Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Sen kan vi även lägga till detta med keps som inte heller nämnts på mordplatsen..
Den enda som nämner något åt det hållet är som bekant LJ inne i gränden.
(Då jag nu även gått igenom presskonferensen så kan jag även säga att KP far med osanning här och säger att LJ är säker på denna punkt vilket inte alls är... kepsliknande är hans ord.)
Men till mordplatsen så finns ingen keps alls och lyssnar man på Jan-Åke Svensson så säger han så här i förhöret:
"Svensson hade också reagerat för att mannen hade beskrivits ha en keps eller liknande på huvudet. Detta stämmer heller inte med Svenssons minnesbild, utan Svensson anser att mannen i stället torde ha varit mörkhårig och var barhuvad eller att han hade mörk stickad mössa."
Så i linje med övriga mordplatsvittnen som sett mössor och hår, så poängterar J-Å t.o.m. att det INTE är en keps.....
Ja vi kan hålla på i evighet och analysera och spekulera.
De flesta vittnen nämner ändå nån sorts huvudbonas om än inte en keps förutom möjligen LJ,
Kepsliknande är inte nödvändigtvis keps det håller jag med om.
Oavsett vilken presumtiv mördare vi jämför vittnesuppgifterna med så stämmer en del saker rätt bra andra inte alls.
Totalt sett stämmer SE relativt bra men inte så bra att man kan säga det måsta vara han som beskrivs.
Man kan dock å andra sidan verkligen inte heller säga att han är utesluten som GM utifrån vittnesuppgifterna.
Vad man skulle ha velat vrida tillbaka tiden till den 28/2 1986 och stå där¨på en strategisk plats och iaktta skeendet.