Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Håller med dig, Onkel. (Till skillnad mot alltför många av Trumphatarna ger du och en ganska stor grupp dessutom ett sympatiskt och sansat intryck.)
Det har varit ett väldigt jublande i tråden efter varje nedlagd utredning. Ju snabbare de avfärdats, desto bättre. Uttryck som ”åkte direkt i papperskorgen” har belåtet sprutats ut, åtföljt av kaskader av emojis och hånande.
Det borde ligga i allas intresse att säkerställa att det gått rätt till. Inte minst därför att miljontals, kanske tiotals miljoner amerikaner inte tror att det har gått rätt till. Hur ska Biden kunna ”ena” ett sådant folk?
Än är det inte över. Vem vet vad som dyker upp härnäst? Vilka utredningar som pågår i lönndom?
Trevlig helg tillönskas alla som ger näring åt den här intressanta tråden - Onkel inkluderad så klart

Jovisst, är det viktigtatt det utreds.
Det som stör mig/ rubbar min bild av USA som västvärldens ledare,är alla mer eller mindre tramsiga stämningar som kommit in.
Rudy G s tramsande och trollande har gett hela processen ett löjets skimmer. Att detta verkar varit vad man haft att ta till, har gjort att jag från att ha trott att Trumpkampanjen varit något på spåren till att ha urartat till en fars.
Dock har det med all tydlighet framkommit att USA har ett valsystem som lämnar mycket i övrigt att önska, vilket öppnar för möjligheter till valfusk. Man har mycket att jobba med när det gäller att i framtiden skapa rättsäkra val, detta utan att altför mycket kompliceravalförfarandet.
USAs rättsvårdande myndigheter verkar dock ha funkat klanderfritt.
Om det pågår utredningar i lönndomär det allvarligt. För att fåett uns av trovärdighet måste denna byken tvättas ordentligt och offentligt.