2020-12-10, 11:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
För er som vill ha en lite mer nytagen bild på Federleys partner och som inte är så "konstnärlig" som den som visats på Lamottes Facebook så finns den här. Den är hämtad från LinkedIn och ligger nu på Bilddump 24 timmar framåt:
http://www.bilddump.se/bilder/20201210095940-78.79.241.51.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tack! Han ser tärd ut, som en tjackis...

Det var en sorgligt sleten jävel. Kåkfarar-looken.

Officiellt uppges Federley känt till och mörkat detta sedan Juni vilket är tillräckligt illa, men känslan är att han knappast blivit överrumplad av detta då han inför Kriminalvården nästintill förberett sig på att försvara sin partner.
Citera
2020-12-10, 11:16
Medlem
Många hoppas nog att detta kommer skada C. Problemet är att om det gör det så kommer dessa väljare att till stor del gå till L. Detta skulle kunna betyda att L klarar spärren. Hade man blivit av med båda dessa partier hade det varit bra men så lär det nog inte bli. C blir kanske lite svagare och L blir kanske lite starkare. Det hade varit värsta tänkbara utgången av denna skandal.
Citera
2020-12-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Å yrkets vägnar har jag läst igenom mängder av polisförhör och psykologsamtal med pedofiler. Jonas är verkligen en äkta pedofil, totalt ryggradslös. De skyller ALLTID på andra och försöker framställa sig som ridderliga och hjälpsamma personer med ett gott hjärta. Det absolut vanligaste är att det var barnet som förförde dem, barnet ville så gärna ha sex så att de ställde upp bara för att vara snälla. Jonas ställde upp på sin nätkompis, bara för att bli omtyckt, säger han. För att han var snäll och levererade övergreppsbilder.

Vissa grandiosa personligheter uppfattas som snällare och mer generösa än andra. En del av dem är pedofiler... Schablonbilden av den sjukligt bleka i solkig trenchcoat är inte hela bilden.

Med risk för att mötas av stenkastning här i tråden (och bli beskylld för att vara en centerpartist som skademinimerar, islamist, globalist, kompis med stadsministern och berikarna, pedofilkramare osv) menar jag att centern kanske gör rätt som avvaktar med att entlediga FF. Han får tid på sig att förklara sig. Det kan låta väl generöst med tanke på att det tydligen är flera runt FF som bekymrat sig, gjort orosanmälan osv och att han viftat undan det eller enligt uppgift rentav hotat med SÄPO. Även närstående lär ju ha oroat sig. Man håller det öppet för att det mest handlar om "guilt by association" och att FF varit naiv eller ett offer för "blind kärlek", som Kadhammar groteskt nog skrev i en krönika.
Visst går det att jämföra med andra politiker som fått kicken direkt utan omsvep, men i en del av de fallen hade det också kunnat få gå lite längre tid, åtminstone så länge man vet att frågan tas på allvar och undersöks ordentligt, inte sopas under mattan osv. Det gäller inte minst Juholt som nämnts här. Där gick det för fort.
Misstänker också att klavertrampen i samband med metoo, t.ex Benny Fredriksons självmord, har gjort media mer försiktiga. Här gäller det att vända på varje sten men kanske inte slåss om lösnummerförsäljning eller publicera uppgifter innan de är helt bekräftade, dubbelkollade, vattentäta osv.
Gissar jag välvilligt. En annan mer illvillig förklaring är att det pågår en tendens till normalisering av pedofili, att man vill släta över och se övergrepp på barn som en privatsak.

Några konsekvenser jag hoppas på av detta (utöver givetvis att FF får sluta som politiker):

- CUF synas i sömmarna, hur kom det sig att avskaffandet av byxmyndighetsåldern blev en het fråga där?

- Frågan om legalisering av surrogatmödraskap försvinner totalt från politiken för all framtid

- Stolpskott till krönikörer på kultursidor och annorstädes ersätts av folk som kan tänka.
Citera
2020-12-10, 11:25
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det var Johan Westerholm som gjorde orosanmälan angående Federleys dotter.
https://ledarsidorna.se/2020/12/sa-fungerar-socialtjanstlagen-for-barnens-basta/

Det var även han som uppmärksammade mig på Federleys märkliga uppvaktning av Quick/Bergwall. Han verkar ha haft ögonen på Pederley. Westerholm är något så märkligt som en sosse som jag faktiskt respekterar. Det är nästan lika märkligt som en livs levande enhörning.
Citera
2020-12-10, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EvertEverest
Om jag fattat allt rätt så erkände han i rätten att han gjort handlingarna, men menar att han inte är pedofil. Hans bortförklaring är att han bara ville imponera och bli accepterad av sin kompis, som han live-streamade övergreppen till över Internet. Jag ska dock erkänna att det är info jag fått ifrån den här tråden, inte från domen i sig. Jag läste domen lite grann men blev riktigt äcklad och slutade när jag kom till chatkommunikationen mellan han och hans kompis.

Men iallafall, om denna info stämmer, så kommer du inte övertyga mig om att detta inte är att förneka verkligheten. Jag ser snarare en psykopat som försöker bortförklara sina handlingar.
Ja, men då är vi ense om att Jonas har erkänt att han utfört handlingarna. Den påstådda orsaken till att han gjorde det är sekundär. Federley har alltså blivit sambo med en man som erkänt att han genomfört ett stort antal övergrepp på barn. Då är han inte duperad eller lever i förnekelse om mannens handlingar. Jonas har gjort detta och Federley vet om det. Endera har sedan Federley i sin kärleksyra rationaliserat bort risken för att mannen ska upprepa sina brott, kanske med Federleys eget barn som offer. Då är Federley ansvarslös. Eller så är Federley själv pedofil. Det finns inga andra alternativ.
Citera
2020-12-10, 11:28
Medlem
Rablonss avatar
https://juliacaesar.blog/2020/12/08/fredrick-federley-c-om-man-faller-fran-hog-hojd-blir-fallet-hart/
Citera
2020-12-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det var även han som uppmärksammade mig på Federleys märkliga uppvaktning av Quick/Bergwall. Han verkar ha haft ögonen på Pederley. Westerholm är något så märkligt som en sosse som jag faktiskt respekterar. Det är nästan lika märkligt som en livs levande enhörning.

Om det är Westerholm som gjort orosanmälan är det förstås något annat än om en närstående gjort det.
Westerholm känner så vitt jag vet inte FF privat, t.ex...
Citera
2020-12-10, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Om det är Westerholm som gjort orosanmälan är det förstås något annat än om en närstående gjort det.
Westerholm känner så vitt jag vet inte FF privat, t.ex...
Man behöver inte känna någon privat för att göra en orosanmälan. Med de fakta som kommit ut i media om Federley har vi alla grund för att göra en orosanmälan.
Citera
2020-12-10, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men precis som de där kvinnorna som "råkar bli förälskade" i kåkfarare stup i kvarten kan inte heller Federley ursäkta sig med samma sorts "totaldupering" som dessa kvinnor försöker med.

Federley har 3st pedofiler i sin vänskapskrets. En mördare.
Federley åkte självmant för att träffa Thomas Quick, eftersom han blev så "djupt berörd" över hans öde.

Federley blev inte ett smack berörd över Thomas Quicks offrens öde. Eller Jonas styvdöttrars öde. Eller Brysselpedofilens potentiella öden.

De är ointressanta offren i Federleys ögon. Federleys totala intresse finns hos förövarna.

Det är samma fenomen som kvinnor som förälskar sig i kåkfarare. Där finns inte kvinnors empati hos offren - utan hos förövaren.

När den när sortens empatiska människor råkar själva illa ut då är det inte synd om dem..

Ja en titt på FF's blogginlägg om Quick ger ju inte bilden av att FF vill ta upp det fall Q dömdes för som ung. Dvs våldtäkten och mordförsöket (strypning) på en liten pojke som var patient på sjukhuset där Q jobbade som nattvakt. Jag ser inget om det i texten. Bara massa ömkande för Quick/ Bergwall.
Citera
2020-12-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man behöver inte känna någon privat för att göra en orosanmälan. Med de fakta som kommit ut i media om Federley har vi alla grund för att göra en orosanmälan.

Mmm en orosanmälan som bygger på uppgifter i media är en sak för sig.
Citera
2020-12-10, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Mmm en orosanmälan som bygger på uppgifter i media är en sak för sig.
Inte nödvändigtvis. Man kan inte avfärda en orosanmälan för att den bygger på mediauppgifter, anmälan behöver utredas oavsett om den gjorts av StoppaPressarna eller en trött byggarbetare.
Citera
2020-12-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Inte nödvändigtvis. Man kan inte avfärda en orosanmälan för att den bygger på mediauppgifter, anmälan behöver utredas oavsett om den gjorts av StoppaPressarna eller en trött byggarbetare.

En politiskt motiverad orosanmälan som bygger på uppgifter i media behandlas inte som ett vittnesmål. StoppaPressarna är ren ryktesspridning och inget det sociala får fästa någon vikt vid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in