Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Jag får läsa protokollet för jag förstår inte det här med diagonala märken.
Hej @Avel
Det är lite knepigt kring detta med de så kallade splittrings-skadorna eller sårskadorna som fanns i, och på trädstammens ytskikte vid det aktuella tillfället.
Jag har gjort en liten illustration här nedan [med små figurer till texten] som jag hoppas skall kunna få dig att förstå detta bättre gällande den diagonala linjen hos de, vid det aktuella tillfället uppkomna splittrings-skadorna i, och på trädets stam.
1 ) 🌳 Trädet och stammen.
2 ) ⬛ En av sårskadorna i trädstammen.
3 ) ↘ Den diagonalt lutande linjen.
4 ) ⬇⬆⬆De raka kant-linjerna.
Splittrings-skadan eller sårskadan i trädets stam bestod av fyra linjer, det vill säga, sårskadans kant-linjer eller sido-linjer.
▶⬇Den översta kant-linjen
⬆⬛⬆vänster och höger sido-linje
▶↘ Den undre kant-linjen
Enligt bilden ovan ser du att den översta kant-linjen av splittrings-skadan var rak.
Vänster och höger sida hade också de, raka kant-linjer, det vill säga, sido-linjerna.
Av-vikande till de tre övriga kant-linjerna, det vill säga, den översta samt de två sido-linjerna var, att den understa kant-linjen hos splittrings-skadan eller sårskadan hade en diagonalt lutande linje, vilken linje började från vänster sida och löpte nedåt i diagonal riktning mot höger sida.
Obs ! De olika splittrings-skadorna i trädstammen hade inte den diagonala kant-linjen på samma ställe.