Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Jag tror ju också att han klarade av att skjuta men jag är inte riktigt med dig om att det skulle vara nån stor konspiration bakom.
Jag kan inte se SE som ensam i detta. Så där skiljer vi oss åt.
Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Han borde verkligen ha synats back in the 80s .Då kanske mordet hade varit löst sedan länge. Eller så mot all sannolikhet hade man kunnat konstatera att SE var oskyldig(vilket skulle överraska mig ordentligt dock), Jag var 12 år när SE var med i Rapport så även OM jag såg det så var det ju inget man reflekterade över då.
Jag var drygt 20 och reagerade direkt på det inslaget.
Senare började ju tidningen Proletären att driva polisspåret och det tyckte jag redan då var det mest substantiella av de spår som fanns. Även Robert Gustafsson säger sig tro på detta.
Men Minell på Proletären, som intervjuade SE, var inte vidare övertygad av att se honom som MGM. Däremot trodde han att det var möjligt att SE kunde ha ingått i en konspiration. Så där finns en likhet med hur jag ser på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Idag tycker jag att det är ytterst märkligt och synnerligen misstänksamt.
Liksom hans märkliga intervjuer ,brevet till SA mm.
Förhören är ju helt otroliga. Alla dessa precisa detaljer som SE nämner, inte minst. Samt hans påstådda samtal med LP. Läs och lyssna på dem om och om igen och du upptäcker snart att antingen måste detta vara GM eller så är det en riktigt tokig kuf som
vill bli misstänkt även fast han är oskyldig.
Nej, det finns ingen väg runt SE som MGM.