2020-12-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag tror man kommer att ogiltigförklara alla röster som inte lades i en vallokal på valdagen (en del förtidsröster kan komma att godkännas). Det kommer att leda till en storseger för republikanerna och Trump.

Det tror jag är en fullständig omöjlighet.
Poströstning är fullt lagligt och en sådant åtgärd skulle alltså kränka miljoner väljares rätt att rösta, både republikaner och demokrater, det skulle vara ett enormt brott mot dessa väljares konstitutionella rättigheter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Poströster som de fungerar i USA är en absurd företeelse. Allt som begränsar den möjligheten är av godo.
Vill du förtydliga vad som är absurt gällande deras system kring poströstandet, samt vilka delstater som berörs av detta?
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Är relevant kontroll den kontroll som kommer fram till något som är valjusterat till din ontologiska syn? Eller något annat?

Jag skulle hävda att de flesta delstater har gjort den relevanta kontrollen de kan map valhemligheten.

Det har de verkligen, och alla former av ens antydan till någon sorts "valfusk" tas naturligtvis på allra största allvar och utreds. Det är kommiteer där båda partier är representerade osv.

Jag konstaterar att det finns två sorters republikaner just nu:

1. De som är insatta i valprocessen och de utredningar som görs, och de (trots att de är republikaner) står ju upp tydligt för att inga som helst tecken på "valfusk" föreligger.

2. Sen finns det team Trump och hans gelikar samt diverse online-sidor, som kommer med de ena vansinnigare påfundet än det andra. Det allra mesta faller direkt på sin egen orimlighet. Som att maskiner skulle ha hackats, eller mystiska säckar med Biden-röster plötsligt kommit fram. Det är ju rent larv och snömos och vittnar på noll insikt i hur processen egentligen går till.
2020-12-11, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Fast nu efterfrågade du en förklaring och fick förklaring, om du aldrig var intresserad av att veta hur det ska gå till så säg det då.

Men en liten fråga bara, du tror att videon visar på fusk folk som är ansvariga säger att den inte gör det, vad kommer mer video av samma typ ge dig? Mest nyfiken.
Nej jag har inte fått en förklaring för vad vi ser i klippet. Bara förklaring kring vad vi inte ser och vad vi missar så jag väntar tålamodigt på att man ska släppa det klippet.
2020-12-11, 14:38
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Undrar jag också.
Men vad handlar det egentligen om?

Det går ju inte neka 18 stater rätt att få sin sak prövad. Rätt svårt.

Fast det kommer ju inte hända. Varje stat genomför sina val av elektorer.
Det är ungefär lika barockt som att Utah skulle lägga sig i hur Kalifornien väljer sina senatorer.

Men syftet är ju inte att få till en granskning, syftet är att piska upp en opinion så folk fortsätter att skänka pengar till Trump. Han behöver stålar till alla sina rättegångar efter 20 januari.
2020-12-11, 14:39
Medlem
Citat:
Nej, det har det inte. Finns mängder av fall med konstaterat valfusk, speciellt från demokratiska sidan.

Nej det gör ju inte det, det finns faktiskt väldigt få konstaterade fall.

Och för att förtydliga här så innebär konstaterat fall av fusk inte ett påstående från Guiliani eller någon random person i sociala medier.
Konstaterat fall betyder bevisat i domstol.
2020-12-11, 14:41
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Nej, det har det inte. Finns mängder av fall med konstaterat valfusk, speciellt från demokratiska sidan.

Märkligt, då det enda fallet de sista åren med en fällande dom för valfusk.. ( trumvirvel..) handlade om en republikan.
2020-12-11, 14:42
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej jag har inte fått en förklaring för vad vi ser i klippet. Bara förklaring kring vad vi inte ser och vad vi missar så jag väntar tålamodigt på att man ska släppa det klippet.

Så vad är det du ser i klippet som du inte fått förklarat?
2020-12-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Men problemet är att förrändringen av valproceduren VAR olaglig enligt konstitutionen. Massutskick av brevröstsedlar och röstning utan ID och allt vad som försigåtts har inte varit laglig.

Då skulle det ha tagits upp innan valet genomförts.
Hur det är i detta fall vet jag inte, men om jag förstår saken så vill man i efterhand förändra hur valet genomförts i vissa stater. Hade man lämnat in stämmningar i förhand eller så snart man hade information om vilka regler som ändrats. Så hade jag förstått.
Men om jag ser saken nu så går man emot en procedur man kännt till i flera månader då utfallet inte blev vad man förväntade sig?
Däremot om någon btytit mot de regler som beslutats bör valet tas om, alternativt om det är möjligt att spåra ogiltigförklara de röster som lagts mot regelverket.
2020-12-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Så vad är det du ser i klippet som du inte fått förklarat?
Att en person går runt och pratar med folk som sen slutar jobba och lokalen börjar tömmas medans fyra personer väntar i bakgrunden på att folket ska vänta för att sen återuppta arbetet, gå fram och plocka fram röster som legat undangömda under ett bord. Det vill jag ha förklaring på tillsammans med videos som visar att man scannar samma röster fler än en gång det vill jag också ha förklaring på. Tyvärr så kan inte du ge den förklaringen heller då den video man anser visar vad som faktiskt hände hålls hemlig.
2020-12-11, 14:47
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det funkar inte så. Valet har hållits, Biden vann (ganska tydligt), det har genomlysts i detalj och funnits vara det säkraste och korrektaste i historien.

Den förlorande sidan ska inte alltid kunna klaga på ett val där de förlorade med argumentet "vilken skada gör ett omval". Det fattar du själv, då skulle en förlorande sida ALLTID göra det.

Hur har valarbetarna i Georgia som processade valsedlar efter stängning förklarat sitt tilltag?

https://youtu.be/aCenojrUwVM
2020-12-11, 14:49
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Att en person går runt och pratar med folk som sen slutar jobba och lokalen börjar tömmas medans fyra personer väntar i bakgrunden på att folket ska vänta för att sen återuppta arbetet, gå fram och plocka fram röster som legat undangömda under ett bord.

Förklaras i typ alla jag länkat, sen kanske du inte tror på förklaringen med det är en annan sak,.

Citat:
Det vill jag ha förklaring på tillsammans med videos som visar att man scannar samma röster fler än en gång det vill jag också ha förklaring på. Tyvärr så kan inte du ge den förklaringen heller då den video man anser visar vad som faktiskt hände hålls hemlig.

Vilka videos?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in