2020-12-10, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vid det aktuella tillfället samt under den RättsMedicinska undersökningen som gjordes av LW:s misshandlade och avlidna kropp.

LW hade en kraftig sårskada med underliggande fraktur på sin VÄNSTRA tumme.

Fyra mycket kraftiga slag med någon form av tillhygge hade av gärningspersonen riktats in mot LW:s VÄNSTRA sida på hennes huvud.

Ett kraftigt slag hade riktats in mot LW:s VÄNSTRA ögonregion.

En svår samt intryckt krossfraktur fanns på LW:s VÄNSTRA sida om hennes huvud.

En djup sårskada fanns på LW:s VÄNSTRA ytteröra tillika hennes hjässa och bakhuvudet.

En svår skada fanns också på LW:s VÄNSTRA tumnagel.

Förekomst av blod på LW:s ansikte och under hennes huvud tillika under den avlidna kroppen samt på marken.

LW hade vid det aktuella undersökningstillfället rejäla skallskador och även hjärnskador.

Flera sårskador med underliggande frakturer i sitt huvud samt sitt ansikte.

LW hade en svår skada på sin mellersta hjärnhinneartär.

Obs❗flera av de kraftfulla slagen som LW fick mottaga av gärningspersonen:s tillhygge vid det aktuella tillfället träffade LW:s VÄNSTRA sida.

SQUAMA: den tunna främre och övre delen av tinningbenet. Ett av de ställen där LW fick kraftiga slag.
Citera
2020-12-10, 16:42
Medlem
Står det något i protokollen om mastingsundersökningar i området? Hur många okända nr med Kontantkort från Telia?
Citera
2020-12-10, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han verkar bara haft dragningskraft på HD och LW. Vilka fler finns det? Han lyckas bara få kvinnor med psykisk ohälsa. De har ingen självrespekt och sätter inga gränser mot honom. Lena skulle aldrig accepterat att vara kvinna nr 2 från första början och HD skulle inte fortsatt vara gift med honom när han ville styra i äktenskapet. Sunda kvinnor vill bli väl behandlade annars drar vi en gräns och mannen får max en chans att bättra sig annars är det adjöss.

Psykisk ohälsa blir effekten av att umgås för länge med en självhävdande manipulativ härskartyp a la S. Tjejerna var nog hyfsat friska innan han började domdera och ljuga, men ingen idé att grotta mer i det. H har chansen att med stöd försöka frigöra sig, men hon kanske är nöjd nu. Kanske hon tagit över kommandot?

Nästan så man kan tro att det är H som bestämmer med tanke på hur S åmade sig för henne hela våren och inte ville ta av sig ringen. Skrev loggar med budskap till H. Spelade offer när H flyttade, blev strösselpolis och påstod att barnen inte ville ha honom. Han spelade ut ett helt register för H med
"Det är så synd om mig". Det var han som var Offret.

S visste sen flera år att H önskade bort L från deras liv. H menade allvar när hon begärde skilsmässa o flyttade. Det visste S.

Mördaren raderade L från mänskligheten, precis som S lovat om hon inte lydde. Inte konstigt att stackars S blev misstänkt. Klart han måste tröstas av H. Allt blev bra. Åtminstone för H, men kanske inte för S som har i uppgift att sona minst 6 års otrohet? Att vara misstänkt för mord är enklare att hantera än H? Vem vet? Vill inte kommentera svarar H?
Citera
2020-12-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag får läsa protokollet för jag förstår inte det här med diagonala märken.

Hej @Avel

Det är lite knepigt kring detta med de så kallade splittrings-skadorna eller sårskadorna som fanns i, och på trädstammens ytskikte vid det aktuella tillfället.

Jag har gjort en liten illustration här nedan [med små figurer till texten] som jag hoppas skall kunna få dig att förstå detta bättre gällande den diagonala linjen hos de, vid det aktuella tillfället uppkomna splittrings-skadorna i, och på trädets stam.

1 ) 🌳 Trädet och stammen.
2 ) ⬛ En av sårskadorna i trädstammen.
3 ) ↘ Den diagonalt lutande linjen.
4 ) ⬇⬆⬆De raka kant-linjerna.

Splittrings-skadan eller sårskadan i trädets stam bestod av fyra linjer, det vill säga, sårskadans kant-linjer eller sido-linjer.

▶⬇Den översta kant-linjen
⬆⬛⬆vänster och höger sido-linje
▶↘ Den undre kant-linjen

Enligt bilden ovan ser du att den översta kant-linjen av splittrings-skadan var rak.

Vänster och höger sida hade också de, raka kant-linjer, det vill säga, sido-linjerna.

Av-vikande till de tre övriga kant-linjerna, det vill säga, den översta samt de två sido-linjerna var, att den understa kant-linjen hos splittrings-skadan eller sårskadan hade en diagonalt lutande linje, vilken linje började från vänster sida och löpte nedåt i diagonal riktning mot höger sida.

Obs ! De olika splittrings-skadorna i trädstammen hade inte den diagonala kant-linjen på samma ställe.
Citera
2020-12-10, 17:38
Medlem
notknapparens avatar
På tal om den saknade ringen:

A 147/727
från förhör med SD där förhörsledaren går igenom alla skador på Lenas kropp:

"[...] och mjukdels blödningar på vänster pek och långfinger med underliggande fraktur.[...]"

Jag har undrat om det syntes något på fingret, att någon avlägsnat ringen?
Ränder efter att den suttit där, avskrap när ringen tigs av?

Nu funderar jag också över att ringen togs av på ett brutet finger. Den kan väl inte ha fastnat på tillhygget? Det låter lite väl komplicerat.
Citera
2020-12-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
SQUAMA: den tunna främre och övre delen av tinningbenet. Ett av de ställen där LW fick kraftiga slag.
Tyder det på att gm var högerhänt eller vänsterhänt?..
Citera
2020-12-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Tyder det på att gm var högerhänt eller vänsterhänt?..

Sett utifrån de flertalet vänster-träffade skadorna på LW:s huvud och ansikte, hand fingrar med mera, så är det mycket sannolikt att gärningspersonen är högerhänt.

H👧V ⬅ Obs❗ LW:s vänstra sida sett framifrån, ståendes öga mot öga med LW.
Citera
2020-12-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han verkar bara haft dragningskraft på HD och LW. Vilka fler finns det? Han lyckas bara få kvinnor med psykisk ohälsa. De har ingen självrespekt och sätter inga gränser mot honom. Lena skulle aldrig accepterat att vara kvinna nr 2 från första början och HD skulle inte fortsatt vara gift med honom när han ville styra i äktenskapet. Sunda kvinnor vill bli väl behandlade annars drar vi en gräns och mannen får max en chans att bättra sig annars är det adjöss.

Tänkte väl främst hon som han var på geocache tete a tete med och dunkade ut 10+ bilder med mys den 10/5 hur de njöt där i solen. Den potentiella ”arvtagerskan till” HD. Sen har det väl varit lite flirtigt här och var i chatt men det erkänner han ju själv att han har den sidan.
Citera
2020-12-10, 18:27
Medlem
Den dödsmisshandel som av gärningsperson utfördes mot den då 45 åriga LW bakom ett bullerplank var otroligt brutal och mycket hänsynslös samt våldsam.

Sett utifrån alla de mycket svåra skadorna som LW tillfogades vid dödsmisshandeln av gärningspersonen:s tillhygge talar i klartext om att gärningspersonen var full av okontrollerbart hat inom sig mot LW vid det aktuella tillfället.

Den mycket intressanta frågan som följer till ovan är, vad var den egentliga orsaken som fick personen att fyllas med ett sådant kraftfullt hat inom sig mot LW ?
Citera
2020-12-10, 18:42
Medlem
Citat:
Hej @Avel

Det är lite knepigt kring detta med de så kallade splittrings-skadorna eller sårskadorna som fanns i, och på trädstammens ytskikte vid det aktuella tillfället.

Jag har gjort en liten illustration här nedan [med små figurer till texten] som jag hoppas skall kunna få dig att förstå detta bättre gällande den diagonala linjen hos de, vid det aktuella tillfället uppkomna splittrings-skadorna i, och på trädets stam.

Splittrings-skadan eller sårskadan i trädets stam bestod av fyra linjer, det vill säga, sårskadans kant-linjer eller sido-linjer.

▶↘ Den undre kant-linjen

Enligt bilden ovan ser du att den översta kant-linjen av splittrings-skadan var rak.

Vänster och höger sida hade också de, raka kant-linjer, det vill säga, sido-linjerna.

Av-vikande till de tre övriga kant-linjerna, det vill säga, den översta samt de två sido-linjerna var, att den understa kant-linjen hos splittrings-skadan eller sårskadan hade en diagonalt lutande linje, vilken linje började från vänster sida och löpte nedåt i diagonal riktning mot höger sida.

Obs ! De olika splittrings-skadorna i trädstammen hade inte den diagonala kant-linjen på samma ställe.
Tyder detta på ett tyngre verktyg som ex mutterdragare?
Citera
2020-12-10, 18:51
Medlem
Citat:
Hej @Avel

▶↘ Den undre kant-linjen

Tack för illustrationen! Då greppar jag detta lite bättre.
Citera
2020-12-10, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
På tal om den saknade ringen:

A 147/727
från förhör med SD där förhörsledaren går igenom alla skador på Lenas kropp:

"[...] och mjukdels blödningar på vänster pek och långfinger med underliggande fraktur.[...]"

Jag har undrat om det syntes något på fingret, att någon avlägsnat ringen?
Ränder efter att den suttit där, avskrap när ringen tigs av?

Nu funderar jag också över att ringen togs av på ett brutet finger. Den kan väl inte ha fastnat på tillhygget? Det låter lite väl komplicerat.

En tanke jag har är att LW kan ha avvärjt med handen och gärningsmannen då greppat hennes pekfinger med denna ring och således när hon drar undan sin hand så har han ringen kvar i handen. Alternativt när han försökte hitta en lucka med tillhygget mellan hennes armar/händer greppat fått grepp om det här fingret med ringen och fått den i handen.

Antingen kan ju fingret ha fraktur pga tillhygget eller att han bände fingret så det helt enkelt knäcktes i någon led. Var själva benet av i fingret så tyder det väl mer på träff med tillhygget då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in