2020-12-11, 16:05
Medlem
Swetis avatar
Någon som kan lägga ut FUP:en?
Citera
2020-12-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Annie Lööv borde också avgå som hållit detta perverterade svin under armarna.
Hoppas någon barmhärtig jävel slår ihjäl honom och hans peedokompis.
Instämmer. Normal avskyr jag allt vad våld heter men det skulle vara en markering om pedofilen slogs sönder och samman. Önskedrömmen är att slippa Annie Rööv men vi får nog tyvärr dras med häxan. Hon är en av dom farligaste politikerna.
Citera
2020-12-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
I inslag i Stoppa Pressarna framstår det som att pedofilen omhuldats även av FFs pappa. Farsan mår rimligen inte bra av att utpekas som en pedofilskyddsling.
På deras hemsida står det även att Annie Lööf är kompis med bryssel-pedofilen.
Finns det belägg för det?
Citera
2020-12-11, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf96
På deras hemsida står det även att Annie Lööf är kompis med bryssel-pedofilen.
Finns det belägg för det?

Bara för de som minns hennes vänlista på Facebook innan hon avslutade vänskapen.
Citera
2020-12-11, 16:12
Medlem
Soterns avatar
Vi får ändå glädjas över att Pedrik Peddeley och Tidelags-Eskil försvunnit. Nu återstår bara kopparödlan.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Federley lämnar nu politiken, alla uppdrag uppger Aftonbladet.
Federley säger nu att han tänker satsa helhjärtat på sin hobby pedofili.

Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Noterar att Federley fortsätter ljuga, vilket är lite fjantigt med tanke på att t.om. tidningarna avslöjat lögnerna. Påstår att han absolut inte haft någon tolerans för sambons barnvåldtäkter, men någon tolerans måste han ju faktiskt haft då har fortsatte att bo ihop med och umgås med pedofilen även månader efter att han fått kännedom om brotten. Dessutom propagerade han för att pedofilen var oskyldig.

Den narcisstiska/ psykopatiska hjärnan funkar ju inte som en sunds. Den totala avsaknaden av självkritik är slående. Här är det det mediala trycket, och då har han undgått ett regelrätt drev, som är boven. Och så är han oerhört kränkt av en närståendes beteende. Jag, jag och så jag. jag har inte gjort något fel, egentligen. Och den uppenbara lögnen. Men det inser han inte. Som sagt, hjärnan funkar inte som hos en normalt funtad person.
Citera
Medlem
Harmandas avatar
Jag tycker inte att det verkar, utifrån det jag kan läsa i artiklarna om hans utträde, att han tar något som helst ansvar för situationen han befinner sig i. Han slutar för att det är så synd om hans familj nu. Exakt vad det är som går ut över dem, om det är allmänhetens reaktion eller det faktum att han fört in en pedofil i deras gemenskap, som skadar dem framgår inte. Jag får känslan av att han bara tycker så jäkla synd om sig själv just nu och det är ingen bra look. Om han vill ha sympati borde han åtminstone reda ut vad det är som är lögner och vad det är som är sanning, eftersom han hävdar att folk missuppfattat saker. Antagligen är det dock inte i hans intresse att vara för specifik för om han ljuger kan han antagligen motbevisas.
Citera
2020-12-11, 16:15
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Svt fortsätter sända "Bryssel calling"
https://www.svt.se/kultur/fredrick-federley-bryssel-calling
Själv har jag slutat titta på det sen den här informationen uppdagades.

Det är tydligen olika bedömningsmallar som gäller på svt. Någon skriver rasistiska grejer om judar på flashback för fyra år sedan. Färdiginspelade avsnitt av på spåret, en dyr produktion, anses så farliga att dom måste dras in.

Jag tycker själv att det är skitlöjligt att stryka färdiga avsnitt oavsett anledning.
Citera
2020-12-11, 16:15
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Den narcisstiska/ psykopatiska hjärnan funkar ju inte som en sunds. Den totala avsaknaden av självkritik är slående. Här är det det mediala trycket, och då har han undgått ett regelrätt drev, som är boven. Och så är han oerhört kränkt av en närståendes beteende. Jag, jag och så jag. jag har inte gjort något fel, egentligen. Och den uppenbara lögnen. Men det inser han inte. Som sagt, hjärnan funkar inte som hos en normalt funtad person.
Antagligen är det väldigt jobbigt för honom just nu när han blir konfronterad med att folk ser igenom honom och inte låter sig manipuleras till att hålla med om hans verklighetsbild. Han lever en narcissists värsta mardröm (vilket är rätt åt honom).
Citera
2020-12-11, 16:19
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Inte ensam ... nä man har han sovit med ett öga öppet då hela tiden ?
Jo, man undrar lite hur han resonerat när han navigerat pedofilen kring sin dotter. Vad har han sagt åt dem?

#livspusslet
Citera
2020-12-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Det är tydligen olika bedömningsmallar som gäller på svt. Någon skriver rasistiska grejer om judar på flashback för fyra år sedan. Färdiginspelade avsnitt av på spåret, en dyr produktion, anses så farliga att dom måste dras in.

Jag tycker själv att det är skitlöjligt att stryka färdiga avsnitt oavsett anledning.
Federley blev inte strykt iallafall. Visades ett avsnitt där han medverkade i bryssel calling dagen efter att denna skandal uppdagades...
Citera
2020-12-11, 16:20
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gW3jpA/federley-lamnar-politiken-en-personlig-tragedi
"På Facebook skriver Fredrick Federley också själv om beslutet att avsluta sin politiska karriär. Han skriver att det har blivit omöjligt för honom att återhämta sig från sin sjukskrivning på grund av rykten, spekulationer och halvsanningar som nu cirkulerar kring honom.

”Jag vet att jag har gjort missbedömningar under det senaste året. Men jag vill vara tydlig med att jag aldrig, aldrig utsatt min dotter för fara.”

Han fortsätter:

”De avskyvärda, oförlåtliga och fruktansvärda brott som en person som tidigare stått mig nära har gjort har jag ingen som helst tolerans för. De som försökt måla en annan bild har verkligen ingen aning om vem jag är.”"

Har han inte utsatt sin dotter för fara när han skaffat en dömd sambo och kilat stadigt trots att han känt till brotten i månader? Kan inte finnas någon som tycker att den förklaringen duger. (Eller menar han att det är han som i han Fredrick, men hen Ursula däremot?)

Ok. Då kan han lägga ut alla datum.

Till Fredrick Federley: När ni träffades, när ni blev ett par, när ni flyttade ihop, när du fick veta om brotten, när du läste domen, vad du då gjorde, när du informerade omgivningen, när han flyttade ut. Berätta om ditt möte/ dina möten med myndigheterna. Lägg ut allt. Eller har du något att dölja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in