2020-12-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Fel instans i något fall, i ett annat fall hade de inte betalat in en avgift. Det gör detta för att jävlas och försvåra till Harbor day.

Safe harbour är passerat.

Så det är inte så att stämningarna var grundlösa eller felaktiga?
2020-12-10, 20:14
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det är uppenbart att republikanerna inte har vidtagit några åtgärder för att stävja fusk i valet, och det tror jag beror på att de ville att Trump skulle förlora och kanske rent av samarbetade med demokraterna i fusket.

Kanske är det så att Republikanerna fuskat i senatsvalet, med vetskapen om att varken Demokraterna eller msm skulle yppa ett ord om fusk.

Rudy åker land och rike runt och övertygar befolkningen om att Biden stulit valet, som tillslut SCOTUS låter avgöras av senaten.

Ställer man upp i en match är det viktigt att förstå vilka regler som gäller, sen spelar man efter dom med bästa förmåga.

5d schack?
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-10 kl. 20:16.
2020-12-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Texas-stämningen handlar inte ens om fusk. Den handlar om lagstiftning, och att Texas anser att visa stater har lagstiftat emot konstitutionen. Men lagarna det klagar på är ca 9 mån gamla, och Texas har liknande lagar.

Det här är bara spel för gallerierna.

Du tror alltså att Texas stämmer andra stater för något de själva är skyldiga till?

Vad är mest sannolikt, att du eller Texas jurister har fattat fel?
2020-12-10, 20:19
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Nej, den stämningen handlar inte om valfusk. Den handlar om legislativa processer.

Det finns mig veterligen inte en enda aktiv valfusk stämning kvar. Samtliga som behandlat valet och fusk är utslängda eller avklarade.

De som är kvar handlar om processer innan valet och har inget med valet att göra, förutom då att Texas vill att valet ska ogiltigförklaras pga processer i mars, vilket jag kan tycka verka långsökt.

"legislativa processer" skeenden i valet som inte genomförts korrekt. Det är dessa bevis som nu ges röst.
2020-12-10, 20:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Du avslöjar dig med att du drivs av en agenda, väl skrivet dock men lätt avslöjat.
Det lustiga är att du framställer dig som en virtuos med konsensus om saker du enbart har en åsikt om, lite enkelspårigt kanske men inget som jag håller med om, så vi får se vad som händer i framtiden.
Så Barr som erkänner valet är det säkraste i modern tid är en del av min agenda?
Andra i administrationen säger det samma.
Så ett intressant påstående som saknar validitet.
2020-12-10, 20:20
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Nej, den stämningen handlar inte om valfusk. Den handlar om legislativa processer.

Det finns mig veterligen inte en enda aktiv valfusk stämning kvar. Samtliga som behandlat valet och fusk är utslängda eller avklarade.

De som är kvar handlar om processer innan valet och har inget med valet att göra, förutom då att Texas vill att valet ska ogiltigförklaras pga processer i mars, vilket jag kan tycka verka långsökt.

Åberopa inte Texas också oegentligheter? Sammantaget med lagändringar måste väll domarna således bilda sig en egen uppfattning om så är fallet.

Skulle valet flytit på normal vore Texas stämmning mindre aktuell.
2020-12-10, 20:23
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Kanske är det så att Republikanerna fuskat i senatsvalet, med vetskapen om att varken Demokraterna eller msm skulle yppa ett ord om fusk.

Rudy åker land och rike runt och övertygar befolkningen om att Biden stulit valet, som tillslut SCOTUS låter avgöras av senaten.

Ställer man upp i en match är det viktigt att förstå vilka regler som gäller, sen spelar man efter dom med bästa förmåga.

5d schack?

Att det finns RINOs är tydligt, det sitter med sina feta löner och varför "rock the boat" när vi har senaten, GOP kommer att delvis styra vidare och nykomlingen Trump är historia.
Inget att se här, rotera!
2020-12-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Du tror alltså att Texas stämmer andra stater för något de själva är skyldiga till?

Läs stämningen. De klagar på lagstiftning i mars. Och har något exempel från valet, men det pratar inte om bedrägeri utan om hur lagstiftningen borde varit annorlunda för att få annat beteende under valet.

Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
"legislativa processer" skeenden i valet som inte genomförts korrekt. Det är dessa bevis som nu ges röst.

Nej. Läs stämningen. Det handlar inte om valet, det handlar om att tolka konstitutionen i ljuset av några staters vallagstiftning.

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Åberopa inte Texas också oegentligheter? Sammantaget med lagändringar måste väll domarna således bilda sig en egen uppfattning om så är fallet.

Skulle valet flytit på normal vore Texas stämmning mindre aktuell.

Målet handlar inte om bedrägeri, alltså valfusk, det handlar om huruvida specifik vallagstiftning är konstitutionell eller ej.
2020-12-10, 20:26
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam

Han har inte fattat fel. Stämningarna om valfusk har misslyckats och det här är sista försöker från Trump och hans lojala vovsingar att göra något. Men det är bara ett skott i luften.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Någonstans är det rätt otäckt hur Republikanerna förvandlats till en sekt där ingen vågar stå utanför.

Du menar att demokraterna är annorlunda?

Citat:
Jag förstår varför Trump ogillade McCain. Personer med integritet och som inte bara säger ja hela tiden passar inte Trump.

Det kan också ha att göra med t.ex. bilden på Johnny Wetstart tillsammans med IS ledare i syrien innan IS bildades.

Citat:
Nu är det rätt menlöst, för stämningen känns bara som ett slag i luften för att fortsätta vara intressanta.

Det är menlöst att scotus eventuellt ska besluta om man kan skita i konstitutionen eller om den ska följas?
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inget systematiskt valfusk är ens i närheten att bli bevisats.

Och det är som Barr säger det säkraste valet i modern tid.
Fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus är ingen övertygelse, utan det enda sättet att komma fram till nått.
Och med di den åtanke och hur man bara hör prat och inget mer, berättar för oss att ingen systematisk valfusk existerar.
Under tiden komemr du hoppa på varje konspiration du hittar, och när den blir avförd som fabricerad, så låtsas man om att den aldrig existerade.

Som du förstår detta är inte mitt första rodeo med människor som inte lever i verkligheten.
Och detta med att inga bevis skulle bevisas, att nämner datum och sen aldrig levererar och att man bara kör detta på repeat.
Det berättade jag redan före ni började, och just för de som inte lever i verkligheten är så lätta att identifiera.
Jobbigt att alltid ha rätt på såna här saker, och krävs inte ens intelligensens eller någon direkt analytisk förmåga för avslöja som jag gjorde.

Och därför står vi på exakt samma punkt som innan, inget systematisk valfusk har förekommit.

Det blir kontentan när man inte vågar vittna.

Behöver inte klappa mig på ryggen, då jag redan visste före att jag skulle få rätt.
Dock ger det mig en enorm kred att analysera saker, synd att det inte går säga om vissa andra.
Som leds av konspirationer, som man sen låtsas inte om existerade när man insett att det är döfött då fakta säger nått helt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Så Barr som erkänner valet är det säkraste i modern tid är en del av min agenda?
Andra i administrationen säger det samma.
Så ett intressant påstående som saknar validitet.
Du har nog blandat ihop det lite, det du säger har Barr aldrig sagt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tror inte på den där riktigt - jag tror den bygger på ett missförstånd någonstans. Det finns en annan rapport om 0.26% som jag tror någon misstolkat till 26%.
Var det inte två rapporter? En som sa att de på vissa ställen var det 26% men att det i delstaten "troligtvis" handlade om 0,26%?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in