2020-12-10, 01:22
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvertEverest
Jag har personlig erfarenhet av psykopater, och av den anledningen har jag tålamod med dig (eftersom jag vet att inte alla har erfarenheten). Du ska inte tro att det börjar med "hej, jag är pedofil" på första dejten. Federley har troligtvis träffat den "mest fantastiska killen någonsin" som är hans "själsfrände" och som har precis samma intressen och värderingar som han.

Sen efter ett tag nystas saker långsamt upp, men då är han redan så insnärjad och duperad av masken att han själv har börjat förneka verkligheten precis som psykopaten själv förnekar den.

En normal småbarnsförälder skiter fullständigt i om han är den "mest fantastiske killen någonsin" när det visar sig att han är en dömd pedofil som våldtagit barn över 20 gånger. För då är han nämligen inte det längre. Människor kan kasta ut sin livs kärlek för att personen i fråga har alkoholproblem eller varit otrogen, eller gör annat som gör att man inte känner igen personen man först föll för - men du sitter och säger att Fredriks bild av Jonas som den "mest fantastiske killen någonsin" inte kan förändras trots vetskapen om hans totalt oförlåtliga och hemska brott mot oskyldiga barn. För att Jonas, som han träffade på Grindr, är en duktig psykopat. Det är givetvis rent trams som endast fungerar i teorin, det biter inte på en normal människa oavsett hur kär man är. Men du kanske menar att Fredrik inte är normal? Där har du rätt, iof. Sedan vågar jag gissa att de två knappast var djupt förälskade. Men dream on, jag förstår att ni förtvivlat med era löjliga teorier försöker rentvå Federly trots allt som framkommit.
Senast redigerad av -DaRude- 2020-12-10 kl. 01:28.
Citera
2020-12-10, 01:23
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Jag har personlig erfarenhet av psykopater, och av den anledningen har jag tålamod med dig (eftersom jag vet att inte alla har erfarenheten). Du ska inte tro att det börjar med "hej, jag är pedofil" på första dejten. Federley har troligtvis träffat den "mest fantastiska killen någonsin" som är hans "själsfrände" och som har precis samma intressen och värderingar som han.

Sen efter ett tag nystas saker långsamt upp, men då är han redan så insnärjad och duperad av masken att han själv har börjat förneka verkligheten precis som psykopaten själv förnekar den.
Det där tror jag inte dugg på. Pervot Pederley är en helt depraverad individ som söker likasinnande lekkamrater. Att pedofilen skulle gått under radarn finns inte. Leva i förnekelse över 22 barnvåldtäkter och nio års fängelse i bagaget är rent löjeväckande. Din personliga erfarenhet ger jag inte ett vitten för.
Citera
2020-12-10, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast den här psykopaten har ju erkänt sina brott, han förnekar dem inte. Så den förklaringen håller inte.

Federley behövde bara beställa domen för att läsa om brotten och Jonas förklaringar. Jonas är inte dömd mot sitt nekande, han har erkänt. Finns alltså ingen "förnekad verklighet" för Federley att kliva in i.

Vad som hänt är snarare att Federley har blivit kär och sedan valt att förminska/bortrationalisera eller medvetet strunta i sambons läggning. "Det där var förr, det händer inte nu".

Om jag fattat allt rätt så erkände han i rätten att han gjort handlingarna, men menar att han inte är pedofil. Hans bortförklaring är att han bara ville imponera och bli accepterad av sin kompis, som han live-streamade övergreppen till över Internet. Jag ska dock erkänna att det är info jag fått ifrån den här tråden, inte från domen i sig. Jag läste domen lite grann men blev riktigt äcklad och slutade när jag kom till chatkommunikationen mellan han och hans kompis.

Men iallafall, om denna info stämmer, så kommer du inte övertyga mig om att detta inte är att förneka verkligheten. Jag ser snarare en psykopat som försöker bortförklara sina handlingar.
Citera
2020-12-10, 01:25
Medlem
Citat:

Men precis som de där kvinnorna som "råkar bli förälskade" i kåkfarare stup i kvarten kan inte heller Federley ursäkta sig med samma sorts "totaldupering" som dessa kvinnor försöker med.

Federley har 3st pedofiler i sin vänskapskrets. En mördare.
Federley åkte självmant för att träffa Thomas Quick, eftersom han blev så "djupt berörd" över hans öde.

Federley blev inte ett smack berörd över Thomas Quicks offrens öde. Eller Jonas styvdöttrars öde. Eller Brysselpedofilens potentiella öden.

De är ointressanta offren i Federleys ögon. Federleys totala intresse finns hos förövarna.

Det är samma fenomen som kvinnor som förälskar sig i kåkfarare. Där finns inte kvinnors empati hos offren - utan hos förövaren.

När den när sortens empatiska människor råkar själva illa ut då är det inte synd om dem..
Citera
2020-12-10, 01:27
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Annie Lööf sover nog inte så bra, förstå hur mycket skit FF kan ha på Annie Lööf!

Artikeln som hon skrev just innan detta kom till allmän kännedom var ju enbart för att hon försöker mildra sitt eget fall i denna soppa!

C ledning har säkerligen vetat detta sen tidig höst, nu fick de eld i baken, frågan är HUR ska Annie ta sej ur detta med någorlunda förtroende kvar, hon har ju redan mest troligt ljugit grovt!

Fjörlåt...
Tror hon tänker försöka tiga ihjäl det. Minns hur det gick med den högra skon. Nu har hon trampat djupt i skiten ända upp till knäna, då finns ingen ursäkt. Bara limma ihop kakhålet och ducka.
Citera
2020-12-10, 01:35
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Haha, "Pederley", den var skön.

Mjo, barnet bör undersökas av läkare, och socialtjänst ihop med en utredare från Polisen bör genomföra ett samtal. Det här är ju förtusan inte Fia med Knuff! Det är vansinnigt att man som förälder låtit sin kärleks-relation fortlöpa efter att man blivit delgiven info kring sin partners tidigare pedofilbrott.

Jag tror inte att FF är pedofil, men hur han hanterat situationen får mig att ifrågasätta huruvida han är lämplig i att ha kvar vårdnaden över sin avkomma.
Pederley snappade jag upp av en annan användare men det sitter som en smäck på pervot.

Helt klart ska fjollans lämplighet undersökas och barnet utredas. Att krypet lyckats tillskansa sig två månader sjukskrivning när hans depraverade leverne uppdagats är bara för mycket. Han skulle ha häktats dag ett för sitt vilseledande av myndigheter och allmänhet. Man får hoppas att folket i dalarna ger aset ett varmt avsked.
Citera
2020-12-10, 01:36
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Tror hon tänker försöka tiga ihjäl det. Minns hur det gick med den högra skon. Nu har hon trampat djupt i skiten ända upp till knäna, då finns ingen ursäkt. Bara limma ihop kakhålet och ducka.

Hon lär försvara honom så länge de går i alla fall, de försöker förmodligen efterhandskonstruera hela skandalen så att man på sin höjd kan skylla på "dåligt omdöme" men inte mer än så. Kanske några miljoner på kontot så att han kan försvinna självmant. Någon riktig utredning kommer inte göras och några fler, faktiskt väldigt viktiga, frågor om Fredriks övriga pedofilkontakter och märkliga samröre lär man inte ställa.
Citera
2020-12-10, 01:38
Medlem
Citat:
Jag tror inte han visste det på direkten. Gör du grundlig research på varenda ny människa du träffar? Jag tror inte ens politiker och kändisar gör det, utan dom förstår att man kan inte leva ett liv i total paranoia på det sättet.

Om han ställt frågan rakt ut så hade ju svaret knappast varit "jag har suttit i fängelse eftersom jag är dömd pedofil".

Frågan är ju bara om Säpo kollat upp honom och tipsat Federley.

Federley flyttade ju IHOP med den här Jonas. Rimligtvis måste han ha vetat vad killen sysslade med de senaste 6 åren innan han gav honom nycklarna till huset! Lägg därtill att han själv fixade jobb åt Jonas. Varför skulle ha göra det om killen hade en masterexamen i bakfickan eller mångårig erfarenhet av NÅGON sorts jobb överhuvudtaget. Något annat än vikariat på LSS-hem..

Man flyttar inte ihop med "varenda människa man träffar". Men planerar man ett liv ihop - med dottern inblandad dessutom - då MÅSTE man göra en grundlig research.

Därtill MÅSTE en europarlamentariker göra en research av de människor som han släpper inom den närmaste kretsen.

När Federley visste att Jonas har suttit inne, då borde den naturliga reaktionen ha varit att avstå. Helt oavsett för VAD han hade suttit inne för. Nio års dom är inte peanuts.

När han sen fick veta för VAD - då borde han ha sprungit från platsen så fort han kunde.

Det är inte så att det var svårt för Federley att få veta sanningen. Och behövde han hjälp med att googla då skulle SÄPO säkerligen ha hjälpt till.
Citera
2020-12-10, 01:45
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Hon lär försvara honom så länge de går i alla fall, de försöker förmodligen efterhandskonstruera hela skandalen så att man på sin höjd kan skylla på "dåligt omdöme" men inte mer än så. Kanske några miljoner på kontot så att han kan försvinna självmant. Någon riktig utredning kommer inte göras och några fler, faktiskt väldigt viktiga, frågor om Fredriks övriga pedofilkontakter och märkliga samröre lär man inte ställa.
Det blir svårt att efterhandskonstruera det här då Pederley känt till det så länge och först när det brann i arslet gör han något. Och det han gör är att försöka tysta ner det. Nog för att C har pengar men även tokliberaler skulle nog ha svårt att smälta en fet fallskärm till en befläckad pedofilälskare som dragit vanära över partiet. För var dag som går kommer skiten rinna längs Annies ben och till slut blir nog stanken för svår.
Citera
2020-12-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Federley flyttade ju IHOP med den här Jonas. Rimligtvis måste han ha vetat vad killen sysslade med de senaste 6 åren innan han gav honom nycklarna till huset! Lägg därtill att han själv fixade jobb åt Jonas. Varför skulle ha göra det om killen hade en masterexamen i bakfickan eller mångårig erfarenhet av NÅGON sorts jobb överhuvudtaget. Något annat än vikariat på LSS-hem..

Man flyttar inte ihop med "varenda människa man träffar". Men planerar man ett liv ihop - med dottern inblandad dessutom - då MÅSTE man göra en grundlig research.

Därtill MÅSTE en europarlamentariker göra en research av de människor som han släpper inom den närmaste kretsen.

När Federley visste att Jonas har suttit inne, då borde den naturliga reaktionen ha varit att avstå. Helt oavsett för VAD han hade suttit inne för. Nio års dom är inte peanuts.

När han sen fick veta för VAD - då borde han ha sprungit från platsen så fort han kunde.

Det är inte så att det var svårt för Federley att få veta sanningen. Och behövde han hjälp med att googla då skulle SÄPO säkerligen ha hjälpt till.

Handen på hjärtat, fungerar det verkligen så när man blir ihop med nån? Jag bor ihop med en kvinna sen många år, men jag har aldrig gjort grundlig research på att allt hon sagt verkligen är sant. Jag kan dock samtidigt säga att ingenting konstigt uppdagats efter sex år tillsammans. Allting hon har berättat har visat sig stämma.

Vad blir det för förhållande om man håller på och ska misstro den andre och dubbelkolla allt? Man måste ta risken för att det ska funka, annars faller förhållandet på att det inte finns nån tillit.

Nu är ju Federley politiker, så det funkar ju naturligtvis annorlunda för honom. Jag vet inte om jag tror att alla politiker har stenkoll på alla regler och följer dom till punkt och pricka dock. Kan tänka mig att det blir lite översyn med saker om man bara har positiva erfarenheter av nån (vilket man får i början när man har att göra med en psykopat)
Citera
2020-12-10, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
En normal småbarnsförälder skiter fullständigt i om han är den "mest fantastiske killen någonsin" när det visar sig att han är en dömd pedofil som våldtagit barn över 20 gånger. För då är han nämligen inte det längre. Människor kan kasta ut sin livs kärlek för att personen i fråga har alkoholproblem eller varit otrogen, eller gör annat som gör att man inte känner igen personen man först föll för - men du sitter och säger att Fredriks bild av Jonas som den "mest fantastiske killen någonsin" inte kan förändras trots vetskapen om hans totalt oförlåtliga och hemska brott mot oskyldiga barn. För att Jonas, som han träffade på Grindr, är en duktig psykopat. Det är givetvis rent trams som endast fungerar i teorin, det biter inte på en normal människa oavsett hur kär man är. Men du kanske menar att Fredrik inte är normal? Där har du rätt, iof. Sedan vågar jag gissa att de två knappast var djupt förälskade. Men dream on, jag förstår att ni förtvivlat med era löjliga teorier försöker rentvå Federly trots allt som framkommit.

Det är den vanligt sagan angående hur man bortförklarar att en kvinna KUNDE bli ihop med en kvinnomördare: "jag visste inte på vår första dejt och på vår andra dejt var jag redan totalmanipulerad och fast".. blablabla.

Man tillskriver övernaturliga krafter till förövaren för att bortförklara, ursäkta och vilseleda vad som finns bakom det ologiska beteendet i verkligheten.

I detta fall:

Att Federley möjligtvis själv är en pedofil.
Att Federley åtminstone lider av djup empatistörning.
Att Federley dras till folk på samhällets utkanter - "de mest hatade" - för att själv känna sig mer normal i jämförelse.
Att Federley saknar allt som kan kallas för förändra-ansvarskänslor eller anknytning till sin dotter.
Citera
2020-12-10, 01:55
Medlem
Äh det här löser sig, FF och peddot kommer förstås att gifta sig med varandra, och Annie Lööf plus Mona Sahlin blir såklart vigselförrättare - Halleluja, Värdegrunden är räddad !!
Inte ett öga är torrt
Morgonsoffan nästa
PK-MSM kan pusta ut mellan de digra hummerfrukostarna på Grand Hotell
där redaktionsmötena hålls
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Federley behöver så mycket pengar som möjligt, så jag tror att han vägrar lämna sin plats frivilligt av rent ekonomiska skäl. Som ledamot i EP har han en riktigt bra månadslön (ca 80k/månad), många övriga förmåner samt pension, utan motprestation i princip. Nästa val till EP-parlamentet är först 2024, så det finns mycket pengar att hämta.
Det är väl mer ändå, än 80 K/mån snarare närmare 100 K/mån. Som inte det behövs skattas för heller.
Plus att de brukar ha något slags traktamente på ganska mycket pengar att betala hyra för.
En del av Bryssels EU-folk har mera i lön än vad tex USAs senatorer har, sjukt nog.

OBS någon skrev att SÄPO kan ha varit i kontakt med FF, men det kan ha varit Kriminalvården som ville veta var peddot höll hus?

Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Finns det misstankar om att FF:s dotter kan ha råkat illa ut under pappas peddoromans?

Hur kom hela grejen fram överhuvudtaget?
Journalistiskt gräv eller vad?
Här:
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Läste idag att Fredrik Federley lever med en 42-åring som har blivit dömd för 22 våldtäkter av barn.

Vem är idioten som han bor med och hur tänker stollen till Centerparist när han låter personen bo hos sig?

Citat:
"Centertoppen bor med en dömd pedofil som nyligen släpptes från fängelset.
Stoppa Pressarna kan avslöja att EU-parlamentarikern Fredrik Federley lever med en 42-årig man som dömdes till nio års fängelse.
Mannen har bland annat gjort sig skyldig till 22 fall av grov våldtäkt mot barn."

Länk:
https://stoppapressarna.se/svenskt/centertoppen-lever-med-domd-pedofil

Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
"Federlay är inte pedofil"....
Kanske inte, men hans politiska karriär är sänkt likt förbannat.
Skål på det !!!

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varsågod..

Om du läser domen så inser du att enligt Jonas är det inte hans sexuella läggning som är motivet bakom övergreppen utan hans önskan om att bli uppskattad, sedd och älskad.

Jonas medger de faktiska omständigheterna, han förnekar inte övergreppen, men anser inte att han bär ansvaret över dem.
Antingen är det rent hittepå eller en äkta sk dissociativ personlighetsstörning. Personen kan känna sig som någon annan, "utanför sig själv".
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Har det att göra med polisbesöket för 2 dagar sedan måntro?
Kan det ha rört sig om en husrannsakan?
Eller att "sambon" har sabbat sin villkorliga frigivning
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Lööfs tystnad är intressant.
Lööf har säkerligen haft kännedom om att FF varit sambo med en barnvåldtäktsman under lång tid, utan att ingripa. Alltså utsatt ett barn för stora risker.
Om Lööf dumpar FF avslöjar FF hennes kännedom i saken. Vad gör Lööf? Mest troligt förs förhandlingar med FF om hur hans tystnad ska kunna köpas.
Det gick liite snabbare med Eskil Erlandsson, korvfingrarna, vikingasjukan och "skräcködlorna och träskpaddorna" i Moderaterna.
Annie Lööf var snabbare framme med domarpipan och blåste utvisning då.
Om bara den dumma kossan hellre kunde se till att utvisa kompetensregnet pronto, haha
Annie Lööf är ju lika korkad som en kossa att det blir nästan rena tidelaget
att vara med henne, typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in