2020-12-11, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror nog han sparkat några gånger också. Svårt att låta bli med all hat och aggession han hade inom sig. Där undslapp en del av sanningen ur honom i förhör. Som det brukar bli när man låter misstänkta prata på.

För att få omkull henne inför slag kan han ha sparkat henne i magen. Där finns avtryck vad det verkar.

Sen hamnar hon liggandes med huvudet/axlar mot lilla trädstammen där och han matar på med tillhygget.

En annan tanke är ju att LW har med sig något verktyg ut till platsen för cachen. Hon kan även ha placerat nåt föremål där sedan tidigare som förberedelse.
Citera
2020-12-11, 09:13
Medlem
Citat:
Jag litar inte på det HD säger heller. De kan mycket väl pratat ihop sig under tiden de var tillsammans strax efter mordet. Svårt att bugga dem på flygplan och flygplats i USA och London exempelvis.

Jag bedömer efter handlingar inte ord. SD flänger runt som en vig apa när han geocachar. Det säger allt om hans fysiska hälsa.

Litar inte heller på vad HD säger... mitt inlägg var vad hon sa ang SD:s mående i sitt förhör.
Citera
2020-12-11, 09:15
Medlem
Citat:
Jag litar inte på det HD säger heller. De kan mycket väl pratat ihop sig under tiden de var tillsammans strax efter mordet. Svårt att bugga dem på flygplan och flygplats i USA och London exempelvis.

Jag bedömer efter handlingar inte ord. SD flänger runt som en vig apa när han geocachar. Det säger allt om hans fysiska hälsa.

Hon är alldeles för fåordig. Vill man rädda sin oskyldigt anklagade så pladdrar man väl på allt man vet.

Å andra sidan är ett annat att rädda en näratående ur knipa att hålla truten eller inte minnas.

Jag satsar på att hon förstått att han gjort det, gjort nån liten grej typ ljugit om LW:s blod vid samlag, och sen legat lågt i förhör för att inte bli åtalad för skyddande av brottsling eller liknande.

Även om han är oskyldig så kan man ljuga/ minnas dåligt för att förstärka bilden av oskuld förvisso.
Citera
2020-12-11, 09:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Litar inte heller på vad HD säger... mitt inlägg var vad hon sa ang SD:s mående i sitt förhör.

Minns tyvärr inte. Läste förhör snabbt och ytligt. Mitt djupa intresse var alla chattar mellan LW och SD för att förstå den relationen.

HD har säkert försökt skydda SD på de sätt hon kan trots att hon sannolikt inte är inblandad i mordet. Han är trots allt far till barnen samt att hon hatade LW minst lika mycket också. Hon lär knappast vara särskilt förkrossad över att LW är mördad. Skulle faktiskt inte förvåna mig om hennes respekt och attraktion för SD bara ökat p.g.a. mordet.
Citera
2020-12-11, 10:19
Medlem
Akt 163/612

Här nämns att SD:s Hotmail använts i datorn i beslag BG-50942-4.

Hade de varit lite på hugget hade de kunnat kolla innehållet i den mejlen. Om inte annat för att utesluta. Men SD var ju inte så samarbetsvillig kring lösenord efter ett tag.

Ser inte i tråden eller fupen att denna Hotmail vidare utreddes. Long shot såklart men...
Citera
2020-12-11, 10:34
Medlem
Citat:
Morfin och tramadol är alltså också bara hans egna ord? Inget som hittats hos honom t.ex. vid husrannsakan?

Det var han som berättade att han har det hemma. "Utskrivet" borde enkelt kunna bevisas genom sjukjournaler. Dokumenterat 2 duktiga diskbråck.. har själv haft problem med diskbråck, jag har inte fått tramadol och morfin för eget bruk, utskrivet.
Varför skulle han ljuga?
Kanske är så att han självmedicinerar? Eller medicinerar andra, så att de inte är i vägen för hans "måsten"? Tänk på Madeleine McCann, lite sömnmedel så föräldrarna kunde gå på bla restaurang.
Citera
2020-12-11, 10:46
Medlem
Ambitionsnivån och kreativiteten har varit rätt låg emellanåt i jakten på digitala spår.

Exempel:

Akt 167/120

”Vid pågående husrannsakan 2018-06-05 på Betesvägen 14B i Örebro dokumenterades
information om den trådlösa router som fanns i ett litet rum/förråd intill vardagsrummet.
Routern var av fabrikatet Technicolor med modellbeteckningen TG389ac.
På baksidan av routern satt en etikett med fö1tryckt namn (SSID) på det fördeftnierade trådlösa
nätverket: comhem E lC39D.
Efter att ha loggat in i routern för att se dess inställningar sågs att det fanns två trådlösa
nätverk aktiva och deras namn (SSID) var:
cornhem E lC 3xx( 2.4GHz)
comhem_ E l C3xc(5Ghz)”

Hade de varit lite på hugget 5/6 -18 hade de kunnat notera webbhistoriken på routern även om den var helt raderad från Chrome och cache i hans enheter.

Då hade de alltså enkelt förklarat kunna se närmare hur SD använde sitt nätverk det aktuella dygnet. Man hade kunnat göra samma med LW:s router.

Den modell på router som SD hade har även en funktion för mobil ”fallback”. Alltså om det fasta internet går ner så kopplar den upp på mobilt internet i routern. Behöver inte spela nån roll i ärendet men värt att nämna på tal om internetuppkopplingar den kvällen.
Man puggar alltså in en ”dongle” i routern med t.ex ett kontant simkort för surf.

Se detaljer i manualen för hans modell på router:

https://data2.manualslib.com/pdf5/117/11674/1167318-technicolor/tg389ac.pdf?ee3bae03e5cbef8c3cc3f3e281377e53
Senast redigerad av Avel 2020-12-11 kl. 10:51.
Citera
2020-12-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja går ju även att dra av det mot hennes kläder eller gräs för att få bort det värsta.

Funderar ofta på SD:s ord om att han trodde hon kan ha blivit ihjälsparkad. Han kan ju ha sparkat på henne vid nåt tillfälle där och i förhör sen förekommit den tekniska undersökningen som ju visade på evtl skoavtryck/klackmärke. Tycker man anar skoavtryck på fleecen där som teknikern markerat i undersökningen.

Det var skoavtryck på fleecen.

Han visste ju även att Lena hade opererat benet och gick på sjukgymnastik/rehab för att stärka upp benet.
Hon var försvagad, vilket gav honom ytterligare övertag.

Det är så mycket som talar för Stefans skuld.

Har han ingen skam i kroppen? Svar: nej.
Citera
2020-12-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har för mig att det var HD som i något förhör sagt att SD ibland fick sitta på en stol för att få på sig skorna och att hon fick knyta dessa.

I bakhuvudet kommer det fram att (vid HD:s förhör) han hade pungbråck också (eller har jag drömt något så dumt)?

HD fick frågan om ryggbesvären och bekräftade att han hade en dålig rygg.
Citera
2020-12-11, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Teknikern var lite för intresserad av hammare efter undersökningen så skor kanske inte var aktuellt.
De menade väl även på att det var cylinder- och cirkelformade märken. Men intressant just varför han för sparkar på tal.

Stefan mängder av skor är galen. Ingen som reflekterat över det? Så mycket skor.
Sjuka mängder.
Citera
2020-12-11, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Stefan mängder av skor är galen. Ingen som reflekterat över det? Så mycket skor.
Sjuka mängder.

Han är Hjärstas Imelda Marcos.

Sen är det ju en smaksak men jag menar ju på att han borde sitta minst ett år bara för att ha använt trekvartslånga jeansshorts.

Skämt åsido. Han gillar prylar som många friluftsmänniskor gör antar jag.
Senast redigerad av Avel 2020-12-11 kl. 11:28.
Citera
2020-12-11, 12:46
Medlem
Fanns en idé i tråden om att gömma ett hantelhandtag inne i en ficklampa.

Se bild.

https://www.bildtagg.se/bild/2641mwwnvf4gyxnjot2rrskk

Det går. Den här Magliten är 50 cm lång och 4 cm i diameter.
Nedblodat så har handtaget en ”ren” resa inne i ficklampan på väg från mordplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in