2020-12-11, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
En tanke: borde inte diskbråcken ha plågat SD ovanligt mycket 15/5? Det krävdes en del rörelser...

Jodu, i utlåtandena från P7 och kriminalvården, så påstår han att han är fysiskt och psykiskt frisk.
Han har dessutom aldrig brukat narkotika.
Hur var det då med hans duktiga diskbråck? Som han hade så ont av och inte kunde sitta och äta frukost eller knyta skorna? Han sa i rätten att han skulle gå och göra sjukgymnastik på lunchen för att han hade så ont.
Gällande narkotika så är väl morfin och tramadol någonting som klassas som just narkotika. Det har han utskrivet och hemma..
Citera
2020-12-11, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Jag ber om förlåtelse för sent svar på ett, som vanligt, bra inlägg. Jag kan se mitt misstag i en allt för vid generalisering. Kontentan är ändå att många skribenter, enligt mig - för typ tre månader sen - gjorde misstaget att tänka känslomässigt. Vi har ett starkt rättssamhälle i Sverige och det vilar på fakta, inte känslor. Var väl ungefär det jag försökte förmedla efter en sen kväll med middag och avec.

Nu har jag ungefär 3000 inlägg att försöka uppdatera mig i, men om någon vill skriva en sammanfattning över vad som framkommit sen augusti är då jag tacksam.

När man läser vilket djävulskt våld som LW utsattes för vore det märkligt om man inte får känslomässiga aspekter på vilket helvete LW upplevde under sina sista andetag. Det är en viktig reaktion för att försöka förstå vilken typ av människa som kan gå så långt utanför gränsvärdena för mänskors normala beteende.Ett känslomässigt förhållningssätt behöver inte förta förmågan att analysera det oerhörda övervåld som LW fick uppleva. Den upplevelsen blev hennes sista livserfarenhet.
Citera
2020-12-11, 01:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jodu, i utlåtandena från P7 och kriminalvården, så påstår han att han är fysiskt och psykiskt frisk.
Hur var det då med hans duktiga diskbråck? Som han hade så ont av och inte kunde sitta och äta frukost eller knyta skorna? Han sa i rätten att han skulle gå och göra sjukgymnastik på lunchen för att han hade så ont.
Gällande narkotika så är väl morfin och tramadol någonting som klassas som just narkotika. Det har han utskrivet och hemma..

Är man en tränandes person så kanske den inte vill uppleva att den har krämpor utan helt enkelt försöker”tänka förbi ” smärtan så gott det går ?
Men det klart . Gör det djävulusiskt ont då måste det ju tas smärtlindring .
-
Alla de som var involverade i det här måste ha haft det kämpigt ; många viljor och mycket bitterhet.
Svårt att se hur det skulle kunnat lösas ?!
Citera
2020-12-11, 01:03
Medlem
Citat:

Båda mkt beroendeframkallande, minst sagt.
Jag hade ingen aning om att han åt eller hade tillgång till dessa droger. Hur länge har han haft denna tillgång, tro?
Citera
2020-12-11, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Båda mkt beroendeframkallande, minst sagt.
Jag hade ingen aning om att han åt eller hade tillgång till dessa droger. Hur länge har han haft denna tillgång, tro?
Ingen aning. Det framkom under rättegången att han hade 2 duktiga diskbråck och att han hade både morfin och tramadol hemma, mot dessa besvär
Citera
2020-12-11, 01:16
Medlem
Citat:
Ingen aning. Det framkom under rättegången att han hade 2 duktiga diskbråck och att han hade både morfin och tramadol hemma, mot dessa besvär

Fanns det läkarintyg som konfirmerade det eller var det enbart SDs utsaga. Inget i hans leverne avslöjade det.
Citera
2020-12-11, 01:19
Medlem
Citat:
Fanns det läkarintyg som konfirmerade det eller var det enbart SDs utsaga. Inget i hans leverne avslöjade det.
Endast Stefans uttalande i rätten. Han sa att det var konstaterat med magnetröntgen,
Citera
2020-12-11, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Här är en intressant artikel där man berättar om ett då 20 år gammalt olöst mord där teorin är ficklampa som mordvapen.

https://www.bustle.com/articles/184660-could-the-flashlight-be-the-murder-weapon-in-jonbenet-ramseys-murder-the-possibility-is-still -being

Tack.

SD hade ju lovat att hjälpa LW med denna cache men skjutit på det varför hon nu var angelägen, så SD har haft all tid att planera/rigga för denna händelse.

Det enda som talar mot ficklampan som mordvapnet, tycker jag är att SD så demonstrativt snarast förevisade lampan för polispatrullen i samband med Mållgans på bron.

Då jag är stark i tron att han planerat detta längre tid, så släpper jag lampan för tillfället.

-------------------------------------
Peter Madsen planerade sitt gruvsamma mord i åratal in i minsta detalj för att begå det Perfekta Mordet. Offret var slumpmässigt.
Senast redigerad av Remark 2020-12-11 kl. 01:40.
Citera
2020-12-11, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Jag ber om förlåtelse för sent svar på ett, som vanligt, bra inlägg. Jag kan se mitt misstag i en allt för vid generalisering. Kontentan är ändå att många skribenter, enligt mig - för typ tre månader sen - gjorde misstaget att tänka känslomässigt. Vi har ett starkt rättssamhälle i Sverige och det vilar på fakta, inte känslor. Var väl ungefär det jag försökte förmedla efter en sen kväll med middag och avec.

Nu har jag ungefär 3000 inlägg att försöka uppdatera mig i, men om någon vill skriva en sammanfattning över vad som framkommit sen augusti är då jag tacksam.

Blir lite nyfiken. Varför så lång paus? Du verkade ju ha så stort intresse för fallet tidigare menar jag.

Första inlägget dag ett hade du bara läst domen och lyssnat på hälften av det som låg på YT.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Dag två och framåt så hade du superkoll på små enskilda detaljer i fupen och hänger dig åt avancerade analyser av innehållet i densamma. Läser du snabbt? Isf tar det dig kanske inte lång tid att ta igen 3000 sidor menar jag.
Senast redigerad av Avel 2020-12-11 kl. 01:57.
Citera
2020-12-11, 01:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tack.

SD hade ju lovat att hjälpa LW med denna cache men skjutit på det varför hon nu var angelägen, så SD har haft all tid att planera/rigga för denna händelse.

Det enda som talar mot ficklampan som mordvapnet, tycker jag är att SD så demonstrativt snarast förevisade lampan för polispatrullen i samband med Mållgans på bron.

Då jag är stark i tron att han planerat detta längre tid, så släpper jag lampan för tillfället.

-------------------------------------
Peter Madsen planerade sitt gruvsamma mord i åratal in i minsta detalj för att begå det Perfekta Mordet. Offret var slumpmässigt.

Dessutom kan ha tänkt sig behöva lampan för att kontrollera BP eller hitta lws mobil o. annat innan han lämnade platsen. Det är lite kontraintuitivt med lampan som förstaval som tillhygge.

Det är ju inget uppseendeväckande att ta med sig några verktyg i en påse/rygga till ett cache-jobb. Hammare odyl.

———-
”Slumpmässigt” är fel uttryck men jag förstår vad du menar.
Citera
2020-12-11, 01:47
Medlem
Citat:
Endast Stefans uttalande i rätten. Han sa att det var konstaterat med magnetröntgen,

Tack. Den magnetröntgen och diagnos ger honom möjlighet att då och då förnya receptet hos olika nätläkare.

Öppnar en möjlighet att kontrollera sina damers mående .... plus sin egen nattaktivitet. Hypotetiskt ..
Citera
2020-12-11, 01:56
Medlem
Citat:

Aldrig varit läge för operation eller? Han kunde ju inte ens sätta på sig strumpor innan frukost enligt egen utsago. Det vill man väl inte gå med i flera år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in