2020-12-11, 22:54
Medlem
Kupongfritts avatar
En aning fantasilöst med Bob Marley och Peps Persson på musikfrågan om utländsk respektive svensk reggaeartist kan jag tycka. Visserligen var det inte Buffalo Soldier eller No Woman No Cry men ändå. Redan innan musiken startade tänkte jag att det blir bergis Peps men inte Bob Marley för det vore för enkelt.
Citera
2020-12-11, 22:58
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grundmurad
Så är det. Jag har tusentals plattor med mycket rock, men har aldrig hört talas om den KISS-låten. Däremot tyckte jag Roky Erickson förra säsongen var den lättaste musikfrågan på flera år.
Jag tycker att det är intressant att du inte känner till en av Kiss kändaste låtar, men tycker att en fråga om Roky Eriksson är en av de enklaste musikgrupperna fascinerande. Förövrigt brukar musikfrågorna ha väldigt lite med länderna i programmet t ex förra säsongen om themesången till filmer Arthur där bara en av de 4 låtskrivarna är från Australien.
Citera
2020-12-11, 23:06
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
En aning fantasilöst med Bob Marley och Peps Persson på musikfrågan om utländsk respektive svensk reggaeartist kan jag tycka. Visserligen var det inte Buffalo Soldier eller No Woman No Cry men ändå. Redan innan musiken startade tänkte jag att det blir bergis Peps men inte Bob Marley för det vore för enkelt.
En fråga om Toots Hibbert hade varit intressantare framförallt eftersom han i stora delar la grunden till reggaen.
Citera
2020-12-11, 23:32
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Tiger gjorde väl aldrig någon Bogey så det blev inte aktuellt att lära sig just den termen, det var mest Birdie, Eagle, Albatross eller en och annan Kondor.
Han lär garanterat ha gjort några bogeys även under den tiden. Kondor har han aldrig gjort, är väl bara 4-5 pers någonsin som klarat det. Han har aldrig gjort en Albatross som proffs heller faktiskt.

Jag har aldrig spelat golf och gillar inte sporten men att inte kunna "bogey" är pinsamt och har man haft Tiger Woods som svärson är det extremt pinsamt.
Citera
2020-12-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
En fråga om Toots Hibbert hade varit intressantare framförallt eftersom han i stora delar la grunden till reggaen.

Desmond Dekker kom först :-)

Bob Marley och Peps var verkligen alltför förutsägbart. Att på det välja Oboy, nä det är bara för enkelt. Jag är i alla fall nöjd med mig själv för att jag tog Düsseldorf på 10, även om det också var något av en barnfråga.
Citera
2020-12-11, 23:38
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoci

Bob Marley och Peps var verkligen alltför förutsägbart. Att på det välja Oboy, nä det är bara för enkelt. Jag är i alla fall nöjd med mig själv för att jag tog Düsseldorf på 10, även om det också var något av en barnfråga.
Desmond Dekker hade varit ett annat alternativ, men Marley känns lite för förutsägbart.
Citera
2020-12-12, 00:13
Medlem
Varför har ingen diskuterat den orientaliska skönhetens enorma hylla? Hon hade fött barn nyligen förstod jag det som. Undrar om melonerna var fyllda med mjölk.
Mycket trevlig urringning måste jag säga. Jag förstår att glans svettades i buren
Citera
2020-12-12, 00:53
Medlem
Bacchus94s avatar
21 juni.
Citera
2020-12-12, 01:20
Moderator
Lapapps avatar
Undrar hur duktig Glans vore om han hade hamnat i samma lag med någon som också kunde bidraga. Inte för att jag är någon på-spåret-stjärna, men kvaliteten den här säsongen känns riktigt kass. Alla känns pinsamt dåliga (möjligen med undantag av Glans, svårt att avgöra).

Kommer någon förresten ihåg förra säsongen med Glans? Frågan var vad Euklides' samlade matematikverk kallades, och Glans, till synes gissande, säger elementa, som visar sig vara rätt. Det såg verkligen ut som att han gissade sig till det, men undrar om han bara spelade.
Citera
2020-12-12, 01:24
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Varför har ingen diskuterat den orientaliska skönhetens enorma hylla? Hon hade fött barn nyligen förstod jag det som. Undrar om melonerna var fyllda med mjölk.
Mycket trevlig urringning måste jag säga. Jag förstår att glans svettades i buren
Ja dom var trevliga. Förstår inte hur Glans klarade av att behålla koncentrationen.
Citera
2020-12-12, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Han lär garanterat ha gjort några bogeys även under den tiden. Kondor har han aldrig gjort, är väl bara 4-5 pers någonsin som klarat det. Han har aldrig gjort en Albatross som proffs heller faktiskt.

Jag har aldrig spelat golf och gillar inte sporten men att inte kunna "bogey" är pinsamt och har man haft Tiger Woods som svärson är det extremt pinsamt.

Visst ska man kunna det, men en sk "blindspot" i skarpt läge kan ju hända vem som helst.
Har Tiger aldrig gjort en Albatross, det kunde man inte tro.
Citera
2020-12-12, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoci

När det kommer till svensk reggae vore det väl mer värdigt att de tog Kalle Baah eller liknande istället för Peps
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in