2020-12-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så vad tror du kommer hända? SCOTUS bestämmer sig för att poströster efter valdagen ej får räknas som riktiga röster?
Eftersom detta redan var uppe i SCOTUS i Oktober och PA fick ratt att forlanga raknandet sa tror jag dom kastar ut det igen. Men den gangen var inte ACB med. Men det ska mycket till for att en super konservativ SCOTUS ska ga in och saga att staterna sjalva inte kan certifiera resultatet. Jag tror att dom kommer forhala sa att det blir forsent, alltsa beslut efter mandag nar elektorerna rostar. Pa sa satt kan dom prova det hela utan att kasta ut valresultatet.
2020-12-11, 22:01
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Det borde ju va en smal sak att få igenom ett domstolsbeslut då, eller hur? Hur kommer det sig att Giuliani inte ens yrkar fraud? Hur får du ihop det?

De ärenden som behandlar valfusk som sakfråga är utslängda. För att man inte velat hävda fraud eller för att man inte ens kan uppfylla bevisbördan för att gå till förhandling. Mig veterligen är det inte ett enda valfusksmål som ens gått till huvudförhandling, utan de har blivit utslängda innan.

Ditt påstående rör en lokal, där det bevisligen var ett missförstånd, det står i handlingarna till målet du pratar om. Till och med de som gick hem intygar under ed att de inte blev hemskickade och de missförstod vad som pågick.

Av de mål som är kvar så är det 22O155 som fått mest uppmärksamhet. 22O155 som behandlar legislativa processer och borde inkommit för länge sedan om god rättspraxis följts. Prejudikaten ligger på 180 dagar att klaga på legislativa processer, nu har det gått mer än 270 och dessutom är deras injunction oproportionell och standing tveksam. Det är politiskt trams.

Det är utrett, jag vet inte om du missade det, men den federala utredningsmyndigheten har utrett allt valfusk som är anmält. Och det fanns inget strukturerat med substans. Rättsstaten har gjort sitt och levererat ett utlåtande.

Demokrati innebär att du har rätt att rösta, inte att du har rätt av avgöra vad som är rätt och fel.

Ex (följ länken och klicka på artikeln om election fraud, ap vill inte ge mig en statisk och anonym länk)

De officiella instanserna har utrett och konstaterat sin version för länge sedan. De som fortfarande hävdar valfusk tuggar fradga vid det här laget.

Itazon tar upp samma saker gång på annan. Svaret på hans fråga handlar om att Giuliani nyttjar minsta motståndets lag. Dvs han anmärker på de röster 100.000-tals som lagts felaktigt i dessa stater, de räcker för att vända dessa stater. Man behöver mao inte visa på någonting utan bara räkna igenom de som inte stämmer. Exempelvis:

...Döda som röstat
...Folk från andra stater som röstat
...Folk under 18 som röstat
...Folk som flyttat inom staten men inte registrerat sig i nya countyt.
...Folk som röstat 2ggr
...m.m

Itazon vänligen ta bort just detta från din 'lista' nu. Vi får inte bli för repetitiva i inläggen, tack.
2020-12-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Klausulen "Equal Protection" kom till användning i Bush mot Gore (2000). Där ansåg högsta domstolen att de olika standarderna för att räkna röster i Florida stred mot klausulen om lika skydd. Pennsylvanias regelvidriga ändringar av rösträkningsförfarandet strider mot "Equal Protection". Försenade poströster som räknas etc. etc.
SCOTUS kommer att stödja stämningen från Texas, som i allt väsentligt handlar om "Equal Protection"
för alla som röstat i presidentvalet.
Det var inte alls vad som hande. Dom sa bara att Certifierat resultat innan Safe Harbor galler. Man sa alltsa att eftersom det var Certifirerat sa kan det inte andras.
2020-12-11, 22:02
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag tror valfusk har förekommit, det går tydligen inte att bevisa trots spiken i grafen för Biden i Georgia. Ingen domare vill vara ansvarig för inbördeskrig. Amerika skulle explodera om Trump tog tillbaka segern.

ANTIFA och BLM, inga gäng en domare vill provocera. Segern kommer gå till Biden, tyvärr för valets legitimitet i framtiden.

Kan Trump dra med sig militären, så kommer alla terrorister att få stryk.
antifa kommer få mega-spö när deras terrorist-sida förlorar.
2020-12-11, 22:03
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det roligaste exemplet som jag har sett för att Trump ska bli president är. SCOTUS avslår ansökan och man börjar att räkna elektorerna. Men alla åskådare måste sitta 100 meter bort från den som räknar. När Biden leder med 220-100 elektorer, så går en toalett sönder och man tvingas att utrymma salen. Under tiden som salen är utrymd så räknar man klart elektorerna. Trump vinner med 318-220. Demokraterna är nöjda med det då man får lov att räkna klart röster utan att någon övervakar, något som man argumenterat för under hela hösten.

Ungefär så har det gått till, he he.

Alltså, jag tror att det blir avslag på Texas-ärendet. Återstår att se vad som händer sedan. Biden svärs in och alla glömmer så småningom? Låtsas som inget, helt utmattade och går vidare var och en till sitt. Vore bättre än kravaller i alla fall. Men hur blir det till nästa val? Tror förtroendet för msm har dalat betänkligt och för gott hos många.

Många amerikaner kräks på alltihop snart.
2020-12-11, 22:04
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
...Demokrati innebär att du har rätt att rösta, inte att du har rätt av avgöra vad som är rätt och fel.

Ja, det är en bred tolkning som nog demokraterna går med på. Samtidigt måste du uppfylla vissa specifika kriterier, inte bara säga att du har ”rätt att rösta”.

Du måste t.ex. vara 18 år eller äldre, amerikansk medborgare, uppfylla kraven på boende i din delstat (i många fall även vara registrerad). Problemet just nu är att man inte riktigt vet om allt har gått rätt till. Att valfusk har förekommit råder det nog inga tvivel om, frågan är om det har skett i en sådan omfattning att det har påverkat det slutgiltiga valresultatet.

Jag tycker att det är oerhört märkligt att se demokraternas ovilja att gå till botten med det hela. Om man är säker på att allt har gått rätt till, då har man ingenting att frukta. Tvärtom, det vore alla till gagn om demokraterna går med på en noggrann omräkning i swingstaterna så att alla eventuella konspirationsteorier kan läggas på is. Varför gör man inte det? Den som inte har något att dölja, har inte heller något att frukta.
2020-12-11, 22:05
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det roligaste exemplet som jag har sett för att Trump ska bli president är. SCOTUS avslår ansökan och man börjar att räkna elektorerna. Men alla åskådare måste sitta 100 meter bort från den som räknar. När Biden leder med 220-100 elektorer, så går en toalett sönder och man tvingas att utrymma salen. Under tiden som salen är utrymd så räknar man klart elektorerna. Trump vinner med 318-220. Demokraterna är nöjda med det då man får lov att räkna klart röster utan att någon övervakar, något som man argumenterat för under hela hösten.

Den var bra, första smajlet idag. Tack.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Klausulen "Equal Protection" kom till användning i Bush mot Gore (2000). Där ansåg högsta domstolen att de olika standarderna för att räkna röster i Florida stred mot klausulen om lika skydd. Pennsylvanias regelvidriga ändringar av rösträkningsförfarandet strider mot "Equal Protection". Försenade poströster som räknas etc. etc.
SCOTUS kommer att stödja stämningen från Texas, som i allt väsentligt handlar om "Equal Protection"
för alla som röstat i presidentvalet.
SC:s främsta uppgift, som de flesta politiska ämbeten i USA, är att upprätthålla och skydda konstitutionen. Gör man INTE det, kan det mycket väl ses som ett inre hot mot konstitutionens existens vilket ger goda skäl för president och/eller kongressen att införa martial law och kasta ut de som hotar sagda konstitution.

Så har jag fått det förklarat för mig. Ni som anser att ni vet bättre får gärna förklara om detta påstående är fel, och på vilket sätt detta är fel.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Eftersom detta redan var uppe i SCOTUS i Oktober och PA fick ratt att forlanga raknandet sa tror jag dom kastar ut det igen. Men den gangen var inte ACB med. Men det ska mycket till for att en super konservativ SCOTUS ska ga in och saga att staterna sjalva inte kan certifiera resultatet. Jag tror att dom kommer forhala sa att det blir forsent, alltsa beslut efter mandag nar elektorerna rostar. Pa sa satt kan dom prova det hela utan att kasta ut valresultatet.

Värsta för SCOTUS efter senatsvalet i GA 5:e Januari, bestämmer sig för att ta upp fallet, så kommer Biden garanterat hota med att "pack the court".

Då har SCOTUS inget annat val än att godkänna GOP's vilja?

Jag menar, om inte SCOTUS lyder Trumps order så kommer Dems få majoritet i SCOUTS?
2020-12-11, 22:06
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Jag bara läser innantill i konstitutionen:-) "The person having the greatest number of votes for President, shall be the President, if such number be a majority of the whole number of Electors appointed

Enligt Texas stämning så yrkar Texas på att "Texas asks this Court to vacate or enjoin—either permanently, preliminarily,
or administratively—Defendant States from certifying their electors and
participating in the electoral college vote.". Vinner Texas så ska de fyra delstaterna inte utse några elektorer. Då återstår 472 elektorer varav Boden vinner genom 240 som är majoriteten av de utsedda elektorerna.

Vidare yrkar Texas på att "As permanent relief, Texas asks this Court
to remand the allocation of electors to the legislatures of Defendant States pursuant
to the statutory and constitutional backstop for this scenario: “Whenever any State
has held an election for the purpose of choosing electors, and has failed to make a
choice on the day prescribed by law, the electors may be appointed on a subsequent
day in such a manner as the legislature of such State may direct.”".
På måndag den 14 röstar the electoral college. Tills dess hinner delstatsparlamenten inte utse några elektorer skulle jag tro. Biden vinner med sina 240 utsedda elektorer mot Trumps 232.

Fett accompli!

Du är fri att läsa något hur du vill. I händelse av att det du påstår sker är det bara Trump som kan bli President 4-år till.

Efter du malt konstitutionen kan du läsa det här:

"A candidate must receive an absolute majority of electoral votes (currently 270) to win the presidency or the vice presidency. If no candidate receives a majority in the election for president or vice president, that election is determined via a contingency procedure established by the 12th Amendment."
2020-12-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Värsta för SCOTUS efter senatsvalet i GA 5:e Januari, bestämmer sig för att ta upp fallet, så kommer Biden garanterat hota med att "pack the court".

Då har SCOTUS inget annat val än att godkänna GOP's vilja?

Jag menar, om inte SCOTUS lyder Trumps order så kommer Dems få majoritet i SCOUTS?
fast da spelar det ingen roll. En president kan bara avsattas genom impeachment sa han sitter da sakert. Daremot sa skulle det bli andringar till valet 2024 men jag tvivlar pa att Biden ens staller upp.
2020-12-11, 22:09
Medlem
AreYouBacks avatar
Ni som är på Bidens sida. När ni ser vittnesförhören hur känner ni det? Tror ni på dem eller förkastar ni dem alla som lögnare? Ser ni inga problem med att valobservatörer får sitta 2-3 meter ifrån rösträknare med ryggen emot dem och bord imellan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in