Citat:
Ursprungligen postat av
Americanwest
Texas svarar
JUST IN - The @TexasGOP released a statement after the U.S. Supreme Court decision, calling for secession: “Perhaps law-abiding states should bond together and form a Union of states that will abide by the constitution.”
https://twitter.com/disclosetv/status/1337554477033852928?s=21
Inte "en dålig förlorare som försöker klamra sig fast vid makten" således utan 18 stater som anser att konstitutionen brutits och där vi kanske ser ett embryo på ett utbrytande av många stater. Personligen tror jag dock att Trump står som vinnare 21/1. Om det vi läst om Kina, valfusket, korrupte Biden, Biden-Harris planer på att krossa konstitutionen i USA nästa mandatperiod stämmer så kommer Trump med militären aldrig tillåta det.
Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Faktiskt ingen dålig idé! "The Confederate States of America", en löst sammansatt statsbildning av 19 oberoende stater! När det är så pass många stater så är det inga "knöppgökar" längre, utan då kan vi snacka allvar. Ett nytt land i Nordamerika, det skulle vara något!
Jag förlitar mig fortfarande på Trump. Åtskilliga gånger har jag läst hans tidigare affärskollegor säga "räkna aldrig ut Trump". "När det ser ut som han förlorar så vinner han".
Citat:
Ursprungligen postat av
spindrift
Detta var väl den stora förhoppningen om det skulle kunna lösas i civilrätt.
Nu återstår det att se vad Trump har för ess i ärmen. Det kommer nog talas mer om Kina och korruption än om lagstiftning som varit fokus fram till nu, och kan sluta med undantagstillstånd och militärrätt.
Jag gissar att det kommer vara den absolut sista utvägen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jiren
Nåja. Drömmen om militärt ingripande kvarstår. Även om det mest troligt förblir bara en dröm.

Om informationen om Kina, korrupte Biden, valfusk stämmer så har Trump en skyldighet att ingripa militärt som sista utväg, mot yttre och inre fiender.
Citat:
Ursprungligen postat av
Herz
Vad har du för bevis på att Biden vunnit valet? Biden ballots med 99% för Biden och 1% för Trump kl4 på natten i 4 swingstater?
Verkligen trovärdigt.
Det är helt sanslöst att folk antingen köper det där eller ännu värre accepterar det.