tycker det finns fog att misstänka att personen i andra änden av det samtalet är i position att ge råd eller instruktioner till någon som tituleras Public Affairs Manager for Elections och som får förutsättas vara mycket van att hantera frågor.
Senast redigerad av Jackie69 2020-12-12 kl. 10:02.
2020-12-12, 10:01
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Mja, tänk på att det fortfarande finns MÅNGA stämningar som fortfarande "lever" och flera av dessa är på väg in till SCOTUS. Hoppas bara att de lattedrickande domarna faktiskt känner sig manade att ARBETA en dag istället för att sitta av tiden och inte göra ett skit!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/now-fight-freedom-continues-despite-scotus-ruling-texas

Absolut, det är som mörkast innan gryning. Än finns det hopp om en juridisk lösning. Och som Nixter ofta påpekar, faller en faller alla. Trumps juridiska chanser faller inte med SCOTUS beslut.
Själv är jag övertygad om att omfattande och avgörande fusk förekommit, jag är även av den uppfattningen att oavsett om fusket går att bevisa eller inte så har det juridiska systemet gjort ett alldeles utomordentligt dåligt jobb för amerikanerna.
2020-12-12, 10:01
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det lät aldrig utredas heller, Trump blev bestulen på valet framför ögonen på det amerikanska folket. Jag kommer aldrig ge upp hoppet om att Trump vänder det här, rent juridiskt anses det nu vara mer eller mindre omöjligt, men hoppet lever kvar.
Trump är inte dummare än att han satte bollen i rullning redan 2018 genom utfärdande av "Executive Order on Imposing Certain Sanctions in the Event of Foreign Interference in a United States Election". Där anges att chefen för DNI är den som skall ansvara för processen. Dan Coats, en patriot som inte är korrupt, är chef för DNI.
2020-12-12, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Är det verkligen det, då? Det känns som vi är på väg mot världens antiklimax just nu!? Hur upprörda är egentligen jänkarna? Eller är det bara 1% som faktiskt bryr sig?

50 % tycker att valet är riggat. Deklarera martial law och gör om från början i delstaterna så att vi får slut på det här tramset. En klar majoritet vet att valet var riggat. Att röstlängder är totalt felaktiga. Att miljontals röster egentligen är ogiltiga.
2020-12-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Trump är inte dummare än att han satte bollen i rullning redan 2018 genom utfärdande av "Executive Order on Imposing Certain Sanctions in the Event of Foreign Interference in a United States Election". Där anges att chefen för DNI är den som skall ansvara för processen. Dan Coats, en patriot som inte är korrupt, är chef för DNI.

Spännande! Det är dags att DNI tar över nu.
2020-12-12, 10:12
Medlem
DNI , Dan Coats, tar nu över. Han är chef för nationella underrättelstjänsten.

Martial law blir nästa för Trump.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dan_Coats

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in