2020-12-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det var han som berättade att han har det hemma. "Utskrivet" borde enkelt kunna bevisas genom sjukjournaler. Dokumenterat 2 duktiga diskbråck.. har själv haft problem med diskbråck, jag har inte fått tramadol och morfin för eget bruk, utskrivet.
Varför skulle han ljuga?
Kanske är så att han självmedicinerar? Eller medicinerar andra, så att de inte är i vägen för hans "måsten"? Tänk på Madeleine McCann, lite sömnmedel så föräldrarna kunde gå på bla restaurang.

SD ansvarade för utdelning av HDs medicinering. Efter kvällsmedicinen sov HD hela natten vilket tillät SD/LW full frihet att tillbringa all tid för sig själva.
Citera
2020-12-11, 20:46
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
När man läser vilket djävulskt våld som LW utsattes för vore det märkligt om man inte får känslomässiga aspekter på vilket helvete LW upplevde under sina sista andetag. Det är en viktig reaktion för att försöka förstå vilken typ av människa som kan gå så långt utanför gränsvärdena för mänskors normala beteende.Ett känslomässigt förhållningssätt behöver inte förta förmågan att analysera det oerhörda övervåld som LW fick uppleva. Den upplevelsen blev hennes sista livserfarenhet.

Jag tror du missförstår mig/att jag formulerar mig dåligt. Självklart finns den medmänskliga aspekten med i bilden så till vida att man kan lida med offret. Det är ett synnerligen brutalt fall som skrämmer.

Det jag menar är att dessa känslomässiga reaktioner inte är motiv till att rucka på hörnstenar i rättssamhället. Upplevde då - återigen, för ca tre månader sen - att många tvingar in SD:s inblandning utifrån vag bevisning. Jag är inte alls övertygad om hans oskuld men någonstans försvinner behovet av existerande bevis. Den pöbelmentaliteten tycker jag är obehaglig.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Blir lite nyfiken. Varför så lång paus? Du verkade ju ha så stort intresse för fallet tidigare menar jag.

Första inlägget dag ett hade du bara läst domen och lyssnat på hälften av det som låg på YT.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Dag två och framåt så hade du superkoll på små enskilda detaljer i fupen och hänger dig åt avancerade analyser av innehållet i densamma. Läser du snabbt? Isf tar det dig kanske inte lång tid att ta igen 3000 sidor menar jag.

Jo, jag är ganska snabb läsare och det jag läser fastnar. Behövde ta en paus från tråden då jag ansåg mig själv se på fallet med fel ögon. Det blev viktigare att argumentera för "min" sak än vad som faktiskt spelar roll. Nu tycker jag mig kunna se på saken med nyktra ögon men behöver alltså uppdatera mig kring utvecklingen senaste månaderna.

Jag har ju läst fupen och konstaterat vilken briserande bomb hela relationen mellan LW och SD var. Båda är helt orimliga, enligt mig. Det motiverar naturligtvis inte mord, men det bevisar heller ingenting, hur gärna åklagare och majoriteten här på FB än vill.
Citera
2020-12-11, 21:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Försökt kika i tråden om detta varit uppe för diskussion tidigare. Sorry om jag missat.

2019-01-18 gör SD ett inlägg i Geocaching.com Community:

https://www.bildtagg.se/bild/x1p6iqz9z2r45fmqcc9vala

Grön ring SD:s markering, röd ring min markering.

Varför använder han Softpocahontas Katt åt kattsand som exempel?

Nåt annat att ”anmärka” på ni som har bättre koll på det där med burkar?

Han nämner "trackable" i sin fråga, kanske sökte han efter någon spårbar cache (TB) som vid något tillfälle lämnats/lagts vid kattsands-cachen? I dagsläget verkar ingen TB finnas där, de TB:n som vid något tillfälle befunnit sig där verkar ha vandrat vidare att döma av historiken.
Citera
2020-12-11, 21:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Försökt kika i tråden om detta varit uppe för diskussion tidigare. Sorry om jag missat.

2019-01-18 gör SD ett inlägg i Geocaching.com Community:

Grön ring SD:s markering, röd ring min markering.

Varför använder han Softpocahontas Katt åt kattsand som exempel?

Nåt annat att ”anmärka” på ni som har bättre koll på det där med burkar?

Nu är jag inte (ens) medlem i geocachingforumet, och det är alltså inte därför jag svarar.

Är det här inte i samma anda som @letsdoit har uppmärksammat oss på att han tar höjd på var gränserna går.

T.ex hinta om att han besökt brottsplatsen på års-dagen. Skriva om det i loggen för alla att se.
Och ta med sin granne på Lenas sons cache (på samma dag) och ta ansvar för att den lagas. Även detta skriver han om.

Oavsett om det är så att SD tar Lenas cacher (har han inte redan tagit dom?), uppfattar jag det som extremt distanslöst ( i första hand) att ens besöka dom, så är det även mycket kränkande (i andra hand) mot anhöriga och vänner att skriva på hennes cachelogg som den misstänkte han är.

Jag uppfattar det mest som ett sätt för honom att kränka Lena och kanske fr a att det ger honom en kick, att utmana. Att vara misstänkt för mordet och att ta Lenas cacher, att dessutom skriva offentligt i geocachefoumet på Lenas cache något som alla kan se, ska se, är för honom som att gå lina i alperna.

Han behöver utmaningen, och den måste han ha.

Uppmärksamt av dig.
Citera
2020-12-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Han nämner "trackable" i sin fråga, kanske sökte han efter någon spårbar cache (TB) som vid något tillfälle lämnats/lagts vid kattsands-cachen? I dagsläget verkar ingen TB finnas där, de TB:n som vid något tillfälle befunnit sig där verkar ha vandrat vidare att döma av historiken.

Tack! Går man via Log this geocache-formuläret om man söker på såna?

Har inte fattat allt med trackables än men det lossnar nog snart.
Citera
2020-12-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
De är förvånansvärt få, om någon, av barndomsvänner, skol kompisar, simkompisar, dyk- eller flygkompisar eller arbetskamrater som yttrat sig om SD. Inte heller syskon, föräldrar eller annan släkt har närvarat i rättegång. JG och svärföräldrar däremot.

Jag tror SD alltid varit opålitlig. Då får man inga vänner.
Det är anmärkningsvärt att inte mamma och pappa ens var där...
Citera
2020-12-11, 21:29
Medlem
Måndagen den 14 Maj 2018 och klockan 15:05:17 (eftermiddagstid) gick LW in på polis-stationen i Örebro för att därstädes uträtta ett ärende.

8 timmar och 24 minuter samt 43 sekunder senare därefter hörde @Dalaan det första ångestfyllda och panikartade kvinnoskriket.

Vid det aktuella tillfället då LW gick in på polis-stationen klockan 15:05:17, var hon bland annat klädd i en kort kjol, till färgen, beige, den beige kjolen som LW bar hade en längd av 1,5 decimeter ovanför hennes knäskålar.

Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bar LW samma korta och beige kjol då hon lämnade sin bostadsrätt klockan 23:23:43 i ett ärende.

LW:s korta och beige kjol undersöktes senare av polisen genom NFC.

I tre stycken undersökta områden, vilka då gjordes i nära anslutning till varandra, detta skedde vid den nedre fickan på kjolens vänstra sida, Obs❗även en undersökt besudling vilken ägde rum på själva locket till den nedre fickan på den vänstra sidan kunde man påvisa sperma.

Obs❗I samtliga områden fanns sperma som var från den misstänkta mördaren.

Ett flertal av de kraftfulla slagen som LW fick mottaga från gärningspersonen:s tillhygge, träffade LW:s vänstra sida.

Den misstänkta mördarens sperma fanns att finna på LW:s vänstra sida.
Citera
2020-12-11, 21:41
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tack! Går man via Log this geocache-formuläret om man söker på såna?

Har inte fattat allt med trackables än men det lossnar nog snart.

Att söka via Log this geocache-funktionen är väl ett sätt att söka. Men det går även att söka på specifika TB på sajtens huvudsida/sökfunktion alternativt kolla på en ordinarie cache (trad, myst etc) ifall den "huserar" någon (och vilken) TB. (Kuriosa: han skrev väl förresten i sin logg för kattsands-cachen att den inte var värd en favoritpinne, samtidigt som han understryker att han var den som lärde LW ett av de cachingknep som hon använde specifikt vid denna gömma).
Citera
2020-12-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Jag tror du missförstår mig/att jag formulerar mig dåligt. Självklart finns den medmänskliga aspekten med i bilden så till vida att man kan lida med offret. Det är ett synnerligen brutalt fall som skrämmer.

Det jag menar är att dessa känslomässiga reaktioner inte är motiv till att rucka på hörnstenar i rättssamhället. Upplevde då - återigen, för ca tre månader sen - att många tvingar in SD:s inblandning utifrån vag bevisning. Jag är inte alls övertygad om hans oskuld men någonstans försvinner behovet av existerande bevis. Den pöbelmentaliteten tycker jag är obehaglig.

Jo, jag är ganska snabb läsare och det jag läser fastnar. Behövde ta en paus från tråden då jag ansåg mig själv se på fallet med fel ögon. Det blev viktigare att argumentera för "min" sak än vad som faktiskt spelar roll. Nu tycker jag mig kunna se på saken med nyktra ögon men behöver alltså uppdatera mig kring utvecklingen senaste månaderna.

Jag har ju läst fupen och konstaterat vilken briserande bomb hela relationen mellan LW och SD var. Båda är helt orimliga, enligt mig. Det motiverar naturligtvis inte mord, men det bevisar heller ingenting, hur gärna åklagare och majoriteten här på FB än vill.

Tack då förstår jag bättre. Ja det kan ta på krafterna när man ska ta lite rollen som djävulens advokat och argumentera mot majoriteten som redan är ”övertygad”. Så länge den som tar en ”hot take” på detta argumenterar väl så får man respektera den inställningen.

Tror du att brister i utredningen eller ren och skär inkompetens kan vara skäl till vag bevisning?
Senast redigerad av Avel 2020-12-11 kl. 22:07.
Citera
2020-12-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama

Varför är du inte övertygad om hans oskuld?
Citera
2020-12-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är jag inte (ens) medlem i geocachingforumet, och det är alltså inte därför jag svarar.

Är det här inte i samma anda som @letsdoit har uppmärksammat oss på att han tar höjd på var gränserna går.

T.ex hinta om att han besökt brottsplatsen på års-dagen. Skriva om det i loggen för alla att se.
Och ta med sin granne på Lenas sons cache (på samma dag) och ta ansvar för att den lagas. Även detta skriver han om.

Oavsett om det är så att SD tar Lenas cacher (har han inte redan tagit dom?), uppfattar jag det som extremt distanslöst ( i första hand) att ens besöka dom, så är det även mycket kränkande (i andra hand) mot anhöriga och vänner att skriva på hennes cachelogg som den misstänkte han är.

Jag uppfattar det mest som ett sätt för honom att kränka Lena och kanske fr a att det ger honom en kick, att utmana. Att vara misstänkt för mordet och att ta Lenas cacher, att dessutom skriva offentligt i geocachefoumet på Lenas cache något som alla kan se, ska se, är för honom som att gå lina i alperna.

Han behöver utmaningen, och den måste han ha.

Uppmärksamt av dig.

Ja jag behöver fortfarande lite guidning i detta och ser att Gilgrissom82 klev in och guidade lite ovan.

Spontant såg det ut som han skulle logga nåt där men då är det ju en cache han redan tog 2015 typ.

Då var min tanke att han satt med ett annat konto än sitt eget.

Ja fullkomligt distanslöst.
Även om anser sig vara oskyldig så får man visa lite distans till den utredning som pågår och som inte än är avgjord. Här brister han än en gång i empatin.
Senast redigerad av Avel 2020-12-11 kl. 22:21.
Citera
2020-12-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Att söka via Log this geocache-funktionen är väl ett sätt att söka. Men det går även att söka på specifika TB på sajtens huvudsida/sökfunktion alternativt kolla på en ordinarie cache (trad, myst etc) ifall den "huserar" någon (och vilken) TB. (Kuriosa: han skrev väl förresten i sin logg för kattsands-cachen att den inte var värd en favoritpinne, samtidigt som han understryker att han var den som lärde LW ett av de cachingknep som hon använde specifikt vid denna gömma).

Tack!

En annan sak. Är dragningskraften så stor på nya och annorlunda typer av cacher att t o m Sillen loggat SD:s AR-cache? För det är ”vår” Sillen som loggat den 18/12 2018 eller har jag fel?

Samma snubbe som skickar med mejl i åklagarens komplettering till HovR för att dunka på att SD är kontrollerande? Den brädade buksvågern till en misstänkt mördare ja jag säger då det. Vill absolut inte göra narr av Sillen isf men ibland så tar ju detta fall nya höjder av huvudbry.

Från Sillens logg i cachen:

”... Tips till er andra som ska logga denna är att ladda ner appen innan ni är på plats för det hade inte jag gjort. Med andra ord, det var inte cachen som teknikstrulade utan google. [b]Vill CO ha mer info som berättar jag självklart[/B].”

Lite annorlunda den här Geocaching-världen verkar det som emellanåt

Länk till AR-cachen:

https://www.geocaching.com/geocache/GC7X149_ar-bara-bullar?guid=7ec3d30f-4c28-4ee9-9bec-b7ae57e63a41
Senast redigerad av Avel 2020-12-11 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in