2020-12-10, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Sett utifrån de flertalet vänster-träffade skadorna på LW:s huvud och ansikte, hand fingrar med mera, så är det mycket sannolikt att gärningspersonen är högerhänt.

H👧V ⬅ Obs❗ LW:s vänstra sida sett framifrån, ståendes öga mot öga med LW.

Och SD är högerhänt så vitt vi vet.
Citera
2020-12-10, 19:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En tanke jag har är att LW kan ha avvärjt med handen och gärningsmannen då greppat hennes pekfinger med denna ring och således när hon drar undan sin hand så har han ringen kvar i handen. Alternativt när han försökte hitta en lucka med tillhygget mellan hennes armar/händer greppat fått grepp om det här fingret med ringen och fått den i handen.

Antingen kan ju fingret ha fraktur pga tillhygget eller att han bände fingret så det helt enkelt knäcktes i någon led. Var själva benet av i fingret så tyder det väl mer på träff med tillhygget då.

Jo, den kan ha fastnat på något sätt i hans hand eftersom den var en omlottring.
Eftersom vi inte vet hur fingerskadan ser ut, så blir det svårt att veta. Men det krävs nog rätt hårt våld för att bryta ett finger. Det kan ju ha varit skadat innan av våldet och skört när ringen skulle tas av.

Det är ju ur vänster ficka som mobilen tas ut. Kanske han kom åt ringen då när han vände henne? Den fastnade på något sätt eller kom åt honom? Han var rädd att den skulle lämna spår? Hennes händer borde dock vara både blodiga och svullna av allt våld och det kan inte ha varit lätt där i mörkret att varken se vad han gjorde eller att med kladdiga händer försöka ta av den. Blod är ganska halt, vilket underlättar å ena sidan men kan försvåra att få grepp om något. Plus risken att man besudlar sig ytterligare med blod. Huuu...

Men mest tror jag faktiskt att han tog den som minne.
Citera
2020-12-10, 19:23
Medlem
Citat:
Vid det aktuella tillfället samt under den RättsMedicinska undersökningen som gjordes av LW:s misshandlade och avlidna kropp.

LW hade en kraftig sårskada med underliggande fraktur på sin VÄNSTRA tumme.

Fyra mycket kraftiga slag med någon form av tillhygge hade av gärningspersonen riktats in mot LW:s VÄNSTRA sida på hennes huvud.

Ett kraftigt slag hade riktats in mot LW:s VÄNSTRA ögonregion.

En svår samt intryckt krossfraktur fanns på LW:s VÄNSTRA sida om hennes huvud.

En djup sårskada fanns på LW:s VÄNSTRA ytteröra tillika hennes hjässa och bakhuvudet.

En svår skada fanns också på LW:s VÄNSTRA tumnagel.

Förekomst av blod på LW:s ansikte och under hennes huvud tillika under den avlidna kroppen samt på marken.

LW hade vid det aktuella undersökningstillfället rejäla skallskador och även hjärnskador.

Flera sårskador med underliggande frakturer i sitt huvud samt sitt ansikte.

LW hade en svår skada på sin mellersta hjärnhinneartär.

Obs❗flera av de kraftfulla slagen som LW fick mottaga av gärningspersonen:s tillhygge vid det aktuella tillfället träffade LW:s VÄNSTRA sida.
GP slog på L hjärtsida.Hennes vänstra sida pga GP är högerhänt. L höll händerna över huvudet som skydd och mottog slagen på tumme fingrar då.
Citera
2020-12-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack för illustrationen! Då greppar jag detta lite bättre.

Mitt sätt, att se just det där med splittrings-skadorna eller sårskadorna i trädets stam är att det inte har rört sig om ett slag med tillhygget mot trädets stam eller någon form av ett så kallat svingslag. Det ser ut att ha handlat om en så kallad stötskada, det vill säga, att en av tillhyggets ena ytterändar har hastigt stötts in i trädets stam, likt en stöt-stansning, det vill säga, något som stöter med kraft.

Det mycket intressanta i just detta fallet beträffande splittrings-skadorna i trädstammen är att det fanns en diagonal kant-linje som av-vek från de övriga tre raka kant- och sido-linjerna och ännu mer intressant är att de bägge splittrings-skadorna inte hade den diagonala kant-linjen på samma ställe.
Citera
2020-12-10, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, den kan ha fastnat på något sätt i hans hand eftersom den var en omlottring.
Eftersom vi inte vet hur fingerskadan ser ut, så blir det svårt att veta. Men det krävs nog rätt hårt våld för att bryta ett finger. Det kan ju ha varit skadat innan av våldet och skört när ringen skulle tas av.

Det är ju ur vänster ficka som mobilen tas ut. Kanske han kom åt ringen då när han vände henne? Den fastnade på något sätt eller kom åt honom? Han var rädd att den skulle lämna spår? Hennes händer borde dock vara både blodiga och svullna av allt våld och det kan inte ha varit lätt där i mörkret att varken se vad han gjorde eller att med kladdiga händer försöka ta av den. Blod är ganska halt, vilket underlättar å ena sidan men kan försvåra att få grepp om något. Plus risken att man besudlar sig ytterligare med blod. Huuu...

Men mest tror jag faktiskt att han tog den som minne.

Det är synd att LW som ändå var rätt stark inte fick in en käftsmäll eller blåklocka på SD.

Tänkte på strax innan där hur de träffades den kvällen och jag såg du citerat det tidigare också i inlägg.

Är fortfarande inne på att det inte saknas några sms från natten. Han gick dit som vanligt och knackade på. Han visste hon var vaken med kaka osv.

Sen lite ostört vuxensnack ute vid buskaget och resten är svensk kriminalhistoria.

Han har lite tur med spår och är ju bara omedveten om fläcken på kjolen.

Var ju lite att tänka på efteråt så kom på det här med att fota 937 bilder lite sent men antagligen hade han inte behövt göra den manövern. Då mest nojjig över att SD skulle få reda på affären. Mord var sekundärt att oroa sig över.

LW:s blödning vid samlag var en tanke som borde stannat på idé-stadiet. Bättre att dragit till med att de dunkat ihop huvudet så hon blödit näsblod eller nåt. Ja eller vadsomhelst men idén med vaginal blödning var korkat.
HD:s inblandning i detta kan nog bara röra att SD fått henne med på blodtåget. Alternativt så har LW ”dragit på” lite vid pratet med HD i soffan för att måla upp bilden av sexet. Om nu det samtalet ens ägt rum...

Hade han planerat detta lite bättre OCH det faktiskt var så att hon blödde så hade han ju initierat en liten diskussion på chatten typ:

Han: Oj vad det blödde på jobbet!

Hon: Ja oj oj som vanligt.

Men jag tänker att om blodet var i princip alltid så borde det finnas spår av dialog kring det ämnet. De sms hade SD då behövt spara för att verka mer trovärdig.

Men nog om blodet. Han tog sig över till LW den kvällen på samna sätt som så många kvällar och nätter förut:

147/513

MT: Näjag går helt vanligt, ehhjajag går ju i allmänhet inte in utan att hon har öppnat dörren, så jag knackar på på fönsterbrädan å om de då är fritt fram från barn eller, om nu mamman är där ellerja, jajag knackar på så kommer hon å öppnar då, de är de vanliga.

BF: Har de alltid vart så?

MT: Nä, tidigare har hon tyckt att jag bara ska gå in, ja de tycker hon väl fortfarande men,jag är väl lite försiktigare, jag vill inte möta barn eller kompisar om hon skulle ha en sån hemma eller, såjag knackar på så å... kommer å öppnar. Ja tidigare har jag gått in lite mera, bara stövlat på

F: Va har hänt då, eller varför är de skillnad nu menar du?

MT: Ja de harju varit ett år här när när de har varit li ... lite mer hemligt attjag har varit där ehh å då vill inte jag liksom att hennes barn ska veta att närjag kommer på besök. Tidigare då har de liksom inte spelat nån roll om, om barnen står å borstar tänderna närjag kommer å kliver in, de har inte liksom bekommit mej ehh men nu sista året då har de varit ehh hemligt å då har inte ja velat överaska

BF: Vad menar du med hemligt?

MT: Ehh de har inte varit officiellt för min fru att jag har träffat Lena ehh å då är de onödigt om hennes barn vet attjag är där till exempel.

F: När Hanna flytta ifrån dej da?

(MT harklarsig) Var du mera öppen med de då?

MT: Näejja något har de säkert blivit, inte särskilt medvetet, jag tycker de, de har liksom va lite roligt å (knackar) knacka på så, de har bara blive en vana ehh, menja, jag har nog blivit lite mera, att ja ringer på eller möjligen kanske går in ehh med kod själv eller. Hon är, hon har inte så ofta låst så, jag menar då så behöver man inte slå nån kod utan de är bara å gå in

F: Ringer ni inte innan eller?

MT: Näe oftast har vi nån kommunikation innan att, vi ses i kväll,ja kommer efter elva eller, ja... Men ganska så ofta så har ja liksom överraskat också”
Citera
2020-12-10, 19:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Psykisk ohälsa blir effekten av att umgås för länge med en självhävdande manipulativ härskartyp a la S. Tjejerna var nog hyfsat friska innan han började domdera och ljuga, men ingen idé att grotta mer i det. H har chansen att med stöd försöka frigöra sig, men hon kanske är nöjd nu. Kanske hon tagit över kommandot?

Nästan så man kan tro att det är H som bestämmer med tanke på hur S åmade sig för henne hela våren och inte ville ta av sig ringen. Skrev loggar med budskap till H. Spelade offer när H flyttade, blev strösselpolis och påstod att barnen inte ville ha honom. Han spelade ut ett helt register för H med
"Det är så synd om mig". Det var han som var Offret.

S visste sen flera år att H önskade bort L från deras liv. H menade allvar när hon begärde skilsmässa o flyttade. Det visste S.

Mördaren raderade L från mänskligheten, precis som S lovat om hon inte lydde. Inte konstigt att stackars S blev misstänkt. Klart han måste tröstas av H. Allt blev bra. Åtminstone för H, men kanske inte för S som har i uppgift att sona minst 6 års otrohet? Att vara misstänkt för mord är enklare att hantera än H? Vem vet? Vill inte kommentera svarar H?

Ja HD blev plötsligt attraktiv i hans ögon och fick respekt när hon började dra gränser. "Behandla mig väl annars drar jag". Sedan ansöker hon om skilsmässa och visar med handling att hon menar allvar. Det är möjligt att mordtankarna på Lena började gro när HD:s hat ökade efter Lena t.ex. raderade hennes cacher. Den hobbyn verkar vara på blodigt allvar för vissa.
Citera
2020-12-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Tyder det på att gm var högerhänt eller vänsterhänt?..

SQUAMA var bara ett lågmält påpekande att det varit en alias med det namnet som varit aktiv i tråden. Bara att söka.
Citera
2020-12-10, 20:15
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
På tal om den saknade ringen:

A 147/727
från förhör med SD där förhörsledaren går igenom alla skador på Lenas kropp:

"[...] och mjukdels blödningar på vänster pek och långfinger med underliggande fraktur.[...]"

Jag har undrat om det syntes något på fingret, att någon avlägsnat ringen?
Ränder efter att den suttit där, avskrap när ringen tigs av?

Nu funderar jag också över att ringen togs av på ett brutet finger. Den kan väl inte ha fastnat på tillhygget? Det låter lite väl komplicerat.

Undrar varför enbart den ena ringen saknades ?
Varför inte ta alla , inklusive tåringen osv. ?
Vet att hon enbart hade äkta silver eller guld i smyckeväg , så ??
Vad var det som gjorde att mördaren enbart intresserade sig för omlott-ringen ?
Kan det ha varit en tidigare gåva ifrån denne till LW ?

Som mördaren nu ångrade att den överhuvudtaget hade gett henne ?
Kan det vara därför örhängena med geoikonen också saknades på henne ?

LW vann ju inget på att hota om att förstöra mellan SD och HD genom att yppa deras hemliga kuttrasju ”!
Det enda som skulle ha hänt om det kom fram ,var ju just att SD vände henne ryggen helt .
Så det där med att skynda på är något som ej går som älskarinna överhuvudtaget utan där gäller ju djungelns lag att OM -mannen vill avsluta sitt äktenskap för en älskarinnas skull -SÅ ligger det på honom .
Allt som älskarinnan försöker påskynda, blir enbart hat ifrån den som är gift.
Särskilt när personen ej vill skiljas .
Det var nog något som LW själv ville manipulera fram ,eftersom det kändes så billigt att vara den 2:a kvinnan .
LW var en dominant person som avskydde att springa fäfot för en Karl
Senast redigerad av landbandy 2020-12-10 kl. 20:29.
Citera
2020-12-10, 20:34
Medlem
Citat:
Den dödsmisshandel som av gärningsperson utfördes mot den då 45 åriga LW bakom ett bullerplank var otroligt brutal och mycket hänsynslös samt våldsam.

Sett utifrån alla de mycket svåra skadorna som LW tillfogades vid dödsmisshandeln av gärningspersonen:s tillhygge talar i klartext om att gärningspersonen var full av okontrollerbart hat inom sig mot LW vid det aktuella tillfället.

Den mycket intressanta frågan som följer till ovan är, vad var den egentliga orsaken som fick personen att fyllas med ett sådant kraftfullt hat inom sig mot LW ?
Mordet står att se i offrets sätt att vara?..
Citera
2020-12-10, 20:38
Medlem
Citat:
Mitt sätt, att se just det där med splittrings-skadorna eller sårskadorna i trädets stam är att det inte har rört sig om ett slag med tillhygget mot trädets stam eller någon form av ett så kallat svingslag. Det ser ut att ha handlat om en så kallad stötskada, det vill säga, att en av tillhyggets ena ytterändar har hastigt stötts in i trädets stam, likt en stöt-stansning, det vill säga, något som stöter med kraft.

Det mycket intressanta i just detta fallet beträffande splittrings-skadorna i trädstammen är att det fanns en diagonal kant-linje som av-vek från de övriga tre raka kant- och sido-linjerna och ännu mer intressant är att de bägge splittrings-skadorna inte hade den diagonala kant-linjen på samma ställe.

Tror ändå på svingslag men att om inte hela utan av tillhygget träffar så blir ena ”hörnet” diagonalt.

Synd de inte visar avgjutningen i protokollet.

Testa att dra en hammare eller änden av ett rör motsvarande storleken på märken i stammen rakt på barken. Händer inte mycket. Mest studsar tillbaka.

Inte ens om tillhygget har egenskapen av en äppelurkärnare i änden så borde sådana här märken uppkomma. En del av barken/kambium borde hänga kvar då.

Händer alltså inte mycket med barken barken/kambium (innerbarken) eller träet om man slår rakt på det/stöter.

Och om det är syrén det är på brottsplatsen så är det väldigt starkt träslag. Förr i världen gjorde man krattor av syrén osv så nån splittring av träet borde inte ske vid en stöt som kommer från 90 grader ut från stammen.

Det finns ju hammare med fyrkantiga träffytor och en sån är inte omöjligt att ha använts. Finns ju en anledning att teknikern kikade på just hammare i handeln.
Citera
2020-12-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

LW vann ju inget på att hota om att förstöra mellan SD och HD genom att yppa deras hemliga kuttrasju ”!
Det enda som skulle ha hänt om det kom fram ,var ju just att SD vände henne ryggen helt .
Så det där med att skynda på är något som ej går som älskarinna överhuvudtaget utan där gäller ju djungelns lag att OM -mannen vill avsluta sitt äktenskap för en älskarinnas skull -SÅ ligger det på honom .
Det var nog något som LW själv ville manipulera fram ,eftersom det kändes så billigt att vara den 2:a kvinnan .
Jag är övertygad om att hennes handlande gentemot paret var orsaken. Hon omintetgjorde ett liv och en framtid för S samt H.Paret hade gett upp pga plågoanden och terrorn hon utövade.Tråkigt att hon inte förstod att man inte kan tvinga sig till kärlek.
Citera
2020-12-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Ringen! Tror på en trippel. Gåva, trofé och att han trodde den bar spår och orsak till benrispan.

Geoörhängena? Saknas dem? Hon hade ju andra små örhängen varav ena hänget hade lossnat från hennes krossade öra.

Jag tror ringen kan finnas gömd på en plats som mördaren besöker ibland vid oemotståndlig längtan efter småfarlig spänning. Kanske hen har behov av att få blodsmak i munnen o återupplever gärningen medan hen håller sina fingrar på ett påtagligt bevis? Bara mördaren vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in