Citat:
Ursprungligen postat av
AreYouBack
Jag och många fler får inte ihop det. Kollar du överhuvudtaget på vittnesförhören?
Blandar du måhända ihop Giulianis teater med domstolarna? Det finns inga vittnesförhör du kan se online, du får läsa handlingarna efteråt.
Eftersom du refererar till att kolla på vittnesförhören så misstänker jag att det är Giulianis teater som inte har något öht med rättsväsendet att göra längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Du är mig en aggressiv jäkel, försöker skrämma folk att tänka och tycka som du anser är rätt (annars jävlar).
Nej, allting är verkligen inte utrett.
Vad är inte utrett? Ge exempel på något som inte utretts?
DoJ och FBI har utrett allting som de tycker borde uträttas. Och det som är civilrättsligt har varit uppe i och kastats ut från domstol.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
Itazon tar upp samma saker gång på annan. Svaret på hans fråga handlar om att Giuliani nyttjar minsta motståndets lag. Dvs han anmärker på de röster 100.000-tals som lagts felaktigt i dessa stater, de räcker för att vända dessa stater. Man behöver mao inte visa på någonting utan bara räkna igenom de som inte stämmer. Exempelvis:
...Döda som röstat
...Folk från andra stater som röstat
...Folk under 18 som röstat
...Folk som flyttat inom staten men inte registrerat sig i nya countyt.
...Folk som röstat 2ggr
...m.m
Itazon vänligen ta bort just detta från din 'lista' nu. Vi får inte bli för repetitiva i inläggen, tack.
Kan du belägga att någon av ovanstående ens har skett i mindre skala? FBI har utrett en hel del av dina påståenden, och de som har lagförts är i regel, hör och häpna, Trump supporters.
Jag undrar vad du menar med "minsta motståndets lag", är det att undvika domstolar eftersom man inte har något som håller i rätten och att det bara handlar om att driva opinion och få in pengar för att 2024 ska vara en möjlighet?
Citat:
Ursprungligen postat av
IQ-145
Problemet just nu är att man inte riktigt vet om allt har gått rätt till. Att valfusk har förekommit råder det nog inga tvivel om, frågan är om det har skett i en sådan omfattning att det har påverkat det slutgiltiga valresultatet.
Jag tycker att det är oerhört märkligt att se demokraternas ovilja att gå till botten med det hela. Om man är säker på att allt har gått rätt till, då har man ingenting att frukta. Tvärtom, det vore alla till gagn om demokraterna går med på en noggrann omräkning i swingstaterna så att alla eventuella konspirationsteorier kan läggas på is. Varför gör man inte det? Den som inte har något att dölja, har inte heller något att frukta.
Jag vet inte var du får det ifrån att demokraterna inte vill gå till botten med det? Jag vet att Giuliani säger det, men jag har inte hört det från någon i D eller DNC själva. Det finns inget som är värt att följa upp längre, det som är kvar nu är några tomtar (de flesta kopplade till R, tyvärr) som driver process i offentliga forum och i rättsväsendet. Och de i rättsväsendet är i allt väsentligt utslängda nu, det är några överklaganden som kommer nekas i nästa vecka etc, men alla mål har blivit utslängda åtminstone en gång.
Det som händer nu handlar inte om R och D, det handlar om att driva opinion, Trumps opinion, specifikt att valet blev snott.
Här borde jag deklarera ganska tydligt att jag anser att Trump är en RINO som har förstört partiet jag en gång stod stadigt bakom. Det som en gång handlade om att se på hur en federalstat borde förvaltas och makt separeras har nu blivit religiöst och konspiratoriskt trams när det kommer till presidentposten.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Ja men vad konstigt att dem svor under ed att det blev beordrade att lämna lokalen och att vi har en video som bevisar att rösträkning fortsatte efter det vilket är olagligt. Länka gärna till domen isf.
https://news.yahoo.com/georgias-most-populous-county-stopped-042700258.html
En nyhetssida? Var är det som någon svor under ed? Kan du inte refererat till ett rättsfall om det är någon som svurit under ed? Eller är det bara någon som påstår att någon annan har svurit under ed? Jag har som sagt inget som någon har svurit under ed att det gått så knasigt till som du hävdar. Om du vill ha ett fall där så är fallet får du hitta ett. Jag säger som sagt att ett sådant domstolsfall inte finns.