2021-01-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vad är det du försöker säga?

While in Russia, Page developed relationships with Russian oil executives, especially from the Kremlin-connected company Gazprom.

Over the course of his career in foreign policy, Page has not shied away from criticizing what he has described as US hypocrisy toward Russia.

Over the years, Page's dealings in Russia caught the attention of US government officials, who suspected that he may be working as an agent of Moscow. Intelligence officials knew of him as far back as 2013, well before he joined the Trump campaign.

In November 2017, Page testified before the House Intelligence Committee. He confirmed meeting Russian government officials on a trip to Moscow during the US presidential campaign.

Tycker du det är konstigt att han utreds och förhörs? Dessa citat kommer inte från någon fabricerad rapport. Det är fakta som alla känner till. I det här fallet har jag använt Business Insider.

Självklart är det konstigt att han förhörs. Man presenterade att Page hade kontakt med Ryssarna. FISA ville komplettera med info från andra myndigheter för att se om Page hade en anledning att ha kontakt med ryssarna var på FBI hörde av sig till CIA och fick info att Page hade anledning att ha kontakt med ryssarna. Då ändrade alltså FBI i det brevet och presenterade att Page inte hade anledning att ha kontakt med Ryssarna. Men det är klart att ser man inget konstigt i att man fabricerar bevis för att komma dit man vill så ser man ju inget konstigt med detta tillvägagångssätt men för oss andra får du nog lov att respektera att det inte är OK att fabricera bevis. Du får nog också respektera att blir man påkommen i en utredning att ha fabricerat bevis så försvinner trovärdigheten i utredningen ganska hårt, speciellt när den andra bevisningen bestod av nånting ett politiskt motståndarparti betalat för och som man pushade som sanning trots att man visste att infon inte var pålitlig.... Dessutom var det dom stackars skattebetalarna som fick stå för notan, surt sa räven.
2021-01-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Självklart är det konstigt att han förhörs. Man presenterade att Page hade kontakt med Ryssarna. FISA ville komplettera med info från andra myndigheter för att se om Page hade en anledning att ha kontakt med ryssarna var på FBI hörde av sig till CIA och fick info att Page hade anledning att ha kontakt med ryssarna. Då ändrade alltså FBI i det brevet och presenterade att Page inte hade anledning att ha kontakt med Ryssarna. Men det är klart att ser man inget konstigt i att man fabricerar bevis för att komma dit man vill så ser man ju inget konstigt med detta tillvägagångssätt men för oss andra får du nog lov att respektera att det inte är OK att fabricera bevis. Du får nog också respektera att blir man påkommen i en utredning att ha fabricerat bevis så försvinner trovärdigheten i utredningen ganska hårt, speciellt när man den andra bevisningen bestod av nånting ett politiskt motståndarparti betalat för och som man pushade som sanning trots att man visste att infon inte var pålitlig....
Japp FBI tog en liten genväg vilket konstaterats en miljard ggr. Så gör de ofta. Du ska väl vara glad att det kom upp i ljuset. Det ändrar dock inte faktumet att Page är en mycket shady figur.

Att han jobbade för Ryssarna är ju många övertygade om, både Republikaner och Demokrater. Att FBI klantade sig betyder ju inte att han inte var värd att undersöka. Det var han definitivt.

Du grottar ner dig i detaljer ner till atomnivå. Försök se den stora bilden.
Medlem
BREAKING:
@CentralOAC
Exec Admits Org Registers Thousands Of Homeless To Vote At Same Address In Fulton Co.

https://mobile.twitter.com/jamesokeefeiii/status/1346271086783197185?ref_url=https%3a%2f%2fthenatio nalpulse.com%2fbreaking%2fwatch-hidden-camera-reve als-activists-illegally-registered-thousands-at-the-same-address-in-georgia%2f

Detta är inte heller lagligt.
Bannlyst
Jag har nu sett klippet på Gabriel sterling,chefen för Georgia's valmyndighet, metodiskt avfärda Trumps lögner om valfusk.

Joe biden kommer att bli usas nästa president.

Donald Trump kommer att spendera återstoden av sitt liv i en rättssal eller en cell.
#MAGA

Är det inte rätt lustigt att Donald Trump anklagar andra för valfusk i samtliga val han deltagit i?
Sedan 2016 och framåt.

Varenda gång.
2021-01-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Japp FBI tog en liten genväg vilket konstaterats en miljard ggr. Så gör de ofta. Du ska väl vara glad att det kom upp i ljuset. Det ändrar dock inte faktumet att Page är en mycket shady figur.

Att han jobbade för Ryssarna är ju många övertygade om, både Republikaner och Demokrater. Att FBI klantade sig betyder ju inte att han inte var värd att undersöka. Det var han definitivt.

Du grottar ner dig i detaljer ner till atomnivå. Försök se den stora bilden.
Fabricerar FBI ofta bevis mot folkvalda presidenter för att motståndar partin köper opålitliga rapportser för att avsätta folkvalda presidenter på felaktiga grunder? Har du källa på att det är vanligt att FBI beter sig så? Om vi låtsas att du kan hitta trovärdig källa på ditt idiotiska påstående (vilket du inte kan, om någon undrade) så är det OK att det är standard att FBI fabricerar bevis mot folkvalda presidenter, nej skulle inte tro det va?

Men då får vi inte höra dig tjata om att bevisen ska gås igenom i domstol då du som har nollförtroende för rättssystemet och anser att det är standard att man jobbar med fabricerande bevis? Hur dåliga skulle du säga att FBI är när det kommer till såna här punkter. Fabricerar dom mer eller mindre än NK enligt dig?
2021-01-05, 14:49
Bannlyst
Citat:
Det önskar jag inte. Har redan satt dig på plats då det inte är off-topic att svara på en fråga om demokraterna gjort någonting tidare som tyder på att dom skulle vara benägna att begå valfusk... Om du vill konstatera att demokraterna inte gjort det förfärliga beteendet och således inte kan ses som benägna att begå valfusk får du gärna presentera "debunken" på DoJs rapport men det kan du ju inte så känns ointressant med hypotetiska diskussioner.

Eftersom du redan satt mig på plats så får vi avsluta diskussionen här då.
Glad fortsättning på det nya året.

Joe biden är fortfarande usas nästa president
2021-01-05, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det kan jag inte se, dels töms aldrig lokalen helt, dels hinner inte allt städas undan och dels ska ett antal valobservatörer ha stannat kvar.

Gör dig inte dum, du vet att det är precis vad som sker. Vem som helst som tittat på filmerna och verkligen gjort en faktacheck kan se det.

Dom som är kvar är demokrater, valarbetare, som väntar tills lokalen är tömd på observatörer innan dom återupptar skannadet.

Troligtvis har du inte gjort någon faktacheck själv så du kan fortsätta ljuga för dig själv och andra som är för lata för att kolla själva.
2021-01-05, 14:52
Medlem
Upperkutts avatar
Ok. Jag ändrar mig.

Efter att ha sett detta "bevis" för valfusk så inser jag att det omöjligt har förekommit något fusk. En massa svammel om papper och färg och fan veteallt.

Han låter ju helt sjuk i huvudet!

https://youtu.be/tcdVdmRiclg

.
2021-01-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Eftersom du redan satt mig på plats så får vi avsluta diskussionen här då.
Glad fortsättning på det nya året.

Joe biden är fortfarande usas nästa president
Tog sin lilla tid men vad skönt att slippa dina idiotiska frågor ett tag Återkom gärna om du hittar en debunk på varför man valde att avsluta rösträkningen i Fulton County, varför man valde att starta upp den igen och varför CBS News rapporterade att Election officials konstaterat att man avbryter pga vattenläcka om så inte var fallet?

Annars kan du ju återkomma om du behöver hjälp att förstå något annat..
2021-01-05, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Ok. Jag ändrar mig.

Efter att ha sett detta "bevis" för valfusk så inser jag att det omöjligt har förekommit något fusk. En massa svammel om papper och färg och fan veteallt.

Han låter ju helt sjuk i huvudet!

https://youtu.be/tcdVdmRiclg

.
Ibland är det inte den som pratar som är den dumma, ibland är det personen som lyssnar och inte förstår som är den dumma och därför inte förstår. Att det skulle vara ett bevis för att valfusk inte skett känns tveksamt i min värld.
2021-01-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Är det inte rätt lustigt att Donald Trump anklagar andra för valfusk i samtliga val han deltagit i?
Sedan 2016 och framåt.

Varenda gång.
Redan 2012 twittrade han om röster som flippade över från Romney till Obama. Så han har kommenterat systemet långt innan hans tid.
2021-01-05, 14:59
Medlem
Citat:
Fabricerar FBI ofta bevis mot folkvalda presidenter för att motståndar partin köper opålitliga rapportser för att avsätta folkvalda presidenter på felaktiga grunder? Har du källa på att det är vanligt att FBI beter sig så? Om vi låtsas att du kan hitta trovärdig källa på ditt idiotiska påstående (vilket du inte kan, om någon undrade) så är det OK att det är standard att FBI fabricerar bevis mot folkvalda presidenter, nej skulle inte tro det va?
Att FBIs FISAansökningar inte alltid är 100 procent korrekta är inte ovanligt nej. Det är tvärtom vanligt.(Om någon undrade)

Ett kort citat bara:
It appears that the facts presented in a lot of FISA applications are not reliably accurate.

Här kan du läsa mer

https://www.lawfareblog.com/inspector-generals-disturbing-fisa-memo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in