2020-12-11, 08:34
Medlem
whogivesafucks avatar
Lär även bli ihågkommen som den korrupte presidenten.
Och det som tas upp är bara delar av vad han håller på med.

"Trump is the Ultimate Corrupt Washington Politician"
https://www.newsweek.com/trump-ultimate-corrupt-washington-politician-opinion-1543343

Drain the swamp är bara ett stort fett fiasko som allt annat.
Citera
2020-12-11, 09:09
Medlem
humanlifes avatar
Många har skrivit bra om Trump här som jag håller med om. Lögnaren, narcissisten, bedragaren, skrävlaren, provokatören, diktatorn. Skröt med att han inte startade krig, men han avslutade inga konflikter, han eskalerade många istället, ofta med sanktioner och provokationer.

Och det var ju inte hans förtjänst att terroristerna pressades tillbaka i Syrien, tvärtom, det var Assad och Syriens allierade som gjorde det. USA har backat upp IS och al-qaida hela tiden med hjälp av Saudi, Israel och EU.

Han satte igång en rörelse av faktaförnekelse, fake news kallade han allt som inte passade honom. Och tilltalade flera miljoner människor. Hans kaxighet blev en personkult och han njöt av uppmärksamheten.
När de flesta mådde illa av hans framträdande i den första valdebatten mot Biden, så hurrade hans anhängare och älskade honom ännu mer. Borta var det sakliga innehållet i diskussionen, personangreppen, kaxigheten och lögnerna dominerade stort.

Man kan säga att Trump gjorde parodi på politiker, som ofta döljer sin verkliga agenda bakom vackra fraser och stolta deklarationer. Trump gick några steg längre och spred 22 000 lögner på 4 år, kallade allt och alla för falskt och fel och att bara han hade rätt, i allt. Enbart detta räcker ju för att vända ryggen till Trump.
Hoppas vi slipper lögnaktiga dårar i politiken i fortsättningen och att clownerna håller sig därifrån.
Senast redigerad av humanlife 2020-12-11 kl. 09:11.
Citera
2020-12-11, 14:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Lär även bli ihågkommen som den korrupte presidenten.
Och det som tas upp är bara delar av vad han håller på med.

"Trump is the Ultimate Corrupt Washington Politician"
https://www.newsweek.com/trump-ultimate-corrupt-washington-politician-opinion-1543343

Drain the swamp är bara ett stort fett fiasko som allt annat.

Ja, att ha "drain the swamp" som en tes och närmast som ett vallöfte förpliktar, kan man tycka.

När man sedan t.ex. plockar in sina närmaste släktingar i maktens korridorer så visar ju det uppenbart att träsket är på att bli djupare än tidigare.

Lägg till allt annat som tas upp i artikeln som du länkade till.

Citera
2020-12-11, 15:04
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Många har skrivit bra om Trump här som jag håller med om. Lögnaren, narcissisten, bedragaren, skrävlaren, provokatören, diktatorn. Skröt med att han inte startade krig, men han avslutade inga konflikter, han eskalerade många istället, ofta med sanktioner och provokationer.

Och det var ju inte hans förtjänst att terroristerna pressades tillbaka i Syrien, tvärtom, det var Assad och Syriens allierade som gjorde det. USA har backat upp IS och al-qaida hela tiden med hjälp av Saudi, Israel och EU.

Han satte igång en rörelse av faktaförnekelse, fake news kallade han allt som inte passade honom. Och tilltalade flera miljoner människor. Hans kaxighet blev en personkult och han njöt av uppmärksamheten.
När de flesta mådde illa av hans framträdande i den första valdebatten mot Biden, så hurrade hans anhängare och älskade honom ännu mer. Borta var det sakliga innehållet i diskussionen, personangreppen, kaxigheten och lögnerna dominerade stort.

Man kan säga att Trump gjorde parodi på politiker, som ofta döljer sin verkliga agenda bakom vackra fraser och stolta deklarationer. Trump gick några steg längre och spred 22 000 lögner på 4 år, kallade allt och alla för falskt och fel och att bara han hade rätt, i allt. Enbart detta räcker ju för att vända ryggen till Trump.
Hoppas vi slipper lögnaktiga dårar i politiken i fortsättningen och att clownerna håller sig därifrån.

Bra sammanfattat!

Jag försöker fortfarande förstå vad det är som gör att ungefär 40% av medborgarna i USA stödjer Trump. Ska man nöja sig med att konstatera att vi har dom politiker som vi förtjänar? Eller finns det något i det som Trump representerar, som jag inte riktigt kan sätta fingret på, som tilltalar många?

Citera
2020-12-11, 15:47
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Bra sammanfattat!

Jag försöker fortfarande förstå vad det är som gör att ungefär 40% av medborgarna i USA stödjer Trump. Ska man nöja sig med att konstatera att vi har dom politiker som vi förtjänar? Eller finns det något i det som Trump representerar, som jag inte riktigt kan sätta fingret på, som tilltalar många?

Tack så mycket!

Ja, man kan verkligen undra och det gör nog väldigt många.

En tanke jag har är att Trump lyckats fånga ett utbrett, berättigat missnöje, som är ganska odefinierat och rymmer väldigt mycket. Missnöjet riktar sig mot makten och på något magiskt sätt har han lyckats lura folk att han är en av dem, han tillhör inte etablissemanget och globalisterna.

Uppvuxen i rikedom och miljardär ses han ändå som en man av folket och lyckas vrida missnöjet till det som passar honom själv. Det är obegripligt för mig. Hur kan en mur mot ett grannland bli den dominerande valfrågan?

Trump är bra på dramaturgi, han är en skicklig manipulatör.
Citera
2020-12-11, 16:20
Medlem
whogivesafucks avatar
Verkar som det händer lite mera nu kring vissa av hans ärenden.

Manhattan DA’s Office Reportedly ‘Escalating’ Investigation of Trump
https://lawandcrime.com/high-profile/manhattan-das-office-reportedly-escalating-investigation-of-trump-significantly-recently-interviewed -deutsche-bank-employees/

Han har det då inte lätt den självgode clownen.
Citera
2020-12-11, 17:29
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Tack så mycket!

Ja, man kan verkligen undra och det gör nog väldigt många.

En tanke jag har är att Trump lyckats fånga ett utbrett, berättigat missnöje, som är ganska odefinierat och rymmer väldigt mycket. Missnöjet riktar sig mot makten och på något magiskt sätt har han lyckats lura folk att han är en av dem, han tillhör inte etablissemanget och globalisterna.

Uppvuxen i rikedom och miljardär ses han ändå som en man av folket och lyckas vrida missnöjet till det som passar honom själv. Det är obegripligt för mig. Hur kan en mur mot ett grannland bli den dominerande valfrågan?

Trump är bra på dramaturgi, han är en skicklig manipulatör.

Utöver men nära det du skriver tror jag att det faktum att USA är ett i hög grad segregerat samhälle bidrar. Massor med människor har två jobb och ändå svårt att få pengarna att räcka till månadens räkningar. Dessa saknar ofta utbildning. Utöver det som i huvudsak är "gratis" för alla i USA, dvs. t.o.m. high school. Postgymnasial utbildning med god kvalitet kostar för mycket för dom flesta. Sjukvård till rimlig kostnad har bara dom som har en anställning hos en stor och etablerad arbetsgivare, som tillhandahåller sjukförsäkring för sina anställda. För den övre medelklassen och dom rika är allt detta mer eller mindre självklarheter, även om medelklassföräldrar till barn på väg till universitet ofta utrycker oro för hur dom ska klara av att finansiera sina barns utbildning.

Mitt intryck är att människor med en tung vardag ofta söker syndabockar. Mexikaner, muslimer, utlänningar i största allmänhet, invandrare och kineser passar då bra att beskylla för att livet inte är bra. Då finns en bra grogrund för att idéer som att bygga murar, att stoppa invandring och att sätta upp handelshinder mot omvärlden i allmänhet och Kina i synnerhet, går bra att sälja in.

Min tanke är att utan den stora segregationen skulle nog inte Trump ha så stort stöd bland medborgare från dom nedre samhällsskikten. Dessa tilltalas mycket av MAGA och America First-teser eftersom dom anser att liberaler gett bort vad som kunde ha varit deras eget välstånd till utlänningar. På många olika sätt.

Även om Trump-eran nu närmar sig sitt slut så tror jag att en hel del av hans idéer kommer att leva kvar. Jag hoppas dock att en ny generation republikanska toppledare kommer fram. Så att vi får se civiliserade ledare i USA i framtiden, även bland republikaner. I synnerhet om dom når till Vita Huset.

Citera
2020-12-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsministern
Så här kommer jag att minnas honom:

Bra:
Dialogen med Demokratiska Folkrepubliken Korea.

Dåligt:
Hoten, hetsen och det misslyckade statskuppförsöket mot folkets Venezuela.
Kriget mot Syrien.
Hetsen mot Kuba.
Att han inte höll sitt löfte om "America first" utan fortsatte att hota och trakassera en stor del av världens befolkning.
Den fula jävla debattstilen som varit på en 10-årings nivå i sandlådan.
Mytomanin och narcissismen.

Det var Obama men framförallt Biden som startade kriget i Syrien bara så du vet.
Ja och jag antar befolkning i venezuela är glada att dem fortfarande lever i en sketen kommunist diktatur.
Citera
2020-12-11, 17:40
Medlem
Abraham Lincoln var inte heller gillad av sin samtid inte JFK heller för den delen.

Tror man kommer minnas honom som presidenten som försökte stå upp mot globalisterna precis som JFK.

Tror man kommer se Trump som den sista fria presidenten innan Kina fick för stor makt.
Citera
2020-12-11, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Abraham Lincoln var inte heller gillad av sin samtid inte JFK heller för den delen.

Tror man kommer minnas honom som presidenten som försökte stå upp mot globalisterna precis som JFK.

Tror man kommer se Trump som den sista fria presidenten innan Kina fick för stor makt.

Ger ni sektmedlemmar aldrig upp fantasin om Trump som den stora frälsaren?

Varken JFK eller Lincoln kan anklagas för att fylla sin regering med enbart lobbyister.

Varken JFK eller Lincoln spenderade sin tid med att berika sig själva.

Varken JFK eller Lincoln uttryckte att det enda sättet deras val är legitimt är ifall de vinner. Annars är det valfusk. Och då ska du ändå veta att JFK hade hjälp av Sam Giancana och chicagomaffian för att säkra Illinois (sägs det)

Både JFK och Lincoln hade exploderat av ilska ifall en Amerikansk president lät sig spännas på i röven av en fd KGB-agent. Märk väl att Kennedy hatade KGB och hade rest sig upp ur graven ifall han fått reda på att USA:s nuvarande president spenderat en kväll i Moskva med att låta ryska horor pissa ner hans säng.

Donald Trump och hans sektmedlemmar kommer bortglömmas och endast omnämnas som en minimal paragraf i historieböckerna.

#MAGA2020
#TheGreatAwakening
Citera
2020-12-11, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Verkar som det händer lite mera nu kring vissa av hans ärenden.

Manhattan DA’s Office Reportedly ‘Escalating’ Investigation of Trump
https://lawandcrime.com/high-profile/manhattan-das-office-reportedly-escalating-investigation-of-trump-significantly-recently-interviewed -deutsche-bank-employees/

Han har det då inte lätt den självgode clownen.

Läste på twitter att Manhattans åklagare precis förhört hela Deutsche Banks ledning för att ta reda på hur det kommer sig at en bankrupt reality tvstjärna kan få låna 3 miljarder i blancolån.

Ledtråd: Utländska borgenärer
Citera
2020-12-11, 22:00
Medlem
DaChiefs avatar
Tror det är för tidigt att göra en tråd som denna. Nu har han ännu mer insikt och kontakter. Att inte inneha presidentposten i denna del kan vara väl till hans fördel då han har frihet att dra i diverse tyglar med sina gamla och nya lekkamrater.

Det värsta med Trump är att han är oberäknelig, och nu tror jag att tshtf kan initieras på riktigt.

Bwöörrpburmp bwöörrpburmp, nuclear launch detected.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in