2020-12-11, 08:28
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Kan bara helt hålla med dig i allt.Det är så det är och blir. Hon föll pladask,skilde sig för S.Det är klart att S njöt över maxad Egoboost. Båda njöt sedan av Egoboost.L när hon pirrade medS för hon visste att det fel och hur ont i H det kändes om H vetat hur de porrade.Detta är smutsigt och jag var förr inte bättre som människa själv.Det är mkt påfrestande i längden för båda.

Ja jag förundras över att de orkade ?
Men visst är man elitidrottsman / kvinna så kanske det orkas med ?
Överskottsenergin hade de nog båda två , kunde cykla långa sträckor , vakna och igång på nätterna , springandes backe upp och backe ner så de hade förutsättningar för att orka vad det verkar .
Citera
2020-12-11, 08:34
Medlem
Citat:
De skulle ju ut och han skulle ju vad jag förstått fixa hennes nya cache? - Jag tar med en spade skrev han till henne. Jag tror det är ett cachetillbehör. En hammare med fyrkantigt huvud.Vi ser tydligt att detta är planerat under lång tid.

Ja något kärvänligt ärende fick henne iaf nästan hela vägen till mordplatsen. En spade inte omöjligt. Man hade ju velat se en fullständig genomblåsning av hans verktygs- och friluftsarsenal.

Jag är lika intresserad av hur man transporterar ett tillhygge efter mordet. Oblodigt var det inte. Andra persedlar måste ha blivit kontaminerade. Typ väska, påse, handduk, tröja, jacka, ryggsäck osv. Men är man lite iskall kan man promenera eller cykla med det i handen på väg tillbaka.
Citera
2020-12-11, 08:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja något kärvänligt ärende fick henne iaf nästan hela vägen till mordplatsen. En spade inte omöjligt. Man hade ju velat se en fullständig genomblåsning av hans verktygs- och friluftsarsenal.

Jag är lika intresserad av hur man transporterar ett tillhygge efter mordet. Oblodigt var det inte. Andra persedlar måste ha blivit kontaminerade. Typ väska, påse, handduk, tröja, jacka, ryggsäck osv. Men är man lite iskall kan man promenera eller cykla med det i handen på väg tillbaka.

Han hade säkert något att förvara mordvapen i efteråt? Det blir kontaminerat annars som du säger. En vanlig plastpåse duger nog.
Citera
2020-12-11, 08:41
Medlem
Citat:
Vid så mkt ryggbesvär borde S regelbundet besökt sjukgymnast och fått tid för ryggoperation.Att bara äta värkmedicin är ju ingen långsiktig lösning.Varför fick han inte mer hjälp från vården?..

Då han fick nån fraktur i handen/fingret(?) vid Kilsbergen när han åkte skidor så förbjöd han vården att gipsa handen enligt förhör.

Han kanske var rädd för operationskniven. Men instämmer det första man gör i samråd med sin läkare om diskbråck konstaterats är väl att boka operation.
Borde varit en fråga både i polisförhör och tingsrättsförhör. Kanske fanns nån fråga men isf har jag missat det.
Citera
2020-12-11, 08:45
Medlem
Prio1 Mordet måste lyckas.Det får inte gå fel.Med byggverktyg eller dyligt är sannolikheten total att planen går i lås. Han har ju bestämt sig.
Citera
2020-12-11, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han hade säkert något att förvara mordvapen i efteråt? Det blir kontaminerat annars som du säger. En vanlig plastpåse duger nog.

Ja går ju även att dra av det mot hennes kläder eller gräs för att få bort det värsta.

Funderar ofta på SD:s ord om att han trodde hon kan ha blivit ihjälsparkad. Han kan ju ha sparkat på henne vid nåt tillfälle där och i förhör sen förekommit den tekniska undersökningen som ju visade på evtl skoavtryck/klackmärke. Tycker man anar skoavtryck på fleecen där som teknikern markerat i undersökningen.
Citera
2020-12-11, 08:48
Medlem
Citat:
Då han fick nån fraktur i handen/fingret(?) vid Kilsbergen när han åkte skidor så förbjöd han vården att gipsa handen enligt förhör.

Han kanske var rädd för operationskniven. Men instämmer det första man gör i samråd med sin läkare om diskbråck konstaterats är väl att boka operation.
Borde varit en fråga både i polisförhör och tingsrättsförhör. Kanske fanns nån fråga men isf har jag missat det.
Ha ha En äkta Davidsson gipsar sig ej i första taget.Svårt att geosporta då☃️
Citera
2020-12-11, 08:49
Medlem
Citat:
Ja går ju även att dra av det mot hennes kläder eller gräs för att få bort det värsta.

Funderar ofta på SD:s ord om att han trodde hon kan ha blivit ihjälsparkad. Han kan ju ha sparkat på henne vid nåt tillfälle där och i förhör sen förekommit den tekniska undersökningen som ju visade på evtl skoavtryck/klackmärke. Tycker man anar skoavtryck på fleecen där som teknikern markerat i undersökningen.
Ja tyder på sparkar eller liknande.Byggskor/Stålhätta?
Citera
2020-12-11, 08:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jag tror nog han sparkat några gånger också. Svårt att låta bli med all hat och aggession han hade inom sig. Där undslapp en del av sanningen ur honom i förhör. Som det brukar bli när man låter misstänkta prata på.
Citera
2020-12-11, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tvivlar på att han hade så mycket ryggbesvär och morfin etc hemma. Det verkar vara hans utsago bara under rättegången. Ingenting som har märkts av i hans levnadssätt med allt geocachande och inte nämns vid personutredningen heller för den delen.

Han försökte tuta i TR att han omöjligt var fysiskt kapabel att begå mordet.

Jag har för mig att det var HD som i något förhör sagt att SD ibland fick sitta på en stol för att få på sig skorna och att hon fick knyta dessa.

I bakhuvudet kommer det fram att (vid HD:s förhör) han hade pungbråck också (eller har jag drömt något så dumt)?
Citera
2020-12-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ja tyder på sparkar eller liknande.Byggskor/Stålhätta?

Teknikern var lite för intresserad av hammare efter undersökningen så skor kanske inte var aktuellt.
De menade väl även på att det var cylinder- och cirkelformade märken. Men intressant just varför han för sparkar på tal.
Citera
2020-12-11, 09:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har för mig att det var HD som i något förhör sagt att SD ibland fick sitta på en stol för att få på sig skorna och att hon fick knyta dessa.

I bakhuvudet kommer det fram att (vid HD:s förhör) han hade pungbråck också (eller har jag drömt något så dumt)?

Jag litar inte på det HD säger heller. De kan mycket väl pratat ihop sig under tiden de var tillsammans strax efter mordet. Svårt att bugga dem på flygplan och flygplats i USA och London exempelvis.

Jag bedömer efter handlingar inte ord. SD flänger runt som en vig apa när han geocachar. Det säger allt om hans fysiska hälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in