2020-12-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Ger ni sektmedlemmar aldrig upp fantasin om Trump som den stora frälsaren?

Varken JFK eller Lincoln kan anklagas för att fylla sin regering med enbart lobbyister.

Varken JFK eller Lincoln spenderade sin tid med att berika sig själva.

Varken JFK eller Lincoln uttryckte att det enda sättet deras val är legitimt är ifall de vinner. Annars är det valfusk. Och då ska du ändå veta att JFK hade hjälp av Sam Giancana och chicagomaffian för att säkra Illinois (sägs det)

Både JFK och Lincoln hade exploderat av ilska ifall en Amerikansk president lät sig spännas på i röven av en fd KGB-agent. Märk väl att Kennedy hatade KGB och hade rest sig upp ur graven ifall han fått reda på att USA:s nuvarande president spenderat en kväll i Moskva med att låta ryska horor pissa ner hans säng.

Donald Trump och hans sektmedlemmar kommer bortglömmas och endast omnämnas som en minimal paragraf i historieböckerna.

#MAGA2020
#TheGreatAwakening

Du har fel jag är knappast någon MAGA supporter men jag gillar att han gör etablissemanget rädda och får som dig uppenbarligen.

Säger ganska mycket att du upprepar falsk information , FBI kunde inte hitta något om Trump och alla rykten som media har spridit har visat sig vara falska.

JFK hade något spottat Biden i ansiktet. Säger väl ganska mycket att Kina vill ha honom som president.

Du kanske missat att Bidens son utreds just nu för sina ekonomiska kopplingar till Kina och att han fyller sin regering med folk som tillhör the military industrial complex.

Men visst
Citera
2020-12-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Många har skrivit bra om Trump här som jag håller med om. Lögnaren, narcissisten, bedragaren, skrävlaren, provokatören, diktatorn. Skröt med att han inte startade krig, men han avslutade inga konflikter, han eskalerade många istället, ofta med sanktioner och provokationer.

Och det var ju inte hans förtjänst att terroristerna pressades tillbaka i Syrien, tvärtom, det var Assad och Syriens allierade som gjorde det. USA har backat upp IS och al-qaida hela tiden med hjälp av Saudi, Israel och EU.

Han satte igång en rörelse av faktaförnekelse, fake news kallade han allt som inte passade honom. Och tilltalade flera miljoner människor. Hans kaxighet blev en personkult och han njöt av uppmärksamheten.
När de flesta mådde illa av hans framträdande i den första valdebatten mot Biden, så hurrade hans anhängare och älskade honom ännu mer. Borta var det sakliga innehållet i diskussionen, personangreppen, kaxigheten och lögnerna dominerade stort.

Man kan säga att Trump gjorde parodi på politiker, som ofta döljer sin verkliga agenda bakom vackra fraser och stolta deklarationer. Trump gick några steg längre och spred 22 000 lögner på 4 år, kallade allt och alla för falskt och fel och att bara han hade rätt, i allt. Enbart detta räcker ju för att vända ryggen till Trump.
Hoppas vi slipper lögnaktiga dårar i politiken i fortsättningen och att clownerna håller sig därifrån.

ja biden kommer ju ställa allt till rätta , det är inte alls så att det var han som hjälpte till att skapa situationen i Syrien och Lybien , medans Trump har försökt att dra sig ut därifrån.

men visst
Citera
2020-12-11, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Du har fel jag är knappast någon MAGA supporter men jag gillar att han gör etablissemanget rädda och får som dig uppenbarligen.

Säger ganska mycket att du upprepar falsk information , FBI kunde inte hitta något om Trump och alla rykten som media har spridit har visat sig vara falska.

JFK hade något spottat Biden i ansiktet. Säger väl ganska mycket att Kina vill ha honom som president.

Du kanske missat att Bidens son utreds just nu för sina ekonomiska kopplingar till Kina och att han fyller sin regering med folk som tillhör the military industrial complex.

Men visst

Genialt inlägg.
För att vara en påstådd Anti-MAGA så låter du förvånansvärt nog precis som en förespråkare.

Får jag fråga vilken president som förnuvarande har haft flest lobbyister ifrån Milindcomplex i sin administration?

Rätt svar ger en röd KAGA-keps
Citera
2020-12-11, 22:42
Medlem
Citat:
Genialt inlägg.
För att vara en påstådd Anti-MAGA så låter du förvånansvärt nog precis som en förespråkare.

Får jag fråga vilken president som förnuvarande har haft flest lobbyister ifrån Milindcomplex i sin administration?

Rätt svar ger en röd KAGA-keps

Svårt att tro på dig när du ljög om allt det andra och självklart vet du bättre än mig själv vad jag tror på. Skönt argumentation du har , det visar din nivå ganska väl.

Trump har flera gånger pekat ut miltär industrin och även velat dra sig ur från krigen i mellanöstern så jag har svårt att tro dig du får gärna komma med någon källa.

Heja KINA, oj jag menar Biden såklart ops.
Citera
2020-12-11, 22:55
Bannlyst
Du har skapat tråden alldeles för tidigt. Trump kommer sitta i 4 år till.
Citera
2020-12-11, 23:10
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Redan innan han förlorade valet och hans löjliga kampanj om "valfusk" började, så låg Trump ju i absoluta botten vad gäller hur amerikanska befolkningen rankar presidenterna. Tror faktiskt han låg allra längst ner av alla.
Samtidigt ökade han sitt väljarstöd med 12 miljoner röster gentemot valet 2016, 74 vs 62 miljoner. Jämför detta med Obama som minskade sitt väljarstöd med 4 miljoner röster 2012 vs 2008. Om Biden fått samma väljarstöd som Obama fick 2008 hade Trump sopat mattan med honom fullständigt, och då var/är Obama löjligt populär i breda lager.
Citera
2020-12-12, 01:59
Bannlyst
Citat:
Svårt att tro på dig när du ljög om allt det andra och självklart vet du bättre än mig själv vad jag tror på. Skönt argumentation du har , det visar din nivå ganska väl.

Trump har flera gånger pekat ut miltär industrin och även velat dra sig ur från krigen i mellanöstern så jag har svårt att tro dig du får gärna komma med någon källa.

Heja KINA, oj jag menar Biden såklart ops.

Källkritik käre smoker. Källkritik...källkritik... Ifall du råkar vara under 25 år gammal eller MAGA-sektmedlem så bör vi inte fortsätta denna konversation för jag kommer garanterat inte kunna övertyga dig, även om jag levererar fakta eller ens ett videoklipp där donald trump skjuter ner någon mitt på 5th avenue.

Hursomhelst. Här är två exempel på lögner som ingen riktigt bryr sig om. Och därefter en propaganda lögn som bara MAGA-foliehattar bryr sig om.

Trump kan hävda vad som helst om vad som helst. Exempelvis att han väger
243 lbs (110.7kgs), och är 6ft 3in tall (190 cm) lång. Han är alltså 1 pound ifrån att klassas som sjukligt fet på BMI-skalan. Det här är en vit lögn som ingen riktigt vill ta tag i därför att det gäller att visa sympati för en morbid och sjuk man. Speciellt för en man som äter så mycket skräpmat som han gör och dricker 12 cola light om dagen.

Sen hävdar jag och flera andra att han bär vuxenblöja med inkontinensskydd efter att ha sett denna
bild
https://cms.qz.com/wp-content/uploads/2017/10/us-president-trump-with-puerto-rico-governor-ricardo-rossello-and-first-lady-melania-trump-e15070494 09458.jpg?quality=75&strip=all&w=1900&h=976

Även här är det ytterst få i media som vill granska saken vidare eftersom det är hans ensak. Men när det kommer till otvistade saker som pengar in och pengar ut ur den federala budgeten. Då måste man i stort sett vara en naiv MAGA-sektmedlem för svälja hans propaganda och ignorera fakta.

Lögnen om att Trump är en fredspresident

Citat:
It only took Trump 48 months to authorize as many drone strikes as Barack Obama did over eight years.
Citat:
Citat:
President Trump has now bombed more countries in the world than Barrack Obama did

Det enda som räknas är ifall han bränner av fler bomber mot fler mål, och delar ut fler saftiga kontrakt till the military industrial complex än vad hans föregångare gjort
Vilket stämmer då Trump nu ökat militärbudgeten med ca 700 miljarder dollar bara för i år.

källa:
https://www.businessinsider.com/trumps-waging-a-phony-war-against-the-military-industrial-complex-2020-9?r=US&IR=T

TL: DR

Trumps eftermäle är generationer av vilsna unga faktaresistenta män som förlitar sig på en bankrupt reality tv-stjärnas tweets, istället för att läsa en bok,tidning,publikation,eller liknande.
Dig inkluderat.
Citera
2020-12-12, 02:21
Medlem
Citat:
Källkritik käre smoker. Källkritik...källkritik... Ifall du råkar vara under 25 år gammal eller MAGA-sektmedlem så bör vi inte fortsätta denna konversation för jag kommer garanterat inte kunna övertyga dig, även om jag levererar fakta eller ens ett videoklipp där donald trump skjuter ner någon mitt på 5th avenue.

Hursomhelst. Här är två exempel på lögner som ingen riktigt bryr sig om. Och därefter en propaganda lögn som bara MAGA-foliehattar bryr sig om.

Trump kan hävda vad som helst om vad som helst. Exempelvis att han väger
243 lbs (110.7kgs), och är 6ft 3in tall (190 cm) lång. Han är alltså 1 pound ifrån att klassas som sjukligt fet på BMI-skalan. Det här är en vit lögn som ingen riktigt vill ta tag i därför att det gäller att visa sympati för en morbid och sjuk man. Speciellt för en man som äter så mycket skräpmat som han gör och dricker 12 cola light om dagen.

Sen hävdar jag och flera andra att han bär vuxenblöja med inkontinensskydd efter att ha sett denna
bild
https://cms.qz.com/wp-content/uploads/2017/10/us-president-trump-with-puerto-rico-governor-ricardo-rossello-and-first-lady-melania-trump-e15070494 09458.jpg?quality=75&strip=all&w=1900&h=976

Även här är det ytterst få i media som vill granska saken vidare eftersom det är hans ensak. Men när det kommer till otvistade saker som pengar in och pengar ut ur den federala budgeten. Då måste man i stort sett vara en naiv MAGA-sektmedlem för svälja hans propaganda och ignorera fakta.

Lögnen om att Trump är en fredspresident

Det enda som räknas är ifall han bränner av fler bomber mot fler mål, och delar ut fler saftiga kontrakt till the military industrial complex än vad hans föregångare gjort
Vilket stämmer då Trump nu ökat militärbudgeten med ca 700 miljarder dollar bara för i år.

källa:
https://www.businessinsider.com/trumps-waging-a-phony-war-against-the-military-industrial-complex-2020-9?r=US&IR=T

TL: DR

Trumps eftermäle är generationer av vilsna unga faktaresistenta män som förlitar sig på en bankrupt reality tv-stjärnas tweets, istället för att läsa en bok,tidning,publikation,eller liknande.
Dig inkluderat.

Ja om du tror att jag kommer försvara USA krig är du ute och cyklar. Men kul att du upprepar lite media rubriker. Visar att du läser rubriken i alla fall.

Ja det verkar som trump dödade 500 mer i drönar attacker jämfört med Obama , men det är ju bara en del av antalet döda.

Under Obama dog 31 000 civila bara i Afghanistan.

I irak har flera städer raderats från kartan , och mellan 2015-2016 dog runt 15 000

Glöm inte att Obama / Biden är ansvariga för den arabiska våren samt konflikten i Syren.

Så ja om du vill räkna antalet döda kommer du nog inte vinna. Ganska barnslig argumentation teknik samtidigt, men dina andra "argument" var ju inget att hänga i granen precis.

Demokraterna blockerade för två dagar sedan förslaget om att dra ut trupperna.

Trumps eftermäla är ett historiskt fredavtal i mellanöstern mellan Isreal och flera arabisk länder som tidigare inte ens erkännt Isreals existens . Det senast med Marocko var i veckan.

Men ja bakom stängda dörrar pågår nog allt som vanligt , presidenten har ju inte så mycket makt som du tror.
Citera
2020-12-12, 02:38
Bannlyst
Citat:
Ja om du tror att jag kommer försvara USA krig är du ute och cyklar. Men kul att du upprepar lite media rubriker. Visar att du läser rubriken i alla fall.

Trumps eftermäle är ett historiskt fredavtal i mellanöstern mellan Isreal och flera arabisk länder som tidigare inte ens erkännt Isreals existens . Det senast med Marocko var i veckan.

Jag vill så gärna ta dig på allvar men när du upprepar hans bedrifter på fullast allvar och tror att det har verklig betydelse , annat än billig propaganda för en President som har de värsta approval ratings i vår generation.. ja då undrar man.

För att få Nobels fredspris så måste han mäkla fred mellan Schweiz och Luxembourg
Alternativt Kanada och Tyskland. Deras handelskonflikter kommer resultera i kärnvapenskrig ifall Trump inte skickar sitt särskilda sändebud

Jag har blivti duktig på att tolka MAGA-sektens formuleringar. Varje gång jag hör Obama+syrien upprepas så inser jag den verkliga dragningskraften med Trump.
Han är taskig mot flyktingar vilket är allt som räknas.
Sektledaren lovade sina lärljungar
"win win win... you're gonna get tired of winning"
Sen förlorade han.
Citera
2020-12-12, 02:49
Medlem
Citat:
Jag vill så gärna ta dig på allvar men när du upprepar hans bedrifter på fullast allvar och tror att det har verklig betydelse , annat än billig propaganda för en President som har de värsta approval ratings i vår generation.. ja då undrar man.

För att få Nobels fredspris så måste han mäkla fred mellan Schweiz och Luxembourg
Alternativt Kanada och Tyskland. Deras handelskonflikter kommer resultera i kärnvapenskrig ifall Trump inte skickar sitt särskilda sändebud

Jag har blivti duktig på att tolka MAGA-sektens formuleringar. Varje gång jag hör Obama+syrien upprepas så inser jag den verkliga dragningskraften med Trump.
Han är taskig mot flyktingar vilket är allt som räknas.
Sektledaren lovade sina lärljungar
"win win win... you're gonna get tired of winning"
Sen förlorade han.

Ja oroa dig inte , det rör mig inte vad du tycker om mig.Ganska ömsesidigt också.

Du säger att han har låga approval ratings , men ändå ökade hans väljare med 12 miljoner detta året.
Han fick 10 miljoner mer röster än Obama 2008 och 15 miljoner om man kollar på 2012. Något som inte stämmer skulle man kunna tycka om man skulle få för sig att tänka lite.
Citera
2020-12-12, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ja oroa dig inte , det rör mig inte vad du tycker om mig.Ganska ömsesidigt också.

Du säger att han har låga approval ratings , men ändå ökade hans väljare med 12 miljoner detta året.
Han fick 10 miljoner mer röster än Obama 2008 och 15 miljoner om man kollar på 2012. Något som inte stämmer skulle man kunna tycka om man skulle få för sig att tänka lite.

President Joseph Robinette Biden II
Citera
2020-12-12, 03:46
Medlem
Citat:
President Joseph Robinette Biden II

President kamala harris inom 1 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto