2020-12-12, 08:38
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Hur i helvete kände inte Johan Glans igen Modern Talking??

Ja den lättaste musikfrågan någonsin i spårets historia också, detta kommer han att få leva med hela sitt liv nu, en riktig skämskudde, sen kunde ju inte någon detta heller, en vi i femman fråga också eller är du bättre en femteklassare
Citera
2020-12-12, 09:10
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Ja den lättaste musikfrågan någonsin i spårets historia också, detta kommer han att få leva med hela sitt liv nu, en riktig skämskudde, sen kunde ju inte någon detta heller, en vi i femman fråga också eller är du bättre en femteklassare
Det var riktigt uselt ja. Det allra sämsta var ju dock att han inte visste när Victoria fyllde år trots att han hade lett firandet något år. Man kan ju köpa att han inte kunde exakt datum men att han inte ens kunde rätt månad får en att undra hur packad han var den sommaren.
Citera
2020-12-12, 10:06
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det var riktigt uselt ja. Det allra sämsta var ju dock att han inte visste när Victoria fyllde år trots att han hade lett firandet något år. Man kan ju köpa att han inte kunde exakt datum men att han inte ens kunde rätt månad får en att undra hur packad han var den sommaren.

Ja märkligt, att de hade svårt med såna frågor som de flesta i landet har koll på, de går ju bara att inte missa, men trots allt så kunde de lite om saker som var svårare, men de lättaste frågorna var för svåra för de tävlande trots allt
Citera
2020-12-12, 10:40
Medlem
peterZiipens avatar
Kvinnan som var med Glans verkade vara hur glad och trevlig som helst, men kunde hon ens en enda fråga?
Citera
2020-12-12, 12:21
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kvinnan som var med Glans verkade vara hur glad och trevlig som helst, men kunde hon ens en enda fråga?
Tveksamt men det kanske vägdes upp av rätt värdegrund och dekolletaget. Roligare än det astråkiga Epsteinparet.
Citera
2020-12-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Varför har ingen diskuterat den orientaliska skönhetens enorma hylla? Hon hade fött barn nyligen förstod jag det som. Undrar om melonerna var fyllda med mjölk.
Mycket trevlig urringning måste jag säga. Jag förstår att glans svettades i buren
Hyllan är mitt bestående och bästa minne från denna fredags program. Den vägde delvis upp Epsteins olidliga närvaro.
Citera
2020-12-12, 13:37
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Varför har ingen diskuterat den orientaliska skönhetens enorma hylla? Hon hade fött barn nyligen förstod jag det som. Undrar om melonerna var fyllda med mjölk.
Mycket trevlig urringning måste jag säga. Jag förstår att glans svettades i buren

Ahhh haha. Tänkte skriva om den men såg att du nappat. Riktigt snygg kvinna som även verkar vara en vettig en. Att hon heter Pharah gör det ju inte sämre heller.
Citera
2020-12-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Hon verkade ha koll på svensk köksdesign, det får man ändå ge henne.

Hade gärna sett det lag Glans vinna istället, synd att de sjabblade bort Düsseldorf (var det Dortmund de svarade istället?) och Modern Talking.

Kul med det lite mer udda Fiji som resmål. Här kunde de gott ha låtit Lindström eller varför inte deltagarna dricka ett krus kava
Citera
2020-12-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Jag tycker att det är intressant att du inte känner till en av Kiss kändaste låtar, men tycker att en fråga om Roky Eriksson är en av de enklaste musikgrupperna fascinerande. Förövrigt brukar musikfrågorna ha väldigt lite med länderna i programmet t ex förra säsongen om themesången till filmer Arthur där bara en av de 4 låtskrivarna är från Australien.
Ja, jag vet. En stor del av charmen med frågesport är ju att vi alla har så olika kunskaper. Arthur's Theme är riktigt bra, för övrigt.
Citera
2020-12-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
En aning fantasilöst med Bob Marley och Peps Persson på musikfrågan om utländsk respektive svensk reggaeartist kan jag tycka. Visserligen var det inte Buffalo Soldier eller No Woman No Cry men ändå. Redan innan musiken startade tänkte jag att det blir bergis Peps men inte Bob Marley för det vore för enkelt.
Min tanke var mer att jag undrade vilken Marley-låt det skulle bli. Waiting in Vain är en grym låt, men jag tyckte att versionen igår tyvärr var bedrövligt dålig.
Citera
2020-12-12, 19:37
Medlem
Scalpings avatar
Tog Modern Talking och arpeggio innan de började lira. Trodde Glans skulle ta Modern Talking då de använt mycket 80-tals synt till Kvarteret Skatan tex.
Peps och Marley var ju inte så svåra heller direkt.
Citera
2020-12-12, 21:12
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Tog Modern Talking och arpeggio innan de började lira. Trodde Glans skulle ta Modern Talking då de använt mycket 80-tals synt till Kvarteret Skatan tex.
Peps och Marley var ju inte så svåra heller direkt.

Jag tog Marley och Peps, samt Modern Talking innan man ens börjat spela.
Maken till hafsverk har jag aldrig tidigare skådat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in