2020-12-12, 09:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Men du - har du läst TX-stämningen? Den har i praktiken ingenting med valfusk att göra - förstår du det? Den avvisades inte pga bristande bevisning - förstår du det?

Den avvisades för att andra stater inte kan diktera över en annan stat ovanpå att valfusk inte har skett.

Det lär påbörjas en hel del utredningar när det hela är över dock men det lär vara utredningar mot de politiker som har agerat emot USAs bästa
2020-12-12, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Två domare reserverade sig mot beslutet att ogiltigförklara valresultatet i dom fyra avgörande delstater där Biden vann medan Neil Gorsuch, Brett Kavanaugh och Amy Coney Barrett som ju tillsattes av Trump inte röstade till hans favör.
Så ur ett rent juridiskt perspektiv så är det tydligen över nu.
Inte ens det, 2 två reserverade sig endast mot att "deny the filing of a bill of complaint" då de anser att de inte har discretion att göra det i ett mål där de har original jurisdiction. Dom sa att de ville grant filing men inte relief och uttrycke ingen åsikt i något annat i stämningen.
Senast redigerad av joxmoose 2020-12-12 kl. 10:16.
2020-12-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twappa
https://www.supremecourt.gov/orders/courtorders/121120zr_p860.pdf

Din väntan är över. Ta det lugnt med ångesten nu.

Ångest?

Fortfarande folkvett och logik som gäller. DJT kommer sitta 4 år till, det är väldigt mycket känslor i tråden just nu kl 09:30 denna lördagsmorgon.

På måndag röstar elektorerna (eller har jag missförstått?) och om det inte går DJT's väg så kommer det bli utlyst nationellt nödläge.

Jag tror jag skiter i ångesten och chillar istället tills på måndag och då lär vi finna ut vad som gäller.

#Hakunamatata
2020-12-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det gör det, det fanns inga riktiga bevis för valfusk på en systematisk nivå

Konstigt. Sidney har ju bara de bästa experterna.
https://www.washingtonpost.com/investigations/sidney-powell-spider-spyder-witness/2020/12/11/0cd567e6-3b2a-11eb-98c4-25dc9f4987e8_story.html
2020-12-12, 09:33
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Den avvisades för att andra stater inte kan diktera över en annan stat ovanpå att valfusk inte har skett.

Nej, den gjorde verkligen inte det.

Läs gärna själv här:
https://www.supremecourt.gov/orders/courtorders/121120zr_p860.pdf

Citat:
The State of Texas’s motion for leave to file a bill of
complaint is denied for lack of standing under Article III of
the Constitution. Texas has not demonstrated a judicially
cognizable interest in the manner in which another State
conducts its elections.

Den avvisades för att TX inte kan påvisa att TX lidit skada av hur MI, WI, GA och PA genomfört sina val. Detta oavsett om dessa Defendant States har fuskat eller ej. Det har noll betydelse för beslutet som SCOTUS tagit! Även om det hade varit sant att varenda röst lagda i dessa fyra stater var fabricerade så hade SCOTUS tagit samma beslut. Förstår du??
2020-12-12, 09:40
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Fast det gör det, det fanns inga riktiga bevis för valfusk på en systematisk nivå

Det lät aldrig utredas heller, Trump blev bestulen på valet framför ögonen på det amerikanska folket. Jag kommer aldrig ge upp hoppet om att Trump vänder det här, rent juridiskt anses det nu vara mer eller mindre omöjligt, men hoppet lever kvar.
2020-12-12, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Om någon kan peka på ett enda avgörande i amerikanska HD som gjort vänstern arg de senaste 20 åren så skulle det vara intressant att höra.
Bush v. Gore och Citizens United v. FEC comes to mind.
2020-12-12, 09:44
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Håller med dig, Onkel. (Till skillnad mot alltför många av Trumphatarna ger du och en ganska stor grupp dessutom ett sympatiskt och sansat intryck.)

Det har varit ett väldigt jublande i tråden efter varje nedlagd utredning. Ju snabbare de avfärdats, desto bättre. Uttryck som ”åkte direkt i papperskorgen” har belåtet sprutats ut, åtföljt av kaskader av emojis och hånande.

Det borde ligga i allas intresse att säkerställa att det gått rätt till. Inte minst därför att miljontals, kanske tiotals miljoner amerikaner inte tror att det har gått rätt till. Hur ska Biden kunna ”ena” ett sådant folk?

Än är det inte över. Vem vet vad som dyker upp härnäst? Vilka utredningar som pågår i lönndom?

Trevlig helg tillönskas alla som ger näring åt den här intressanta tråden - Onkel inkluderad så klart

Jovisst, är det viktigtatt det utreds.

Det som stör mig/ rubbar min bild av USA som västvärldens ledare,är alla mer eller mindre tramsiga stämningar som kommit in.

Rudy G s tramsande och trollande har gett hela processen ett löjets skimmer. Att detta verkar varit vad man haft att ta till, har gjort att jag från att ha trott att Trumpkampanjen varit något på spåren till att ha urartat till en fars.

Dock har det med all tydlighet framkommit att USA har ett valsystem som lämnar mycket i övrigt att önska, vilket öppnar för möjligheter till valfusk. Man har mycket att jobba med när det gäller att i framtiden skapa rättsäkra val, detta utan att altför mycket kompliceravalförfarandet.

USAs rättsvårdande myndigheter verkar dock ha funkat klanderfritt.

Om det pågår utredningar i lönndomär det allvarligt. För att fåett uns av trovärdighet måste denna byken tvättas ordentligt och offentligt.
Senast redigerad av ekerilar 2020-12-12 kl. 09:47.
2020-12-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag förlitar mig fortfarande på Trump. Åtskilliga gånger har jag läst hans tidigare affärskollegor säga "räkna aldrig ut Trump". "När det ser ut som han förlorar så vinner han".
Förutom valet 2016, när har han gjort det då? Har du något typexempel på när han vänt en situation till sin fördel ur ett gigantiskt underläge?

J.R. Ewing hade definitivt kunnat göra det, och det till varje pris, men det känns om att Donald J. Trump dessvärre har för många skrupler, samt saknar Ewings oljepengar.
2020-12-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det lät aldrig utredas heller, Trump blev bestulen på valet framför ögonen på det amerikanska folket. Jag kommer aldrig ge upp hoppet om att Trump vänder det här, rent juridiskt anses det nu vara mer eller mindre omöjligt, men hoppet lever kvar.
Mja, tänk på att det fortfarande finns MÅNGA stämningar som fortfarande "lever" och flera av dessa är på väg in till SCOTUS. Hoppas bara att de lattedrickande domarna faktiskt känner sig manade att ARBETA en dag istället för att sitta av tiden och inte göra ett skit!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/now-fight-freedom-continues-despite-scotus-ruling-texas
2020-12-12, 09:50
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans

Flynn sa ju efter SCOTUS att det kommer att komma mera. Nu har man provat den civilrättsliga vägen, ska vi tro att det som kommer är att man tar det i militär domstol istället?

Jag tror att det kommer till det för att rädda republiken och konstitutionen.

Det är ett jävligt allvarligt läge nu.
2020-12-12, 09:51
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jovisst, är det viktigtatt det utreds.

Det som stör mig/ rubbar min bild av USA som västvärldens ledare,är alla mer eller mindre tramsiga stämningar som kommit in.

Rudy G s tramsande och trollande har gett hela processen ett löjets skimmer. Att detta verkar varit vad man haft att ta till, har gjort att jag från att ha trott att Trumpkampanjen varit något på spåren till att ha urartat till en fars.

Dock har det med all tydlighet framkommit att USA har ett valsystem som lämnar mycket i övrigt att önska, vilket öppnar för möjligheter till valfusk. Man har mycket att jobba med när det gäller att i framtiden skapa rättsäkra val, detta utan att altför mycket kompliceravalförfarandet.

USAs rättsvårdande myndigheter verkar dock ha funkat klanderfritt.

SC kanske är rädda för att försätta USA i inbördeskrig. Skulle Trump vända skulle varje kommunist och BLM sympatisör börja mörda vita och bränna ner allt. Jagvhar bott i USA och det är bra land. Nu kommer förfallet. Glöm inte att Demokraterna skall utrota covid-19, avskaffa fattigdom och rasism, avfinansiera polisen, ta ner muren och öka invandringen. Gratulerat Amerika, välkomna att försöka det Europa försökt med i 30 år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in