Citat:
Ursprungligen postat av
sankmark
Jag idiotförklarar ingen. Skulle möjligen vara KP och MH och hela PU som närmar sig gränsen när de lovar en lösning utan att de har en lösning.
Du har naturligtvis rätt att ha din åsikt.
Att avskriva någon för att hen inte är av rätta virket eller fel typ tycker jag dock är aning märkligt...
I en mordutredning utgår man från mp och arbetar sig utåt. Dvs man avskriver dem man bevisligen vet har befunnit sig på mp vid händelsen.
Så; tänk bort SE som person.. vart hamnar man då?
En man, klädd som GM, som bevisligen har befunnit sig vid MP men som ingen med 100% kan bekräfta.
Mannen hävdar att han har sett vittnet LJ från MP men måste då ha befunnit sig i omedelbar närhet till paret Palme. Ingen tycks ha sett någon i omedelbar närhet till dem. (förutom en GM)
Mannen hävdar att han går till dekorima längst ut på en 6-7m folktom bred trottoar och i höjd med reklampelaren sneddar han in mot skyltfönstret.
Vi har vittnen som ser en man gå efter paret Palme längst ut på trottoaren. Ett annat vittne hävdar att GM kommer till Dekorima och i höjd med reklampelaren släntrar han in mot skyltfönstret.
Mannen hävdar också att han rusar efter polisen, i samma väg som GM flyktväg, samt så överhör han ett vittne som beskriver hans klädsel efter rusningen.. inget av ovan har något bekräftat..
Detta borde ha inneburit en häktning av SE och vidare utredning. (VG blev häktad för lägre misstankar än detta.)
Det är lite av en gåta för mig att man inte kan tycka detta ens är lite misstänkt... det är ännu märkligare om man tycker detta är misstänkt men avskriver SE för att han inte är ”rätt typ”.
Jag håller med om att det är svårt att se denne man som en statsministermördare. Det är jag övertygad om att alla tycker; men att helt avskriva SE för han inte är rätt typ.. njaa..