2020-12-10, 12:04
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det var en sorgligt sleten jävel. Kåkfarar-looken.

Det är ett annat mysterium.

Varför fastnade Federley, en hög uppsatt offentlig politiker på EU-nivå, populär och välbetald, för en sån här sliten loser? Kåkfararblick, koppärrigt ansikte, ett lätt loppbitet utseende i största allmänhet. Förmodligen utblottad efter skadeståndsdomar och år i fängelse.

Det måste ju finnas tusentals bögar som är bättre kap på alla plan och som skulle kasta sig i famnen på en sådan som Federley.

Ändå dras Federley till just den här personen.

Varför?

Jag kan kan dessvärre (för Federleys del) inte komma fram till någon annan slutsats än att de delade ett starkt gemensamt intresse som en majoritet av andra potentiella partners inte delade: Pedofili.
Citera
2020-12-10, 12:08
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Inte nödvändigtvis. Man kan inte avfärda en orosanmälan för att den bygger på mediauppgifter, anmälan behöver utredas oavsett om den gjorts av StoppaPressarna eller en trött byggarbetare.
När det gäller orosanmälan för barn har jag ingen koll, det är kanske så att soc alltid reagerar starkt på dessa. Men jag har blivit anmäld av privatpersoner flertalet gånger pga jag älskar att knarka utav helvete. De anmälningarna som görs av allmänheten i de fallen ignoreras nästan, man får ett telefonsamtal eller ett snabbt besök där de kollar läget men blir aldrig mer än så. Det är när läkare anmäler som man måste oroa sig, då får soc REJÄLT med fart under galoscherna och man brukar bli tvingad till åtgärder ett tag. Det är kanske inte otänkbart att det fungerar liknande för barnanmälningar? Jag vet inte... Men det är kanske inte omöjligt? Dock hoppas jag väl att soc är hårdare när det gäller att rädda barn än gamla knarkvrak som mig.
Citera
2020-12-10, 12:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det är ett annat mysterium.

Varför fastnade Federley, en hög uppsatt offentlig politiker på EU-nivå, populär och välbetald, för en sån här sliten loser? Kåkfararblick, koppärrigt ansikte, ett lätt loppbitet utseende i största allmänhet. Förmodligen utblottad efter skadeståndsdomar och år i fängelse.

Det måste ju finnas tusentals bögar som är bättre kap på alla plan och som skulle kasta sig i famnen på en sådan som Federley.

Ändå dras Federley till just den här personen.

Varför?

Jag kan kan dessvärre (för Federleys del) inte komma fram till någon annan slutsats än att de delade ett starkt gemensamt intresse som en majoritet av andra potentiella partners inte delade: Pedofili.

Är benägen att ställa in mig i det, definitivt nu efter sett bild på avskrädet ifråga.
Man blir ju i kraftigt förhöjd mening nyfiken på hur dessa två ens fått kontakt med varandra.
Kan bara gissa...
Citera
2020-12-10, 12:09
Medlem
Var kan man läsa om brotten pedofilen gjort ???
Citera
2020-12-10, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
En politiskt motiverad orosanmälan som bygger på uppgifter i media behandlas inte som ett vittnesmål. StoppaPressarna är ren ryktesspridning och inget det sociala får fästa någon vikt vid.
Nu är du bara fånig. En orosanmälan handlar inte om vem som gör anmälan. Med facit i hand behöver socialen fästa all vikt vid detta, om inte skvallersajten hade publicerat sitt skvaller skulle Fedofilens avskyvärda umgänge inte ens vara känt idag. Vem tror du att du hjälper med detta bjäfsande? Inte brottsoffren i alla fall, det kan vi nog vara överens om.
Senast redigerad av SuperViting 2020-12-10 kl. 12:19.
Citera
2020-12-10, 12:11
Medlem
https://www.svd.se/fyra-fragor-avgor-fredrick-federleys-framtid

Här ett insiktsfullt inlägg om vad det som är gäller från dagens ledarsida.
Innehåller också beröm till förra ministern Hadzialic som hanterade sin
situation efter rattfyllan på ett föredömligt sätt ...
Citera
2020-12-10, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Var kan man läsa om brotten pedofilen gjort ???
Bland annat här: (FB) Fredrik Federley levde med en dömd pedofil
Citera
2020-12-10, 12:12
Medlem
Citat:
En politiskt motiverad orosanmälan som bygger på uppgifter i media behandlas inte som ett vittnesmål. StoppaPressarna är ren ryktesspridning och inget det sociala får fästa någon vikt vid.
Och varför skulle Westerholms orosanmälan vara politiskt motiverad och endast bygga på uppgifter i media? Han har trots allt arbetat med sexualbrottslingar som kriminalvårdare. Han kanske läste domen?
Citera
2020-12-10, 12:15
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Tycker det är anmärkningsvärt att han inte förnekar kännedom om att hans sambo var dömd pedofil i sitt facebookinlägg. Samtidigt säger han att "de nu gått skilda vägar". Det hör visserligen inte till vanligheterna att man begär registerutdrag på sina partners innan man flyttar ihop men ska man tolka hans utspel som att han faktiskt kände till sin sambos problem men sparkade ut honom först när det läckte ut på Internet?

Mycket märklig pr/kris-hantering från hans sida. Visste han det eller inte?

Det visar sig alltså att han visste om sin partners tidigare brottslighet i detalj... ja herregud nu måste han väl ändå vara körd inom politiken?

Gillar heller inte att han sjukskriver sig med hänvisning till att han "gått in i väggen", det är respektlöst mot folk som faktiskt gått in i väggen utan att ha dejtat pedofiler.
Citera
2020-12-10, 12:23
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rablons
https://juliacaesar.blog/2020/12/08/fredrick-federley-c-om-man-faller-fran-hog-hojd-blir-fallet-hart/

Jag kan rekommendera alla att gå in och läsa det här inlägget, även ni som kanske normalt inte går in och läser Julia Caesar.

Väldigt bra sammanfattningar, bilder (bland annat en klockren bild på Brysselpedofilen), och bra frågeställningar. Blandat med en svidande, men fullt rimlig kritik av gammelmedia.

Alla de som kommer in i tråden och frågar efter "sammanfattningar" borde hänvisas till Julias inlägg.

Läsvärt.
Citera
2020-12-10, 12:27
Medlem
Europes avatar
Citat:
Om det är Westerholm som gjort orosanmälan är det förstås något annat än om en närstående gjort det.
Westerholm känner så vitt jag vet inte FF privat, t.ex...
Citat:

Wow, nu förstår jag varför du alldeles nyss så desperat försöker parera misstankar om att du ägnar dig åt damage control i tråden, då det ju nu är uppenbart att det är exakt det du gör. Du har givetvis noll vetskap om Westerholms orosanmälan är politiskt motiverad, det är en anklagelse du helt grundlöst drar fram ur röven eftersom du är så desperat att försvara dina pedofränder. Det är ju fullkomligt bisarrt att du påstår dig veta vad Westerholm tänker, vilka drivkrafter och motiv han har o.s.v.

Förutom att det säkert är flera som vid det här laget har gjort en orosanmälan, knappast enbart Westerholm, så lär ju orosanmälan av förklarliga skäl redan handla om det vi vet. Vem som gör anmälan spelar ingen som helst roll för de sociala myndigheternas slutsatser vid en eventuell utredning.

Utöver det tvivlar jag att du heller vet något om eventuella kopplingar mellan Westerholm och Federley. Westerholm har breda kopplingar till den politiska livet i Sverige. T.ex. är Johan Westerholms mor, Barbro Westerholm, en av Liberalernas kändaste ansikten och ledamot i RFSU:s förbundsstyrelse. Det var i förbigående hon som i Socialstyrelsen drev igenom 1979 att homosexualitet inte längre skulle betraktas som en psykisk sjukdom.

I förbigående är Barbro Westerholm en av de enda Liberaler/Folkpartister jag respekterar. Även det är något anmärkningsvärt. Det verkar gå i familjen, tydligen.

Men vi väntar så klart alla spänt på att du ska länka till bevisen att Westerholms orosanmälan skulle vara politiskt motiverad istället för att den bygger på oro för Federleys dotters situation. Det är ju fantastiskt om du tydligen är den första människan som kan påvisas ha förmågan att läsa andras tankar, dessutom långt från fjärran. Sedan är det inte på något sätt relevant om han vet något mer om Federley genom gemensamma kontakter, men då du hävdar att han inte gör det, så kan du väl påvisa det också?
Senast redigerad av Europe 2020-12-10 kl. 12:50.
Citera
2020-12-10, 12:31
Medlem
Mr.Swedens avatar
Pedofili verkar ha en stark tvångsmässig komponent. De kan inte låta bli, trots domar och behandling. De riskar allt, vilket kan förklara att FF trots sin position umgåtts med samhällets absoluta bottenskrap. För en frisk ser det obegripligt ut. För en pedofil ett nödvändigt offer.

Undrar om själva risktagandet är en del i kicken? Finns det adrenalinkickers bland peddorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in