Citat:
Ursprungligen postat av
Tokugawa
Å yrkets vägnar har jag läst igenom mängder av polisförhör och psykologsamtal med pedofiler. Jonas är verkligen en äkta pedofil, totalt ryggradslös. De skyller ALLTID på andra och försöker framställa sig som ridderliga och hjälpsamma personer med ett gott hjärta. Det absolut vanligaste är att det var barnet som förförde dem, barnet ville så gärna ha sex så att de ställde upp bara för att vara snälla. Jonas ställde upp på sin nätkompis, bara för att bli omtyckt, säger han. För att han var snäll och levererade övergreppsbilder.
Vissa grandiosa personligheter uppfattas som snällare och mer generösa än andra. En del av dem är pedofiler... Schablonbilden av den sjukligt bleka i solkig trenchcoat är inte hela bilden.
Med risk för att mötas av stenkastning här i tråden (och bli beskylld för att vara en centerpartist som skademinimerar, islamist, globalist, kompis med stadsministern och berikarna, pedofilkramare osv) menar jag att centern
kanske gör rätt som avvaktar med att entlediga FF. Han får tid på sig att förklara sig. Det kan låta väl generöst med tanke på att det tydligen är flera runt FF som bekymrat sig, gjort orosanmälan osv och att han viftat undan det eller enligt uppgift rentav hotat med SÄPO. Även närstående lär ju ha oroat sig. Man håller det öppet för att det mest handlar om "guilt by association" och att FF varit naiv eller ett offer för "blind kärlek", som Kadhammar groteskt nog skrev i en krönika.
Visst går det att jämföra med andra politiker som fått kicken direkt utan omsvep, men i en del av de fallen hade det också kunnat få gå lite längre tid, åtminstone så länge man vet att frågan tas på allvar och undersöks ordentligt, inte sopas under mattan osv. Det gäller inte minst Juholt som nämnts här. Där gick det för fort.
Misstänker också att klavertrampen i samband med metoo, t.ex Benny Fredriksons självmord, har gjort media mer försiktiga. Här gäller det att vända på varje sten men kanske inte slåss om lösnummerförsäljning eller publicera uppgifter innan de är helt bekräftade, dubbelkollade, vattentäta osv.
Gissar jag välvilligt. En annan mer illvillig förklaring är att det pågår en tendens till normalisering av pedofili, att man vill släta över och se övergrepp på barn som en privatsak.
Några konsekvenser jag hoppas på av detta (utöver givetvis att FF får sluta som politiker):
- CUF synas i sömmarna, hur kom det sig att avskaffandet av byxmyndighetsåldern blev en het fråga där?
- Frågan om legalisering av surrogatmödraskap försvinner totalt från politiken för all framtid
- Stolpskott till krönikörer på kultursidor och annorstädes ersätts av folk som kan tänka.